Bor power

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan YSFSRPL
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
konuyu toparladık gibi abicim ne sapması keyfinize bakın..... bende de merak var. eski opel rekord var adam sıfır almış aracı hala kullanılıyo. 6 bin tl diyor...ben de onu alıp yaptırmak istiyorum da kaça çıkar bilmiyorum kafa ağrıtmak lazım. önden görününmüne bayılıyorum aracın
 
konuyu toparladık gibi abicim ne sapması keyfinize bakın..... bende de merak var. eski opel rekord var adam sıfır almış aracı hala kullanılıyo. 6 bin tl diyor...ben de onu alıp yaptırmak istiyorum da kaça çıkar bilmiyorum kafa ağrıtmak lazım. önden görününmüne bayılıyorum aracın

Aracın durumunu görmeden ne kadara çıkacağı belli olmaz. 5.000 de yer 25.000 de yer.
 
2011'de Zafira Elegance 1.6 benzinli aracımı aldığımda 109.000 km idi. Tamircim yağ yakıyor bu demişti. Araca brc kiti lpg taktım ve öyle 160.000 km'ye kadar kullandım. Eksilttikçe mineral bazlı yağ koyuyordum. Yol bilgisayarı 100 km'de ortalama 9,5-9,8-10 ve bazen uzun süre hızlı kullanınca 11 lt civarında gösteriyordu. Bundan önceki arabamız 99 Astra idi ve tamircimiz motor silk kullandırıyordu babama. Onda yol bilgisayarı olmadığı için burada şimdiki arabamda vereceğim bilgiler ve tüketim değerlerini test etme şansım yoktu tabii.

Tam bir sene önce ramazanda Zafira Elegance 1.6 benzin/lpg aracımla Karadeniz sahil yoluyla Trabzon istikametine gidecekken green olmayan nnt bor katkısını kullanmıştım. Yola çıkmadan önce triger kayış setini değiştirdim. Zamanı geldiği için tabii olarak yağ ve filtresi + hava filtresi değişiminin ardından hava filtresinin girişindeki MAF sensörü (motora giren havayı ölçer) temizliği (dikkat sadece kuru balata spreyi ile yapılır!) ve boğaz kelebeği temizliğini yaptırdım.

Sonuç: Toptan temizlik sebebiyle çekiş arttı motorun rölantisi rahatladı. Temiz yağa (10w/40 Opet marka yarı sentetik yağ) bor ekleyince sürtünme sesi ve hararet azaldı. Veee kuru yakıt lpg yüzünden normalinden daha fazla yağ eksilten araba çok daha uzun kmde tekrar eksiltmeye başladı. Hatırlatayım genel olarak standart benzinli OPEL'lerde 1500-2000 km'de bir litreye yakın eksiltmesi normal sayılıyor diye biliyorum. Sanıyorum 5000 km civarı yaptıktan sonra yol bilgisayarı yağ seviye uyarısı verdi ve baktığımda eksilme vardı. Aynı şekilde (Düz ve temiz yolda hızlı ama sakin kullanırım. Ani kalkışları terk edeli -yani ergenusluktan çıkalı :D- çok oldu) kullandığım için bor öncesini ve sonrasını doğru test ettiğimi düşünüyorum.

Farkettiğim ilk etkiler:
- Rolanti düzene girdi.
- Motorun önce sesinin değiştiğini farkettim sonra git gide hafifçe azalmaya başladı.
- Kalkışlarda ve yokuş çıkarken çekiş hissedilir şekilde arttı.

2000 km geçtikten sonra artık iyice farkına vardığım değişiklikler:
- Hararet eskisi kadar çıkmamaya yani fan açmamaya başladı.
- Yağ 5000 km civarına gelene kadar yol bilgisayarı yağ seviye uyarısı vermemeye başladı. Yani eksiltmiyordu.
- Yakıt tüketimi 100 km'de bordan önce 10 lt civarı iken tasarruf tedbirleri uygulayarak (resmen sinekten yağ çıkarırcasına titiz davranarak :D) 8,0 lt görmek hayal gibi gelirken bordan sonra ortalamam 7,3- 7,5 normal kullanıma düştü. Tasarruf etmek istediğimde de rekorum 6,2 olmuştu. (Bir kereye mahsus Pazar sabahı bomboş yolda frene basmadan sakin tempo 80-90 km hızla)

Bu sene de aynı şekilde filtreler ve MAF ile boğaz kelebeği temizliğinin ardından green bor kullandım. Tek farkla, Mobil 1 New Life 0W/40 4 LT Tam Sentetik Motor Yağı kullandım.

Önceki gibi anında farketmedim etkilerini ama biraz zaman geçince aynı verimi, hatta biraz daha fazlasını aldım. Tüketim ortalamam normal kullanımda bile 6,6-6,8 civarında seyrediyordu.

Ben kullandım ve verim aldım. Tavsiye ettiğim akraba ve tanıdıkların çeşitli marka araçlarında kullandık. Gerçekten vadettiklerini sağladığını gördüğümüz araçlar:

- 2003 Zafira Elegance
- 2000 Mercedes CLK
- 87 model 230 E Mercedes
- 93 model E230 Mercedes
- Eski kasa Doblo
- 2004 Megane II

Bu saydığım araçlarda çeşitli oranlarda verim aldık. O yüzden tavsiye ederiz.
Yorum ve karar sizin.
 
Geri
Üst