Bronz Guide

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan zz33zz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1000km de 0.5lt çok değilmi arkadaşlar, kalın yağ ile azalır elbet ama çözümmüdür? tartışılır...
motor sesinde var mı tuhaflık vs.??
 
egzozundakı duman rengıne dıkat et derım ama yagı dgıstır oyle bır kez daha dene yazık sonucta bı dunya para verıcen rectefıye etmeye
 
Altına üstüne baktık bişey yok tabi çok detaylı bakmak lazım sizlerde haklısınız yağ olarak mobil s 10-40 kullanıyorum eskikasa arkadaşım motoru sıfırladı kurtuldu bende inş kurtulacam yanlız arkadaşlar bazı böyle sorunu olan arkadaşlarla karşılaşıyorum seğman attırıyorlar fakat silindirin iç yüzey parlaklığını aldırmadan bazı tamirciler bu uygulamayı yapıyorlar sonuç araba tekrar yağ yakıyor. Esasında rektifiye işinide bir ara detaylı olarak yazışmamız gerektiği kanısındayım. Silindir honlanıyor araba rodaja giriyor mesela bu kısımda ustalar mineral yağ kullanmamız hususunda bir tavsiyede bulunmuyorlar. Düşünsenize motoru sıfırlatıyorsunuz ve içine mobil1 tam sentetik yağ koyuyorsunuz geçmiş olsun size bütün emekler boşa. Ben motoru yağtırınca inş mineral SAE 30 numara yağla rodajı yapacam. Segman attıran arkadaşlarda kısmi rodaja giriyorlar onlarında bence segmanların tam alışması için gereken sürede kullanmaları gereken mineral yağ tabi silindir yüzey parlaklığı bir miktar honlanarak alındıktan sonra.Görüşleriniz için teşekkürler.

Saygılarımla,
 
Altına üstüne baktık bişey yok tabi çok detaylı bakmak lazım sizlerde haklısınız yağ olarak mobil s 10-40 kullanıyorum eskikasa arkadaşım motoru sıfırladı kurtuldu bende inş kurtulacam yanlız arkadaşlar bazı böyle sorunu olan arkadaşlarla karşılaşıyorum seğman attırıyorlar fakat silindirin iç yüzey parlaklığını aldırmadan bazı tamirciler bu uygulamayı yapıyorlar sonuç araba tekrar yağ yakıyor. Esasında rektifiye işinide bir ara detaylı olarak yazışmamız gerektiği kanısındayım. Silindir honlanıyor araba rodaja giriyor mesela bu kısımda ustalar mineral yağ kullanmamız hususunda bir tavsiyede bulunmuyorlar. Düşünsenize motoru sıfırlatıyorsunuz ve içine mobil1 tam sentetik yağ koyuyorsunuz geçmiş olsun size bütün emekler boşa. Ben motoru yağtırınca inş mineral SAE 30 numara yağla rodajı yapacam. Segman attıran arkadaşlarda kısmi rodaja giriyorlar onlarında bence segmanların tam alışması için gereken sürede kullanmaları gereken mineral yağ tabi silindir yüzey parlaklığı bir miktar honlanarak alındıktan sonra.Görüşleriniz için teşekkürler.

Saygılarımla,
ben yaptırdım memnumum :D
gm yağ koymuştu usta bin km sonra gel bakalım dedi,gittim contaları vs kontrol ettiler sorun yok dediler,
3500km oldu yağı vs. cillop durumda
ama gm koydular yarı sentetik olmalı onlar
mineralle rodaj yapmanın önemi ne bilmiyorum??
 
sevgili meslektaşım çogu yenilemeciler tamamen tam sentetiğe karşı çoğuda semi yada multigrade olarak tanımladığımız bizim 10-40 , 5-30 lara aşağıda adresini yazacağım site çok güzel açıklamasını yapmış yanlız ingilizce ducati de bunu onaylıyor.http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=30168

Amacım burda bir ortak fikre varamasakta rebuild motorlar için nasıl bir proses izlememiz hakkında genel bir fikre ulaşmak.
 
Mustafa linkler için teşekkürler,ancak motorsiklet üstüne durmuş o biraz tereddütlü,malum motosiklet devir sayıları bizim araçlarımıza göre çok çok yüksek..
ben motor bloğu üretim hattında çalıştım, honlamadaki önemli parametreleri de epeyce biliyorum, ancak montaj ve test aşamasında çalışmadığımdan ilk çalışma ve rodaj konularında biraz eksiğim var :p
 
İnanki motosiklet otomobil hiç farketmiyor. Ben araştırırken araştırırken kirişi kırdım artık:) hatta adamlar diyor ilk yağ değişimi ilk 30 milde çapaklı yağ süzülecek sonra tekrar mineral 1500- 2000 mil daha sonra gerisi sana kalmış.Hatta http://www.chevyhiperformance.com/t...n/0707ch_main_bearing_clearance/photo_08.html
bu sitede bile ki sağlam sitedir crankshaft ı bile yerleştirirken 30 luk mineral yağ kullanıyorlar.Ben rektifiye ettirirken inş başında olacam operasyonun ustayla harmanlarız artık resimlerlede bir sunum iyi olur diye düşünüyorum çünkü ben bile araştırmadan önce bir çok püf noktayı bilmiyordum ki halada bilmediğim çok şey vardır.
 
önemli bilgiler bunlar
teşekkürler paylaşım için,
bir de rektifiye sonrası insan aracına daha da bi bağlanıyor bence ;) belirtmek istedim :D
 
inanki iş sağlam yapılsın muazzam oluyor hiç korkulacak bir durum yok ama bir çok rektifiye atölyesi gezdim honlama sonrası yıkamadan sonra bile honlanmış yüzeyde ister istemez göremediğimiz metal parçalar kalıyor onlarda haklı o iş yoğunluğunda birde 1 saat onu güzelce temizlemeye çalış ki sabır gerektiren bir iş burdada sanırım iş bizim kaslara düşüyor ayna gibi parlayana kadar mazotla yağla içini bir güzel temizleyecez:) ne kadar temiz okadar iyi
 
Geri
Üst