Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Geçmiş olsun. Eskiden emniyet kemeri sanki beni bogacakmış gibi geliyordu. Yaklaşık 2-3 senedir il dışına çıkarken hemen takıyorum (sinop küçük bir yer 35000 nufuslu onun için şehir içinde gerek duymuyorum çünkü max hızımız 50-60) takmadım zaman viraja girerken sanki arabadan çıkacakmış gibi hissediyorum. sonuçda alışdıktan sonra onsuz yapamıyorsunuz.
yanlışlıkla yazıldı galiba kaza yapmış yoğun bakımda olan birisi için bu lafı kimse söylemez. konunun içeriğini tam olarak okumadı galiba meli abi ondan yazmıştır.
Mustafa kardeş bizde öyle biliyorduk ama konuyu oku istersen kemersiz açıldığında birebir ölüme sebeb oluyormuş , oyüzden açılmıyormuş ayrıca internetten araç kitapcığına baktım ordada yazıyor.
Konu ile alakası yok aslında ancak airbag ile yazılanları okuyunca bende başımdan geçen bir olayı anlatayım.
Yeşil yanan ışığı son anda geçebilmek için yürür hızdaki arabamı birden 30 bilemedin 40a çıkardım ve ışıktan geçtim.Ancak ışık olan yol geçtiğim tarafa göre yüksek ve bağlantısını kısacı rampa gibi yapmışlar adeta:S (tüccarbaşı ışıklar belki bileniniz vardır). Vesselam 40 ile arabanın tamponu yere vurdu tampon düştü bende kemer memer zaten hakgetire(kemer dediğin belde olur misali) ne olduğunu anlayamadan airbag açıldı.Arabada en ufak bir çizik hasar hiçbirşey yok.Sanki tamponu kaportacıda söktürmüş gibi tertemiz araba.Araba 2000 model 106 idi.Yetkili serviste kaskodan yaptırttım ki exper bile inanmadı duruma ya yetkili anlaşmalı servis diye birşey demedi.
O günden sonra airbag'den korkar oldum.Ne zaman açılır?Hangi arabada neye göre davranır kestiremiyorum.
siz hava yastıklarının ne işe yaradığından haberdarmısınız acaba? siz 90km hızla bir agaca vurdunuz diyelim kemeriniz takılı değil.. hava yastıkları saniyenin 3te 1i kadar bir hızla tam doluma ulaşıyordu yanlış bilmiyorsam (yanlışsa düzeltin lütfen) 90km ile siz öne doğru giderken en az 100km ile size doğru gelen o hava yastığı sizi alır arka camdan dısarı fırlatır koltuk sırtlığınız olmasın...
şimdi hava yastığı yumusak falan derseniz... su'da gayet şumusak ve sıvı bir madde ancak 100metreden göğüs üzeri bir düşün bakalım suya göğüs kafesinizi bilmem kaç metre kare alandan toplarlar sonra...