bujilerin durumu nasıl!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan torumer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar!
carbon clean sonrası fazla yakma peydah oldu. bujileri değiştirmek gerektiğini duydum, carbon clean işlemi onları aksar hale getirebiliyormuş, zaaten 30 bini gördüler. bujileri değiştirdim ancak renklerine bakarak motor sağlığı hakkında yapılacak yorumlara ihtiyacım var. bujilerden 3. silindirinki nafile görünüyor. 3. bujinin lokmaya oturan altıgen kısmı ve pulu ne hikmetse paslanmış. bujinin yuvasına parmağımı soktum ıslaktı içi, terlemişti dolaptan çıkan soğuk su şişesi gibi. diğer bujiler ve yuvaları ise normal. oraya hiç su falan kaçmadığına eminim. sizce bu neden olmuş olabilir.





 
Bujilerin paslanması hayra alamet değildir. Aracınızda acık hava filtresi yada Cai varsa yağmurlar geçene kadar orjinale dönün. Ses ve ancak üst devirlerde alabileceğiniz performans için motorunuzdan olmayın...
 
yok araçta hiçbir açık hava filtresi falan yok. bujilerin haepsi değil bir tek 3. silindirdeki paslanmış. bu noktadan motor soğutma suyu kaçma ihtimali var mı? soğutma suyunda bir yıldan bu yana sadece birkaç milim eksilme var.
 
arkadaşlar, ustalar ne yapmalıyım lütfen yardımcı olun. motor mu açtırayım.
 
bujiler bitmiş ama sararma var buda silindir kapak contasının yanık olduğu anlamına gelir ama suda eskilme yoksa yakıttan olabilir
 
tansu usta dediğim gibi suda birkaç aydan beri birkaç milim eksilme oldu hadi beş milim diyelim. eksilme var sayılır mı.

bir de diyelim o bujinin yuvasına motor suyu geliyor. belli ki çok az bi sızma bu. buraya sı gelmesi için silindir kapağının buji yuvasına doğru çatlaması gerekir sanırım. böyle bişey mümkün mü sence.
 
sorun yoktur bence
 
sağ ol usta içimi rahatlattın. zira bir yıl kadar oldu zaten motor açtıralı. ama o su nasıl geldi oraya sence, o buji gevşek kalmış olup ta fıslamadan terleme yapmıştır belki, egzoz gazında ne de olsa su buharı var. motor soğukken yoğunlaşıp birikiyodur orda. olabilir mi.
 
Arkadaşlar ben 7.500 km bir bakıma gidiyorum, bujilerimi 15.000 km - 20.000 km bir değiştirebilmeme rağmen her 7500 km bir bujilerimide değiştiriyorum.
4 adet GM veya Bosch buji 20-25 tl

30.000 km çok fazla, buji değişimi için veya bakım için bu kadar beklersek farkında olmadan yakıttan cebimizden fazla para çıkacaktır.

Bakım aralıkları ve buji olayı ile ilgili en güzel yorumları ustalarımız bizlere açıklar.
 
evet haklısın. ben şu terleme meselesini bi atlatayım senesi dolunca km ye bakmadan değiştiricem. zira benim araç günde 15 km şehir içi yapıyo zaaten. ama bu seferde her sene buji söküp takmaktan pasolarına zeval gelmesin?
 
Geri
Üst