Benzin katkısı ne kadar doğru

ümit abi bende sana aksini iddia ediyorum. lpg yanması sonucu ortaya benzine göre daha fazla su buharı çıkar. bu aracın kurum tutmasını engeller. hatta bu tip kurum önleyici sistemlerde mevcuttur. su sistemi araca monte edilir ve cam suyundan gerektiği kadar alıp silindir içerisine yollar. bu hem yakıtın yanma kalitesini artırır hemde kurum oluşumunu engeller. yani zaten iyi yanan yakıtta kurum miktarı az olacaktır birde yüksek sıcaklıktaki su buharı kurum oluşumuna mahal vermeyecektir. buna delil olarakta lpg'li araçların egzos sisteminin çabuk deforme olması gösterilebilir. aşırı sıcak ve çok su buharı metal aksamın oksitlenmesine neden olur.
 
Arkadaşlar hem benzinli hemde dizel aracımda würth kullandım, gerçekten kullanım sonrası egzosdan kurum attığını gördüm. Dizel aracımda rolanti sorunum çözüldü, üstüne carbon clean de yaptırdım. Benzinlide benzinde tekliyordu o nedenle kullandım, ve düzeldi. Benim uygulamam 6 ayda bir benzin almadan önce koydurup yarının üstünde benzin veya mazot almak şeklinde oldu. Bu araçlarım benzinli olanı 80 bindeydi ama 4-5 yıldır gaz ile kullanılıyordu. dizel 160 bindeydi.

O zaman wurth ürünlerini tavsiye edersiniz benzin katkısı olanindan alsam işimi görür sanırım peki fiyat konusunda fikriniz varmı

GT-I8150 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
30-40 lira
 
würth benzinli araçlar için enjektör temizleyicisine baktım birda lpg li olanlar içinde çıkartmışlar. lpg için olanda benzin deposuna konuluyor vs yazmışlar üstüne. sıralı sistemde benzinin içine koyulan katkının lpg ye ne gibi bir faydası olabilir ki? bilgisi olan var mı?

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/wurth-lpg-yakit-katkisi-300-ml-89966318
 
ümit abi bende sana aksini iddia ediyorum. lpg yanması sonucu ortaya benzine göre daha fazla su buharı çıkar. bu aracın kurum tutmasını engeller. hatta bu tip kurum önleyici sistemlerde mevcuttur. su sistemi araca monte edilir ve cam suyundan gerektiği kadar alıp silindir içerisine yollar. bu hem yakıtın yanma kalitesini artırır hemde kurum oluşumunu engeller. yani zaten iyi yanan yakıtta kurum miktarı az olacaktır birde yüksek sıcaklıktaki su buharı kurum oluşumuna mahal vermeyecektir. buna delil olarakta lpg'li araçların egzos sisteminin çabuk deforme olması gösterilebilir. aşırı sıcak ve çok su buharı metal aksamın oksitlenmesine neden olur.

Bahadır hocam, şimdi işin ilmi kısmını bilmiyorum.
LPG li aracım teklediğinde usta kurum tuttuğunu, LPG li araçlarda bunun normal olduğunu belirtti. Katkı kullanarak kurumu atmamız gerektiğini, bu ürünlerden kullanmamı istedi. 2 Depo benzinde sürdüm aracı, gerçekten park ettiğim yerde bildiğiniz ziftimsi bir leke oluştu, yolda giderken de dizel gibi kara duman atmaya başladı araç. Ve şikayetim ortadan kalktı. Sonrasında LPG de yılda 1 defa 1 depo ile aynı işlemi yaptım.
Dizel aracımda da benzer sıkıntılar ortaya çıkınca CC yaptırdık ve yine 6 ayda bir katkı koydurmaya başladım.

Söylediklerim tamamen bunların üzerinedir.
 
Ümit abi aman beni yanlış anlama :) üzülürüm yoksa.

şimdi benim tahminim senin araca lpg takılmadan önce zaten kurum vardı. lpg sonucu ortaya çıkan su buharı kurumları çözdü ve filtreleri vs. yerleri tıkamaya başladı ve senin sorun ortaya çıktı. birde lpg'nin ateşlenmesi benzinden daha çabuk olduğu için iyi bir buji ayarı gerekli. tabi bunların hepsi bir bütün halinde sonuçta.

dizel araç olayına gelince yakıt olarak tercihin nedir bilmiyorum ama normal euro dizel yerine katkılı olanlardan alırsan ekstra katkı koymana gerek kalmaz. örn: total Excellium. bu tarz yakıtlar firma talepleri doğrultusunda içlerine farklı katkılar konularak müşteriye sunuluyor. bilginize. ;)
 
Geri
Üst