Bujilerin tirnaginin kirilmasi acil yardim

dursunhkaya

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Arkadaslar simdi arabayla 180km hiz yaptim 10 dk boyunca buji tirnagi kirdi bundan 1 ay öncede aynisi olmudtu bujiler eskimistir demistim ondandir demistim ama simdi acil yetismem gereken yer oldugundan bujileri değiştirdikten sonra ilkkez sürat yaptim gene buji tırnağı kirildi bunun sebebi nedir bilen varmi. Bujilerim gm cift tirnak araba astra g 2004
 
Arkadaslar simdi arabayla 180km hiz yaptim 10 dk boyunca buji tirnagi kirdi bundan 1 ay öncede aynisi olmudtu bujiler eskimistir demistim ondandir demistim ama simdi acil yetismem gereken yer oldugundan bujileri değiştirdikten sonra ilkkez sürat yaptim gene buji tırnağı kirildi bunun sebebi nedir bilen varmi. Bujilerim gm cift tirnak araba astra g 2004

araç lpgliyse yüksek devirde fakir karışımdan dolayı yüksek sıcaklığa sebep olup bujiye zarar veriyor olabilir. yine aynı pistonsa enjektörterde sebep olabilir. ayrıca tek tırnak buji kullanın. hatta imkan varsa ngk lpg bujisi...
 
winner arkadasın dediği gibi sorun hep aynı buji mi
 
araç lpgliyse yüksek devirde fakir karışımdan dolayı yüksek sıcaklığa sebep olup bujiye zarar veriyor olabilir. yine aynı pistonsa enjektörterde sebep olabilir. ayrıca tek tırnak buji kullanın. hatta imkan varsa ngk lpg bujisi...


öncelikle cevabınız içn tesekkü ederim bu 2. kez basıma geliyor öncekinde araç basında değidim ama bu sebep aracımın basında durup olanları tek tek izledim benden önceki sahibi silindir kapağının pasosu bozulduğu için 2.silindr bujisine flanş çaktırmış bu sebepten olacağını söylediler. 160 ı geçmezsen bişi olmaz ama yüksek süratta gene kırar dediler kırmaması için silindir kapağı tamir olacak belkide değişebilir dediler bu doğrumudur. buji biraz yukarda kaldığı için yapıyo dediler. foto ekliyorum.

ayrıca tamircime tek tırnak buji oluyormuş lpgli olduğu için dedim alakası yok bunun orjinali bu lpg benzin farketmez atraksiyona girme pinpiriklenme dedi :)
 

Ekli dosyalar

  • Adsız.webp
    Adsız.webp
    12.6 KB · Görüntüleme: 38
Son düzenleme:
öncelikle cevabınız içn tesekkü ederim bu 2. kez basıma geliyor öncekinde araç basında değidim ama bu sebep aracımın basında durup olanları tek tek izledim benden önceki sahibi silindir kapağının pasosu bozulduğu için 2.silindr bujisine flanş çaktırmış bu sebepten olacağını söylediler. 160 ı geçmezsen bişi olmaz ama yüksek süratta gene kırar dediler kırmaması için silindir kapağı tamir olacak belkide değişebilir dediler bu doğrumudur. buji biraz yukarda kaldığı için yapıyo dediler. foto ekliyorum.

ayrıca tamircime tek tırnak buji oluyormuş lpgli olduğu için dedim alakası yok bunun orjinali bu lpg benzin farketmez atraksiyona girme pinpiriklenme dedi :)

Buji yuvası herhangi bir sebepten dolayı yalama olunca kapağı sökmeden benzer uygulamalar yapılıyor, ama bence bu uygulamalar her zaman çok sağlıklı olmuyor ki bu tür sorunları yaşıyoruz. Sizin aracınızda büyük ihtimalle buji içeriye fazla giriyor olabilir. Benim aracıma da bu tür bir işlem yapılmış, buji dibinden çok hafif de olsa yağ geliyor.
Bana göre bujinin tekrar zarar görmesi için 160 km ve üzeri hızlara çıkmaya gerek yok, yüksek devirleri çevirmek tekrar bujiye zarar verebilir.
 
