Benzini Geri Kaçırma X20XEV

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Sametk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sametk

Kayıtlı Kullanıcı
18-Çankırı
Katılım
6 May 2025
Mesajlar
8
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Herkese hayırlı akşamlar, iyi forumlar.

2000 CD aracım var, yaklaşık 1 aydır bu sorunla uğraşıyorum bir kaç ustaya götürdüm ancak başarılı bir sonuç alamadım, sizlerin belki daha önce bu sorunu yaşamış yada şahit olmuş ihtimalini düşündüğüm için yazmak istedim.

Araç gaz vermeden ilk marşı uzatarak çalışıyor, gaz verirsem bu süre ilk marşda biraz daha kısalıyor.

Motor ısındıktan sonra stop edip 2-3 dk beklediğim zaman yine marş uzatması yapıyor.

Buji, buji kabloları, benzin regülatörü, bobin, benzin pompası değişti. Benzin hattı ve depo içi hortumlar kontrol edildi. + Aracın lpg vanasını kapatıp 1-2 gün benzinde bindim ancak sorun yine çözülmedi.

Tecrübelerinizi bekliyorum arkadaşlar.
 
Herkese hayırlı akşamlar, iyi forumlar.

2000 CD aracım var, yaklaşık 1 aydır bu sorunla uğraşıyorum bir kaç ustaya götürdüm ancak başarılı bir sonuç alamadım, sizlerin belki daha önce bu sorunu yaşamış yada şahit olmuş ihtimalini düşündüğüm için yazmak istedim.

Araç gaz vermeden ilk marşı uzatarak çalışıyor, gaz verirsem bu süre ilk marşda biraz daha kısalıyor.

Motor ısındıktan sonra stop edip 2-3 dk beklediğim zaman yine marş uzatması yapıyor.

Buji, buji kabloları, benzin regülatörü, bobin, benzin pompası değişti. Benzin hattı ve depo içi hortumlar kontrol edildi. + Aracın lpg vanasını kapatıp 1-2 gün benzinde bindim ancak sorun yine çözülmedi.

Tecrübelerinizi bekliyorum arkadaşlar.
senin anlattığın bu marş uzama olayı büyük ihtimalle krank sensörüyle alakalı. Soğukken de sıcakken de uzatıyorsa sensör ısıya duyarlı arızaya geçmiş olabilir. Yeni parça takılmadan önce ölçümle teyit etmek şart ama çoğu zaman direkt değişince düzeliyor. Enjektör damlatması da ihtimal ama o durumda egzozdan benzin kokusu gelir. Onu da koklayarak anlarsın. Enjektör testi yapılmadıysa baktır. Son olarak yakıt basıncı düşüyorsa regülatör ya da pompa yine etkendir ama senin pompa yeni demişsin. Krank sensörünü değiştir, büyük ihtimalle çözülecek.
 
Deneyeceğim sonucunu paylaşırım.
 
senin anlattığın bu marş uzama olayı büyük ihtimalle krank sensörüyle alakalı. Soğukken de sıcakken de uzatıyorsa sensör ısıya duyarlı arızaya geçmiş olabilir. Yeni parça takılmadan önce ölçümle teyit etmek şart ama çoğu zaman direkt değişince düzeliyor. Enjektör damlatması da ihtimal ama o durumda egzozdan benzin kokusu gelir. Onu da koklayarak anlarsın. Enjektör testi yapılmadıysa baktır. Son olarak yakıt basıncı düşüyorsa regülatör ya da pompa yine etkendir ama senin pompa yeni demişsin. Krank sensörünü değiştir, büyük ihtimalle çözülecek.
İşe yaramadı maalesef
 
İşe yaramadı maalesef
Hocam ozaman durum yine yakıt sisteminde gibi şimdi krank sensörü değiştiyse ve hala marş uzatıyorsa sorun büyük ihtimalle yakıt basıncında pompa yeni demişsiniz ama ilk kontağı çevirdiğinizde yeterli basıncı hemen oluşturamıyorsa bu durum yaşanabilir.

