Baskı balata

madtiqer13

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
10 Ara 2011
Mesajlar
250
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Arkadaşlar,

Baskı balatamızın en uzun süre dayanabilmesi için debriajı nasıl kullanmalıyız kusura bakmayın ehliyetimi yeni aldımda biraz acemiyim :)
 
bildiklerimizi sizinle paylaşalım.
1-araç hareket hareket ettikten sonra araç pedalına ayağınızı dayamayın,bu balataların erken bitmesine sebeb olur.
2-Yarım debriyaj,debriyaj kavrama noktasına kadar pedal kaldırıp sürekli o şekilde kalkış yapmayın,aracınızı geri kaydırmasıanızda baskı balataya zarar verir.
3-vites değiştirirken debriyaja sonuna kadar bastığınızdan emin olun bu baskı balatanızın ömrünü uzatır
4-mesela özellikle şehir içinde sıkışık trafikte sık sık durmanız gerektiğinde boşa almayın,durun ama araç viteste olsun tabi sizinde debriyaja sonuna kadar basmanız gerekiyor,çok sıkışık trafikte bunu uygulayın zırp pırt vites değiştirmek zorunda kalmazsınız.benim bildiklerim ve uyguladıklarım bunlar benden daha tecrübeli arkadaşlarında tavsiyeleri mutlaka olacaktır,saygılar aracınız hayırlı olsun
 
yokuşlarda bizim usta! şoförler gibi yarım debriyajla değil, el freni ile kalkarsan ve vites değişimlerini yumuşak yaparsan debriyajına hiç bişey olmaz
 
4-mesela özellikle şehir içinde sıkışık trafikte sık sık durmanız gerektiğinde boşa almayın,durun ama araç viteste olsun tabi sizinde debriyaja sonuna kadar basmanız gerekiyor,çok sıkışık trafikte bunu uygulayın zırp pırt vites değiştirmek zorunda kalmazsınız.

Eğer duraklama çok kısaysa milim milim ilerleme varsa tamam. Ama diğer durumlarda tam tersi, debriyaja basarak viteste beklemek yerine, boşa alınması daha iyi. Örneğin, trafik ışıkları veya uzun süre ilerlemeyen trafik sıkışıklığında...
 
deriyajın üzerinde ayagnızı tutmayın yeter...yeni şöförler debriyajdan ayakalrını çekmiyor sürekli üstüdne tutuyor...
 
4-mesela özellikle şehir içinde sıkışık trafikte sık sık durmanız gerektiğinde boşa almayın,durun ama araç viteste olsun tabi sizinde debriyaja sonuna kadar basmanız gerekiyor,çok sıkışık trafikte bunu uygulayın zırp pırt vites değiştirmek zorunda kalmazsınız.benim bildiklerim ve uyguladıklarım bunlar benden daha tecrübeli arkadaşlarında tavsiyeleri mutlaka olacaktır,saygılar aracınız hayırlı olsun

bu yolla balataya bişey olmaz belki ama debriyaj bilyasının ömrünü azaltırsın değişen bişey olmaz ben tavsiye etmiyorum şahsen :)
 
Arkadaşların söylediklerine ek olarak aracınıza patinaj çektirmeyin.Keyfi olarak asla,karda çamurda kalma durumlarında ise minimum patinajla kurtarmaya bakın.Yoksa bol bol balata kokusu solursun:)
 
Arkadaşların söylediklerine ek olarak aracınıza patinaj çektirmeyin.Keyfi olarak asla,karda çamurda kalma durumlarında ise minimum patinajla kurtarmaya bakın.Yoksa bol bol balata kokusu solursun:)

abi doğru söylüyorsunda gaza hafif dokunuyorum araba patinaj çekiyor Allah'tan antipatinaj var :)
 
Bilgiler güzel ancak ben debriyajda basılı bekletmenizi tavsiye etmiyorum..En azından sıkışık 15-20sn gecikmeli kalkış trafiği durumlarında..Boşa atıp beklemeniz ve her vites değiştirdiğinizde debriyaja tam bastığınızdan emin olmalısınız..
Trafikte sol ayak debriyajda kök olarak ayak uzun süre beklemez..İster istemez ayağınızı biraz geri çekebilirsiniz..
Onun dışında ani kalkışlar,yarım debriyaj(sürekli yapıyorum bi kurtulamadım huyumdan,gaz pedalını tasarruflu kullandığım zamanlarda yapıyorum :)),birde trafik akışını izlemenizi tavsiye ederim..
Örnek olarak ; 100mt önünüzde bir araç var trafik lambasını bekliyor,sizde ona doğru yaklaşıyorsunuz,hızlanmayın..Trafik ışığı yeşil yanana kadar hız ve rölantinizi korumaya çalışın,mümkün olduğunca..Gereksiz yere arkasına yanaşıp dur/kalk yapmayın..Bu ve buna benzer şekilde hem yakıtınızı hemde debriyajınızı kurtarabiliceğiniz,genellikle tecrübe edinilerek öğrenilecek bir çok püf nokta mevcut..Kazasız belasız sürüşler..
 
Geri
Üst