boş vites üzerine boş laflar.

gokhannn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2007
Mesajlar
1,067
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
39
arkadaşlar Türk Milleti olarak bayılırız aracı yokuşta boş vitese atmaya. boş vitese atınca araba yakmaz, bilim adamlarına göre boş viteste daha çok yakar, uzmanlara göre boş vitesteyken debriyaja basarsan daha az yakar. motordan fazla anlamam nedir bu boş vites davası. gerçekten yakıt tasarrufuna katkısı varmı, yoksa yıllardır yanlışmı biliyoruz.
 
Yol Bilgisayarında Bizzat Denedim Ben Bunu Yol Bilgisayarının Yalancısıyım Boş Vitesde Araba Yakıyo Örnegin 2-3-4-5 le qiderken ayagımı gazdan cekince 0 oluyo boşa atıyorum yakıt tüketimin 3.6 felan oluyo yani boş gerçekten yakıyo ayrıca bışla gitmek tehlikeli bir şey..
 
Boş adı üstünde "BOŞ" :) Boşta gezmeyin arkadaşlar. Hep viteste ilerleyin.
 
vites boşta iken devir saati 800-1000 devir arası duruyor,bu durumda nasıl daha çok yakıyor anlayamadım.
 
cut off olayı boiş viteten daha tasarruflu bildiğim kadarıyla.
 
Yol Bilgisayarında Bizzat Denedim Ben Bunu Yol Bilgisayarının Yalancısıyım Boş Vitesde Araba Yakıyo Örnegin 2-3-4-5 le qiderken ayagımı gazdan cekince 0 oluyo boşa atıyorum yakıt tüketimin 3.6 felan oluyo yani boş gerçekten yakıyo ayrıca bışla gitmek tehlikeli bir şey..
aynen katılıyorum bende denediğimde aynı şeyleri gördüm.
 
Karbüratör lü eski düzen ve eski nesil dizellerde vitesi boşa attığında sadece relanti değeri kadar yakıt sarfiyatı olmakta.Ama viteste iken araç her nekadar motor kompresyonu ile ilerlese de relantiden daha fazla yakıt yakmakta idi.Gerçi basit bir devre ile karbüratörlü araçlara da yeni nesillerdeki gibi kompresyonda ilerlerken yakıt kestirebilmekte ama genellikle anlattığım gibidir.
Yeni nesil elektronik kontrol ünitesine sahip araçlarda motor kompresyonuna girmeye başladığınız andan itibaren relantide dahil tüm yakıt beslemesi kesilir.Doğal olarak vitesi boşa atmak size relanti değeri kadar benzin yaktırmaktadır.Klima gibi extra yüklerde çalışmakta ise ve birde frene basıyor iseniz bu tüketim dahada yüksektir.Oysa kompresyonla ilerlediğinizde hiç yakıt yakmazsınız.Eski sistem araçlar için boş vitese atmak daha az yakıt yaktırsa da sonuç olarak tehlikeli ve yapılmaması gereken bir durumdur.
 
Karbüratör lü eski düzen ve eski nesil dizellerde vitesi boşa attığında sadece relanti değeri kadar yakıt sarfiyatı olmakta.Ama viteste iken araç her nekadar motor kompresyonu ile ilerlese de relantiden daha fazla yakıt yakmakta idi.Gerçi basit bir devre ile karbüratörlü araçlara da yeni nesillerdeki gibi kompresyonda ilerlerken yakıt kestirebilmekte ama genellikle anlattığım gibidir.
Yeni nesil elektronik kontrol ünitesine sahip araçlarda motor kompresyonuna girmeye başladığınız andan itibaren relantide dahil tüm yakıt beslemesi kesilir.Doğal olarak vitesi boşa atmak size relanti değeri kadar benzin yaktırmaktadır.Klima gibi extra yüklerde çalışmakta ise ve birde frene basıyor iseniz bu tüketim dahada yüksektir.Oysa kompresyonla ilerlediğinizde hiç yakıt yakmazsınız.Eski sistem araçlar için boş vitese atmak daha az yakıt yaktırsa da sonuç olarak tehlikeli ve yapılmaması gereken bir durumdur.

güzel açıklama olmuş kafamdaki soru işaretleri gitti teşekkürler
 
yokuş aşağı araç viteste ama gaza basmazsanız o an devir saati belki 3000-4000 ama o devir benzin yakılarak değil araç kendi halinde aşağı indiği için kendiliğinden olan bişey... yani düz yolda benzinle yaptığınız işi yokuş aşağı yerçekimi kuvveti ve bu sayede dönen tekerler normalde benzinin döndürdüğü aksları kendiliğinden döndürmüş oluyo.. yani ben böle anladım diyim en azından :D
 
Kompresyon oldugu için yakıt kesilir gazdan ayak çekilince.Bu işlem boşta yapılırsa,araç beyni aracı rölantide çalışıyor algılar ve yakıt göndermeye devam eder.Boşa takmak sonuç olarak daha fazla benzin yaktırır.
 
Geri
Üst