Karbüratör lü eski düzen ve eski nesil dizellerde vitesi boşa attığında sadece relanti değeri kadar yakıt sarfiyatı olmakta.Ama viteste iken araç her nekadar motor kompresyonu ile ilerlese de relantiden daha fazla yakıt yakmakta idi.Gerçi basit bir devre ile karbüratörlü araçlara da yeni nesillerdeki gibi kompresyonda ilerlerken yakıt kestirebilmekte ama genellikle anlattığım gibidir.
Yeni nesil elektronik kontrol ünitesine sahip araçlarda motor kompresyonuna girmeye başladığınız andan itibaren relantide dahil tüm yakıt beslemesi kesilir.Doğal olarak vitesi boşa atmak size relanti değeri kadar benzin yaktırmaktadır.Klima gibi extra yüklerde çalışmakta ise ve birde frene basıyor iseniz bu tüketim dahada yüksektir.Oysa kompresyonla ilerlediğinizde hiç yakıt yakmazsınız.Eski sistem araçlar için boş vitese atmak daha az yakıt yaktırsa da sonuç olarak tehlikeli ve yapılmaması gereken bir durumdur.