Benzin Pompası Çalışma Prensibi

hayallet

Kayıtlı Kullanıcı
03-Afyonkarahisar
Katılım
21 Kas 2019
Mesajlar
12
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar.

bir problemi çözdükten sonra başka bir sorun oluştu.

Kısaca araç ilk marşta 5-6 saniye sonra çalışıyordu. Motor sıcakken yarım marşta çalışıyordu.
Bir gece ansızın hiç marş almadı benzin pompası tamamen gitmişti onun değişimini yaptım. (babin ve bujileri 5 bin km once değiştim)

Şimdi ilk marşta hemen çalışıyor sonrasında (1 saat park durumundayken) bazen 2 marş ile yada 3-4 saniyelik sürede motor çalışıyor.
Şöyle bir tesbit yapabildim :
Kontak 2. konumdayken pompa devreye girmiyor. Kontak 3 konumuna (Marş) getirdiğimde devreye giriyor.
BEnzin Pompası motora marş esnasında benzin pompalıyor bu da tesisatta düşen basıncı 2-3 saniyede oluşturup bujilerden çıkış yapıyor diye düşünüyorum.

Kontak 2. konumdayken bernzin pompası çalışırsa sorun çözülecek diye düşünüyorum.

'Elektrikli yakıt pompaları, sürücü tarafından kontak açıldığı andan itibaren birkaç saniye çalışır ve durur. Böylece de motor çalışmadan önce yakıt sisteminde bir ön yakıt basıncı oluşur ve motor çalıştığı andan itibaren sürekli bir biçimde çalışmaya devam eder diye biliyorum ama kontak açıldığında (2.konum) pompaya enerji gelmiyor.

Sizde durum nedir.

Yorumlarınızı bekliyorum.
 
Üst