belirtiler üst kapak contası mı yardımlarınızı bekliyorum

sssed

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2014
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle hepinize hayırlı forumlar dilerim 2014 agustos ayında 99' vectra b 2.0 cd aracımı aldım. Ağrı da görev yapıyorum burdan ankaraya doğru yola çıktım ve sivasa kadar durmadan gittim. Sivas'ta araç ahtapot diye tabir edilen hortumu patlattı ve hakaret 100-105 civarındayken dumanı farkedip aracı stop ettim. Egzostan gaza yuklenince beyaz duman atıyor son bir iki ayda azar azar su seviyesinde azalma oluyor ve yağ eksiltme var araçta. Geçen gün de fark ettim ki aracın en üst kapağının olduğu kısımda yağ sızıntısı var. Bunlar üst kapak contasının sıkıntılarımıdır yaptırmak gerek işlemler nelerdir maliyetleri ne boyutlarda olur tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim şimdiden cvp veren arkadaşlara teşekkür ederim.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Subaplar da cortlamış olabilir. Silindir kapağı elden geçmeden olmaz.
 

joe black

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
5 May 2008
Mesajlar
38
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
aracında su kaçıran bir yer yoksa ve buna rağmen su eksiltiyorsa, aracı çalıştırdıktan yarım saat sonra hala egzozdan beyaz duman atmaya devam ediyorsa muhtemelen silidir kapak contası yanmıştır.

maliyeti, kapak taşlanmak isterse (ki muhtemelen ister) 200-300 tl, üst conta takımı orjinal alırsan 300 tl civarı, yan sanayii ( ki tavsiye etmem)80-90 tl, usta da 200 civarı alır, bir de motor yağı, antifirizi, filan var tabii...

eğer araca uzun süre binmeyi düşünüyorsan mutlaka orijinal malzeme kullan, supapları da değiştir ve hepsinden önemlisi doğru dürüst bir usta bul. eğer sıradan birine bu işlemi yaptırırsan sanayiden çıkamazsın.
 

sssed

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2014
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Usta işi Ağrı da sıkıntı iyiyi geçtim usta yok. Dediğiniz gibi sanayilerde ugrasmak da istemiyorum beyaz duman sürekli mevcut yazın aracın egzos dan sürekli su damlıyordu ama su eksiltme işi çok az miktarda ve sadece son bir iki aydır mevcut
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi sırası ile kontrol edeceklerini yazayım;
öncelikle su eksiltiyor diyorsun,burda contadan şüphelenmek için olasılıklar,yağa kaçırma burda yağda beyazlık kakao rengi oluşum hatta yağ kapağı tıpası(Arkadaşlar diğer Arkadaşa yazdığım ile karşılatırmasınlar o 1.4 motor ve ne su ne yağ eksiltiyor,o motorlarda bu normal) beyazlaşma varmı? yoksa bu sefer yakıt odasına giriyorsa bujileri söküp bakın kireç tortusu oluşması varmı? hangi bujide ise o silindire kaçırıyordur. Birde hortumlarda şişmeye bakın anormal şişme takviye bidonunda kabarma vs. Bunlar yok ise o zaman sorun bence hortum kelepçelerde vs kaçırması(az sızdırma basıncdan dolayı) bunları gözetle,Yağ yakma konusuna gelince yağa su giriyorsa incelir yakar veya üst külpütör kapağında sızma var diyorsun ordan atıyor olabilir.Ağrı da bu havalarda egsozdan duman çıkması normal bence bilmiyorum ama,uzun mesafede kısılması hatta kalmaması gerekir ama tam tersine arka dumana boğuluyorsa buda conta belirtisidir.Antifriz kokusu alman gerek egsozdan tatlımsı koku
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Şimdi sırası ile kontrol edeceklerini yazayım;
öncelikle su eksiltiyor diyorsun,burda contadan şüphelenmek için olasılıklar,yağa kaçırma burda yağda beyazlık kakao rengi oluşum hatta yağ kapağı tıpası(Arkadaşlar diğer Arkadaşa yazdığım ile karşılatırmasınlar o 1.4 motor ve ne su ne yağ eksiltiyor,o motorlarda bu normal) beyazlaşma varmı? yoksa bu sefer yakıt odasına giriyorsa bujileri söküp bakın kireç tortusu oluşması varmı? hangi bujide ise o silindire kaçırıyordur. Birde hortumlarda şişmeye bakın anormal şişme takviye bidonunda kabarma vs. Bunlar yok ise o zaman sorun bence hortum kelepçelerde vs kaçırması(az sızdırma basıncdan dolayı) bunları gözetle,Yağ yakma konusuna gelince yağa su giriyorsa incelir yakar veya üst külpütör kapağında sızma var diyorsun ordan atıyor olabilir.Ağrı da bu havalarda egsozdan duman çıkması normal bence bilmiyorum ama,uzun mesafede kısılması hatta kalmaması gerekir ama tam tersine arka dumana boğuluyorsa buda conta belirtisidir.Antifriz kokusu alman gerek egsozdan tatlımsı koku
selim abi. bujilere kadar uzansa sorun araç uzun marş alır değil mi ?
ayrıca hararette yükselir diye biliyorum...
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Fatih kardeşim Sızmadan dolayı diyorsan hayır,bu ekseri motor çalışınca basınç oluşunca hafif sızdırır ki nasıl diyelim haftada 200ml eksilme ile başlar ve zamanla artar.Yani motor durduğu yerde asla silindire su girmez
 

