- Katılım
- 31 Eki 2017
- Mesajlar
- 228
- Tepkime puanı
- 244
- Puanları
- 43
Shiftdelete'nin haberine göre; Ford, BMW ve Honda, küresel çip krizi nedeniyle üretimi durdurdu. Yonga üreticilerinin yoğun çabalarına rağmen, yarı iletkenlerde küresel bir kıtlığın yol açtığı üretim krizi daha da kötüye gidiyor.
Salgın kaynaklı bir satın alma çılgınlığının ardından talep, arzı geride bıraktı. Oyun konsollarından TV’lere kadar her şeyde kullanılan çiplere dair kriz etkisini artırıyor. Sonuç olarak, bu çiplere dayanan Playstation5, Xbox ve iPhone 12 gibi birçok teknoloji ürünü hızla tükendi. Şimdi ise bu durumdan en kötü etkilenen sektörlerden biri olan otomobiller için de durum kötüleşiyor. Bloomberg, üç kıtadaki otomobil üreticilerinin şu anda üretim kesintileri konusunda uyarıda bulunduğunu bildirdi.
Buna göre ABD’deki Ford, çip kıtlığının, mevcut mali çeyrekte üretimi yarı yarıya azaltabileceğini açıkladı. Honda, önümüzdeki ay üç yerel fabrikada üretimi beş ila altı gün süreyle durduracağını duyurdu. BMW ise Almanya ve İngiltere‘deki tesislerindeki gecikmeler konusunda uyardı.
Pandemi sırasında fabrika kapanmalarının neden olduğu bir kesinti olarak başlayan kriz, diğer endüstrilerdeki yüksek talaş talebinin ardından yaygın bir kesintiye dönüştü. Araçlar, kilitlenmeyi önleyici frenleme ve park yardımı dahil olmak üzere gelişmiş sürücü destek sistemlerine güç sağlamak için yarı iletkenler kullanıyor. Ayrıca arabalara ne kadar çok teknoloji sıkıştırılırsa, kaçınılmaz olarak o kadar çok yongaya ihtiyaç duyuluyor.
Kriz aynı zamanda otomobil alıcıları için de daha uzun bekleme sürelerine dönüştü. New York Times’a göre, Porsche‘un ABD’deki bayileri müşterilerini arabalarını almak için fazladan 12 hafta beklemek zorunda kalabileceği konusunda uyardı.
İkinci ele olan talep önümüzde ki aylarda yeniden yükselişe geçecek gibi görünüyor. Pİyasada hali hazırda bir durgunluk yaşansa da Ağustos ayı ortalarında taleplerin yeniden artacağı ve piyasanın çok hızlı şekilde açılacağı tahmin ediliyor.
Salgın kaynaklı bir satın alma çılgınlığının ardından talep, arzı geride bıraktı. Oyun konsollarından TV’lere kadar her şeyde kullanılan çiplere dair kriz etkisini artırıyor. Sonuç olarak, bu çiplere dayanan Playstation5, Xbox ve iPhone 12 gibi birçok teknoloji ürünü hızla tükendi. Şimdi ise bu durumdan en kötü etkilenen sektörlerden biri olan otomobiller için de durum kötüleşiyor. Bloomberg, üç kıtadaki otomobil üreticilerinin şu anda üretim kesintileri konusunda uyarıda bulunduğunu bildirdi.
Buna göre ABD’deki Ford, çip kıtlığının, mevcut mali çeyrekte üretimi yarı yarıya azaltabileceğini açıkladı. Honda, önümüzdeki ay üç yerel fabrikada üretimi beş ila altı gün süreyle durduracağını duyurdu. BMW ise Almanya ve İngiltere‘deki tesislerindeki gecikmeler konusunda uyardı.
Pandemi sırasında fabrika kapanmalarının neden olduğu bir kesinti olarak başlayan kriz, diğer endüstrilerdeki yüksek talaş talebinin ardından yaygın bir kesintiye dönüştü. Araçlar, kilitlenmeyi önleyici frenleme ve park yardımı dahil olmak üzere gelişmiş sürücü destek sistemlerine güç sağlamak için yarı iletkenler kullanıyor. Ayrıca arabalara ne kadar çok teknoloji sıkıştırılırsa, kaçınılmaz olarak o kadar çok yongaya ihtiyaç duyuluyor.
Kriz aynı zamanda otomobil alıcıları için de daha uzun bekleme sürelerine dönüştü. New York Times’a göre, Porsche‘un ABD’deki bayileri müşterilerini arabalarını almak için fazladan 12 hafta beklemek zorunda kalabileceği konusunda uyardı.
İkinci ele olan talep önümüzde ki aylarda yeniden yükselişe geçecek gibi görünüyor. Pİyasada hali hazırda bir durgunluk yaşansa da Ağustos ayı ortalarında taleplerin yeniden artacağı ve piyasanın çok hızlı şekilde açılacağı tahmin ediliyor.