Regülatör veya geri dönüş valfi basıncı tutamıyor olabilir.

diğer ihtimal enjektör damlatması. Egzozdan benzin kokusu geliyorsa bu durum olabilir enjektör testiyle netleşir.

Son olarak MAP veya hava sıcaklık sensörü yanlış veri gönderirse karışım bozulur marş uzar özellikle sabah ve motor sıcakken yaşanan gecikmelerde bu sensörler etkili olabilir.

sabah ilk marşta yakıt basıncı test edersin, ardından enjektörler ve sensörler kontrol edersin

dediklerimi kontrol ettin ve hala oluyorsa bambaşka seviyede birden fazla sistematik sorun vardır onlarda şunlardır



-ECU Canlı Veri-

Aracı bilgisayara bağlayıp tüm sensör değerlerini marş esnasında ve çalışırken canlı izleyin.

OBD üzerinden yakıt basıncı, krank mili konumu, soğutma suyu sıcaklığı, hava emiş sıcaklığı gibi temel veriler gerçekçi mi kontrol edin.

ECU’da geç marşla ilişkilendirilebilecek hata kodları (özellikle P03xx, P01xx grubu) varsa detaylı inceleyin.

-Ateşleme Sistemi-

Yeni buji ve bobin takılmış, ancak bobin sinyali ECU’dan sağlıklı geliyor mu, osiloskopla kontrol edilmeli.

Krank mili sensörü tekrar değerlendirilmeli. Bu parça ısıya bağlı anlık sapma yapabilir ve ECU geç ateşleme verir. Osiloskopla sinyal bozulması var mı kontrol edilir.

Eksantrik mili sensörü (varsa) ile birlikte krank senkronizasyonu kontrol edilmeli.

-Elektrik Sistemi-

Marş motorunun çektiği akım ölçülmeli. Eğer motor ağır dönüyorsa ECU geç devreye girer.

Akü, kutup başları, marş rölesi ve şase kabloları gözden geçirilmeli.

Kontağa basıldığında voltaj düşüşü yaşanıyor mu test edilmeli (Multimetre ile marş sırasında voltaj kontrolü yapılır).


-Hava ve Emme Sistemi-

IAC (Idle Air Control Valve) veya gaz kelebeği kirliyse ECU marşta karışım hazırlamakta zorlanabilir.

MAP sensörü, MAF sensörü ya da emiş manifoldundaki hava kaçakları karışımı bozar. Marşta fakir karışım gecikmeye neden olur.


-LPG Donanımı (Varsa)-

LPG sistemi, araç benzinde çalışsa bile bazen ECU’ye müdahale edebilir. LPG beyni veya devre dışı bırakma rölesi sağlıklı mı test edilmeli.

LPG ECU’su, benzin ECU’su ile haberleşiyorsa yazılımsal çakışma olup olmadığı incelenmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sametk
Hocam ozaman durum yine yakıt sisteminde gibi şimdi krank sensörü değiştiyse ve hala marş uzatıyorsa sorun büyük ihtimalle yakıt basıncında pompa yeni demişsiniz ama ilk kontağı çevirdiğinizde yeterli basıncı hemen oluşturamıyorsa bu durum yaşanabilir.

Regülatör veya geri dönüş valfi basıncı tutamıyor olabilir.

diğer ihtimal enjektör damlatması. Egzozdan benzin kokusu geliyorsa bu durum olabilir enjektör testiyle netleşir.

Son olarak MAP veya hava sıcaklık sensörü yanlış veri gönderirse karışım bozulur marş uzar özellikle sabah ve motor sıcakken yaşanan gecikmelerde bu sensörler etkili olabilir.

sabah ilk marşta yakıt basıncı test edersin, ardından enjektörler ve sensörler kontrol edersin

dediklerimi kontrol ettin ve hala oluyorsa bambaşka seviyede birden fazla sistematik sorun vardır onlarda şunlardır



-ECU Canlı Veri-

Aracı bilgisayara bağlayıp tüm sensör değerlerini marş esnasında ve çalışırken canlı izleyin.