Z16XEP

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Şub 2015
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle hepinize hayırlı forumlar dilerim 2014 agustos ayında 99' vectra b 2.0 cd aracımı aldım. Ağrı da görev yapıyorum burdan ankaraya doğru yola çıktım ve sivasa kadar durmadan gittim. Sivas'ta araç ahtapot diye tabir edilen hortumu patlattı ve hakaret 100-105 civarındayken dumanı farkedip aracı stop ettim. Egzostan gaza yuklenince beyaz duman atıyor son bir iki ayda azar azar su seviyesinde azalma oluyor ve yağ eksiltme var araçta. Geçen gün de fark ettim ki aracın en üst kapağının olduğu kısımda yağ sızıntısı var. Bunlar üst kapak contasının sıkıntılarımıdır yaptırmak gerek işlemler nelerdir maliyetleri ne boyutlarda olur tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim şimdiden cvp veren arkadaşlara teşekkür ederim.
Hocam hiç korkma bende tempra varken oda hortumu patlatıp suyu atmış istanbula giderken dumanlar yükselmeye başladı trafik te sıkışıktı sağa sola kaçıp bakamadım dedim gittiği yere kadar o şekilde 35 km gittim ve arkamdan gelen geçen selektör araç yanıyor en sonunda dilovasında kaldım arkadaşı çağırdım çektik ertesi gün doğru sanayiye ve komple motor yaptırmak zorunda kaldım 2 binliraya ondan sonrada satıp astramı aldım tempradan sonra tank gibi geldi bana kolay kolay bise olmaz bana göre
 

sssed

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2014
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Şimdi sırası ile kontrol edeceklerini yazayım;
öncelikle su eksiltiyor diyorsun,burda contadan şüphelenmek için olasılıklar,yağa kaçırma burda yağda beyazlık kakao rengi oluşum hatta yağ kapağı tıpası(Arkadaşlar diğer Arkadaşa yazdığım ile karşılatırmasınlar o 1.4 motor ve ne su ne yağ eksiltiyor,o motorlarda bu normal) beyazlaşma varmı? yoksa bu sefer yakıt odasına giriyorsa bujileri söküp bakın kireç tortusu oluşması varmı? hangi bujide ise o silindire kaçırıyordur. Birde hortumlarda şişmeye bakın anormal şişme takviye bidonunda kabarma vs. Bunlar yok ise o zaman sorun bence hortum kelepçelerde vs kaçırması(az sızdırma basıncdan dolayı) bunları gözetle,Yağ yakma konusuna gelince yağa su giriyorsa incelir yakar veya üst külpütör kapağında sızma var diyorsun ordan atıyor olabilir.Ağrı da bu havalarda egsozdan duman çıkması normal bence bilmiyorum ama,uzun mesafede kısılması hatta kalmaması gerekir ama tam tersine arka dumana boğuluyorsa buda conta belirtisidir.Antifriz kokusu alman gerek egsozdan tatlımsı koku

Selim abi evet bugün dikkat ettim bildiğimiz yağ kokusundan farklı bir koku geliyor egzostan diğer yağ rengi vb bakma fırsatım olmadı bugün onları da bi ara kontrol edip yazarım ilginiz için de teşekkür ederim
 
Üst