Bobin + buji + buji kablosu = offffff :( :( :(

çoook teşekkür ederim yaa icime su serptin.. ilk arabamz bu.. nedir ne değildir tam bilmiyorum parca işlerini cok iyi oldu bunu söylediğin komsum var sanayide calışıyo onun yanına gidip kabloları değiştircem.. ama arada motor ışığı yanıyo egzoz zayıf fln diyodu onunda bobinle ilgisi yok demi ?? bide gaza ani bastığımda pat pat pat die sesler geliyo..

Ben bobın kablo ve bujileri değiştireli henüz 1-2 hafta oluyor ordan bılıyorum,
Sadece kablo değiştirme araç üzerindekiler benzine alıstıgı ıcın cok cabuk yanar...
Bobın-kablo-buji hepsini değiştir, ve dediğim gibi kendin parçacıdan al, herhangi tofaş ustasına götürsen bile değiştirir...
Pat pat ve çıtır çıtır gibi sesler motor iticisinden gelir genelde ve gazda soğuk motorda yapması normal, gaz benzine göre daha soğuktur, motor ısınınca keser yada baya azalır...
 
Ben bobın kablo ve bujileri değiştireli henüz 1-2 hafta oluyor ordan bılıyorum,
Sadece kablo değiştirme araç üzerindekiler benzine alıstıgı ıcın cok cabuk yanar...
Bobın-kablo-buji hepsini değiştir, ve dediğim gibi kendin parçacıdan al, herhangi tofaş ustasına götürsen bile değiştirir...
Pat pat ve çıtır çıtır gibi sesler motor iticisinden gelir genelde ve gazda soğuk motorda yapması normal, gaz benzine göre daha soğuktur, motor ısınınca keser yada baya azalır...


sanayiye gittim komsumun tanıdığı usta varmış oraya gittik.. ilk kabloları değiştirelim bakalm dedi tamam ddm değiştrdik baktık düzeldi.. snra bujilerede bakalm abim dedi sağlamsa değiştirmeyz dedi baktık bujilerde gitmiş değitirdik.. kablolara 60 milyn verdm başka bir dükkandan geldi... bujilerde bosh 25 lira gitti 15 lirada işcilik verdim... araba düzeldi cok iyi ama az bişey hissediyorum o teklemeyi 2500 den snra kesiyo gibi tam emin deigilim.. yardımcı olursan çok sevinirim..
 
sanayiye gittim komsumun tanıdığı usta varmış oraya gittik.. ilk kabloları değiştirelim bakalm dedi tamam ddm değiştrdik baktık düzeldi.. snra bujilerede bakalm abim dedi sağlamsa değiştirmeyz dedi baktık bujilerde gitmiş değitirdik.. kablolara 60 milyn verdm başka bir dükkandan geldi... bujilerde bosh 25 lira gitti 15 lirada işcilik verdim... araba düzeldi cok iyi ama az bişey hissediyorum o teklemeyi 2500 den snra kesiyo gibi tam emin deigilim.. yardımcı olursan çok sevinirim..


Benzinde de aynısını yapıyormu ?
Değiştirmişken, durumunda iyi ise bobinide değiştirseymişsin...
 
Benzinde de aynısını yapıyormu ?
Değiştirmişken, durumunda iyi ise bobinide değiştirseymişsin...

benzinde hiç denemedim.. şuan bobini değiştiremicem durum el vermiyo.. bu şekilde binsem bi sorun olmaz galiba.. ilerde yani 2-3 ay sonra bobinide değiştiririm.
 
Peki sn. OnunAdıHektor; bu durum benzinde yapmıyorsa sonuç olarak ne diyebiliriz..

Benzinde yapmıyorsa, LPG beyin ve LPG enjektörlerinden olur.
Başıma geldi, araba rolantide çalışırken enjektörlerin üzerine anahtarla hafif vuruşlar yaparak aracın çalışmasını dinledim, ve enjektörün tekine attığım her darbede aracın tepkisi değişiyordu, söktüm temizledim taktım, düzeldi fakat birkaç gün sonra aynı sorunu tekrarladı... Enjektörleri değiştirdim sorun kalmadı...
İşbu sorunu benzinde de yapıyorsa birçok sebebi olabilir... Yetkili servisin bakması gerekir..
 
Bu konuda bir bilgi paylaşımında bulunmak isterim. Özellikle bobin konusunda arkadaşlar olaya şöyle bir başka açıdan bakalım. Şimdi son zamanlarda manyata sistemi ile çalışan çakmakları hepimiz biliriz. İlk aldığımızda bir o kadar seri çalışırlar ve zaman içinde manyata zayıflar ve artık çalışmaz duruma gelir işte bobinde aynı şekilde belli bir zaman sonra artık görevini yapamaz ve en sonunda elimizde kalır. LPG takıldığında artık ateşleme LPG yetersiz gelir ve araç içinde sorunlar olmaya başlar en mantıklı çözüm bobini ve buji ve kabloları değiştirmek. Evet fiyat biraz fazla ama buna karşın rahatlıkta bir o kadar önemli. Paradan kaçınmak başımıza her zaman iş açar. ;) yolda kalmaktansa yaptırmak değiştirmek en güzeli.
 
Bu konuda bir bilgi paylaşımında bulunmak isterim. Özellikle bobin konusunda arkadaşlar olaya şöyle bir başka açıdan bakalım. Şimdi son zamanlarda manyata sistemi ile çalışan çakmakları hepimiz biliriz. İlk aldığımızda bir o kadar seri çalışırlar ve zaman içinde manyata zayıflar ve artık çalışmaz duruma gelir işte bobinde aynı şekilde belli bir zaman sonra artık görevini yapamaz ve en sonunda elimizde kalır. LPG takıldığında artık ateşleme LPG yetersiz gelir ve araç içinde sorunlar olmaya başlar en mantıklı çözüm bobini ve buji ve kabloları değiştirmek. Evet fiyat biraz fazla ama buna karşın rahatlıkta bir o kadar önemli. Paradan kaçınmak başımıza her zaman iş açar. ;) yolda kalmaktansa yaptırmak değiştirmek en güzeli.


evet doğru söylüyosun.. ama ilk gittiğim servis arabayı cihaza bağladı motor sesine baktı hemen bobinden basladığı icin aklımı karıştırdı.. şimdi mecbur bobinde değişcek :)
 
kendim tecrübe etmedim ama yanlış hatırlamıyorsam bir forumda okumuştum aratırsan bulabilirsin

o dönemki vectralarda LPG takan kişi önemli
motorda LPG için olan elektriği bobinin besleme kablosundan alınırsa bobin kısa sürede mefta oluyormuş yeni takılan bobinde 1-2 aya kadar aynı kaderi paylaşıyormuş bobin kablosuna dokunmadıklarından emin ol ondan sonra bobini değiştir.
saygılar
 
kendim tecrübe etmedim ama yanlış hatırlamıyorsam bir forumda okumuştum aratırsan bulabilirsin

o dönemki vectralarda LPG takan kişi önemli
motorda LPG için olan elektriği bobinin besleme kablosundan alınırsa bobin kısa sürede mefta oluyormuş yeni takılan bobinde 1-2 aya kadar aynı kaderi paylaşıyormuş bobin kablosuna dokunmadıklarından emin ol ondan sonra bobini değiştir.
saygılar


bilgin icin çok teşekkür ederim.. 1 hafta sonra taktırcam bobini taktırmadan önce mutlaka kablosuna baktırcam.
 
Geri
Üst