OBD üzerinden yakıt basıncı, krank mili konumu, soğutma suyu sıcaklığı, hava emiş sıcaklığı gibi temel veriler gerçekçi mi kontrol edin.

ECU’da geç marşla ilişkilendirilebilecek hata kodları (özellikle P03xx, P01xx grubu) varsa detaylı inceleyin.

-Ateşleme Sistemi-

Yeni buji ve bobin takılmış, ancak bobin sinyali ECU’dan sağlıklı geliyor mu, osiloskopla kontrol edilmeli.

Krank mili sensörü tekrar değerlendirilmeli. Bu parça ısıya bağlı anlık sapma yapabilir ve ECU geç ateşleme verir. Osiloskopla sinyal bozulması var mı kontrol edilir.

Eksantrik mili sensörü (varsa) ile birlikte krank senkronizasyonu kontrol edilmeli.

-Elektrik Sistemi-

Marş motorunun çektiği akım ölçülmeli. Eğer motor ağır dönüyorsa ECU geç devreye girer.

Akü, kutup başları, marş rölesi ve şase kabloları gözden geçirilmeli.

Kontağa basıldığında voltaj düşüşü yaşanıyor mu test edilmeli (Multimetre ile marş sırasında voltaj kontrolü yapılır).


-Hava ve Emme Sistemi-

IAC (Idle Air Control Valve) veya gaz kelebeği kirliyse ECU marşta karışım hazırlamakta zorlanabilir.

MAP sensörü, MAF sensörü ya da emiş manifoldundaki hava kaçakları karışımı bozar. Marşta fakir karışım gecikmeye neden olur.


-LPG Donanımı (Varsa)-

LPG sistemi, araç benzinde çalışsa bile bazen ECU’ye müdahale edebilir. LPG beyni veya devre dışı bırakma rölesi sağlıklı mı test edilmeli.

LPG ECU’su, benzin ECU’su ile haberleşiyorsa yazılımsal çakışma olup olmadığı incelenmeli.
Usta eline sağlık tamamını okudum ancak şöyle bir durum var. Benim aracım stop ettikten 1-2 dk sonra benzini geri depoya gönderiyor.
 
Usta eline sağlık tamamını okudum ancak şöyle bir durum var. Benim aracım stop ettikten 1-2 dk sonra benzini geri depoya gönderiyor.
verdiğin bilgi çok önemli. Stop ettikten 1-2 dakika sonra sistemdeki benzinin geri depoya kaçması doğrudan yakıt basıncı tutamama sorununa işaret ediyor. Bu da sorunun merkezine iki ihtimali yerleştiriyor:

Yakıt basınç regülatörü zayıf kalıyor olabilir. Basınç regülatörü stop sonrası yakıt hattında basınç tutması gerekir. Eğer regülatör içten kaçırıyorsa, pompa her marşta sistemi yeniden basınçlandırmak zorunda kalır, bu da marşın uzamasına sebep olur. Parça yeni olsa da, uyumsuz ya da düşük kalite bir parça aynı problemi yaratabilir. Testi manometre ile netleştirmek gerekir.

Enjektörlerde kaçırma (damlatma) olabilir.
Stop sonrası enjektörlerden bir veya daha fazlası yakıtı manifolda sızdırıyorsa, bu da aynı şekilde sistemin dengesi bozulur, sabahları zengin karışım ya da geç ateşleme sorununa neden olur. Enjektör test cihazıyla çalışması ve sızdırmazlığı kontrol edilmeli.

Bu durumda önerim net:
Yakıt hattında geri kaçak testini manometreyle tekrar ettir. Aracı çalıştır, stop et ve hattaki basıncın ne kadar sürede düştüğüne bak. 2-3 dakika içinde sıfırlanıyorsa regülatör ya da enjektör kaçırıyor demektir.

İkincil olarak ECU’nun stop sonrası sistemi ne kadar süre açık tuttuğuna dair bir inceleme yapılması da gerekebilir ama bu, regülatör/enjektör testi sonrasında gerekliyse düşünülmeli.
 
Geri
Üst