Bir kaç soru. ( Yıllık bakım, yağ, kışa hazırlık)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gulnare
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kesinlikle yağ Motul 8100 Clean fe 5-30 dexos2 onaylı yağ dir. 0-40 yağ çok ince kalıyor fazla sesli çalışır araç o yüzden 5-30 iyidir. Lastik de bütçe el verir ise Michelin Cross Climate dünyada ilk 4 mevsim lastik özelliğine sahiptir
Benzinli motorlarla dizel motorların tasarımları birbirinden farklıdır. Dizel motora ince yağ koyarsanız çalısma sisteminden dilayı o yağı yakar o yüzden ...w-30 kodlu yağ kullanılır. Benzinli araçlar için aynı kodlu yağ sizin dediğiniz gibi kalın kalır ve özellikle motor ısınınca ve sıcak havalarda yapısı bozulabilir uzun zamanda motorda yağlama kaynaklı hasar oluşabilir. Yağların optimal çalışma sıcaklıklarını inceleyin lütfen.

Michelin crossclimate' ye gelince son 8 yıldır bu tip lastık kullanıyorum diyebilirim. Crossclimate ise yeni çıktı sayılır, nasıl olacak bu iş? Biraz araşatırmak gerek sanki! Crossclimate'nin referans lastiği goodyear vector 4seasoons'dur. Gerçek anlamda 4 mevsim lastik onayı olarak avrupa pazarına sürülmüş ilk lastiktir. Değişken hamur profili vardır. Avrupa diye belirtiyorum çünkü amerika pazarında bunlara benzer lastikler uzun yıllardır var. Ancak avrupanın iklim şartları için kullanışlı değillerdi.

Bu arada crossclimate'nin gerçek liste fiyatı 300 lira seviyelerinde ancak gerek piyasa şartları gerekse bu tip lastiklerden bihaber olanlara reklam olsun diye fiyatlar aşagı çekilmiş. Ben ağustos ayında tanesini (196/65/15) 185 liradan aldım. Bu fiyata sökme takma ve balans dahildi. Şu aralar 220 lira civarında galiba.

Bu arada 4seasoons'ları 2009 yılında 220 liradan almıstım tane fiyatı olarak. O zaman tek rakibi kendisiydi :)
 
Son düzenleme:
Benzinli motorlarla dizel motorların tasarımları birbirinden farklıdır. Dizel motora ince yağ koyarsanız çalısma sisteminden dilayı o yağı yakar o yüzden ...w-30 kodlu yağ kullanılır. Benzinli araçlar için aynı kodlu yağ sizin dediğiniz gibi kalın kalır ve özellikle motor ısınınca ve sıcak havalarda yapısı bozulabilir uzun zamanda motorda yağlama kaynaklı hasar oluşabilir. Yağların optimal çalışma sıcaklıklarını inceleyin lütfen.

Michelin crossclimate' ye gelince son 8 yıldır bu tip lastık kullanıyorum diyebilirim. Crossclimate ise yeni çıktı sayılır, nasıl olacak bu iş? Biraz araşatırmak gerek sanki! Crossclimate'nin referans lastiği goodyear vector 4seasoons'dur. Gerçek anlamda 4 mevsim lastik onayı olarak avrupa pazarına sürülmüş ilk lastiktir. Değişken hamur profili vardır. Avrupa diye belirtiyorum çünkü amerika pazarında bunlara benzer lastikler uzun yıllardır var. Ancak avrupanın iklim şartları için kullanışlı değillerdi.

Bu arada crossclimate'nin gerçek liste fiyatı 300 lira seviyelerinde ancak gerek piyasa şartları gerekse bu tip lastiklerden bihaber olanlara reklam olsun diye fiyatlar aşagı çekilmiş. Ben ağustos ayında tanesini (196/65/15) 185 liradan aldım. Bu fiyata sökme takma ve balans dahildi. Şu aralar 220 lira civarında galiba.

Bu arada 4seasoons'ları 2009 yılında 220 liradan almıstım tane fiyatı olarak. O zaman tek rakibi

W-30 ile w_40 arasında Max 3-4 derece oynar ki oda çok fark etmiyor. Aslında en önemlisi yaşadığımız bulunduğumuz şehirlere göre yağ tercihi 0-40 aşırı geniş yelpazeli yağ ama 0 derecesi çok düşük ülkemizde ancak erzurum tarafı için uygun olur ona bile gene ince kalabilir.Rusyada kullanılan yağlardan o derece. Lastik olayı şahsen değiştirme zamanım geldi kesinlikle bu lastikten kullanmayi düşünüyorum tanesi 300 tl geliyor :( sizin yorumlarınız nasıl bu lastik için sonuçta kullanıyorsnz
 
Yaz ve yağmurda kullandım ben. Şu ana kadar sıkıntı yok ama içimden 4seasoons daha iyi gibiydi diyorum. Sadece bir düşünce tabi bu. Kış şartlarında tecrübe Etmek gerek. Yaşayıp göreceğiz.
 
Bura soğuk memleket. Kar bazen 1 metreyi geçiyor. O yüzden belirttiğiniz 4 mevsimleri düşünmüyorum. Daha doğrusu kararsızım.
 
Geri
Üst