Buji yuvası herhangi bir sebepten dolayı yalama olunca kapağı sökmeden benzer uygulamalar yapılıyor, ama bence bu uygulamalar her zaman çok sağlıklı olmuyor ki bu tür sorunları yaşıyoruz. Sizin aracınızda büyük ihtimalle buji içeriye fazla giriyor olabilir. Benim aracıma da bu tür bir işlem yapılmış, buji dibinden çok hafif de olsa yağ geliyor.
Bana göre bujinin tekrar zarar görmesi için 160 km ve üzeri hızlara çıkmaya gerek yok, yüksek devirleri çevirmek tekrar bujiye zarar verebilir.

Savas abi buji tam oturmuyo bile 2mm 3mm havada kaliyo bu yuzden iyi atesleme yapmiyor heralde bu gidisle boyle kullanmaya devam edecegiz yoksa 1000tl den asagi masraf cikarmayacak gibi duruyor
 
:) Şimdi resme baktım. Bu yapılan uygulama kısaca pamuk tıkama ile aynı iş :D zamanın da yalama olan kısım sıfırlanmış içine bu parça salınmış sadece oyalama işi o silindir kapağı adam gibi yapılmadığı sürece yolda gider iken buji yerinden fırlar çıkar. Sağlıklı bir yöntem değil zaten. Ve ummadığın bir zaman küt diye yolda kalırsın...

Bu silindir kapağının yalama olmasının nedeni de sağ olsun motor soğumadan buji sökülmesinden kaynaklanıyor. Sıcak sökülüp takılan buji takıldığı yeri yalama ediyor sonra da buji müşterinin ekinde kalıyor böyle.
 
:) Şimdi resme baktım. Bu yapılan uygulama kısaca pamuk tıkama ile aynı iş :D zamanın da yalama olan kısım sıfırlanmış içine bu parça salınmış sadece oyalama işi o silindir kapağı adam gibi yapılmadığı sürece yolda gider iken buji yerinden fırlar çıkar. Sağlıklı bir yöntem değil zaten. Ve ummadığın bir zaman küt diye yolda kalırsın...

Bu silindir kapağının yalama olmasının nedeni de sağ olsun motor soğumadan buji sökülmesinden kaynaklanıyor. Sıcak sökülüp takılan buji takıldığı yeri yalama ediyor sonra da buji müşterinin ekinde kalıyor böyle.

Tamircim yeni flans yaptirdi tornada guzelce ve kendi gözünle gordum baya bi lokma takimiyla sıktı firlayacak gibi durmuyor 1 aydir 130 14 suruyom problem yok ama dun 180 gidiyodum bi rampada 200 e dayadim onda cat dedi kaldi yani ayarinda gidip motoru sikistirmadiktan sonra problem yok boyle devam zaten alali 3 sene oldu en fazla izmir aydin arasi 100km yaparim uzun yola cikmam şimdilik 2 3 sene daha boyle devam edecem
 
Tamircim yeni flans yaptirdi tornada guzelce ve kendi gözünle gordum baya bi lokma takimiyla sıktı firlayacak gibi durmuyor 1 aydir 130 14 suruyom problem yok ama dun 180 gidiyodum bi rampada 200 e dayadim onda cat dedi kaldi yani ayarinda gidip motoru sikistirmadiktan sonra problem yok boyle devam zaten alali 3 sene oldu en fazla izmir aydin arasi 100km yaparim uzun yola cikmam şimdilik 2 3 sene daha boyle devam edecem

Bu işlemi yapar iken dibine bir ilaç sürülüyor ve yapışması sağlanıyor ama ne kadar sağlam yapılır ise yapılsın enin de sonun da bırakıyor bırakacak. Sen yine de tedbirli ol.
 
Savas abi buji tam oturmuyo bile 2mm 3mm havada kaliyo bu yuzden iyi atesleme yapmiyor heralde bu gidisle boyle kullanmaya devam edecegiz yoksa 1000tl den asagi masraf cikarmayacak gibi duruyor

O zaman buji tırnağı sibopla temas ediyordur.
 
Geri
Üst