Baskı Balata Hakkında! (Acil)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hknnn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
40
Arkadaşlar, yaklaşık 10.000 km önce özel bir opel servisinde baskı balatam LUK marka olarak değiştirildi. İlk başlarda sorun yoktu. Bu sürede kesinlikle araba zorlatılmadı, genelde de uzun yolda kullanıldı. Şimdi sorun şu: Arabayla 80km yol yaptım il merkezine gittim. Otoparka girdik park kalabalıktı, yer ararken ve park ederken haliyle 1. vites ve yarım debriyaj yapmak zorunda kaldığımız oldu. .ve arabam, bu kullanımda silkeleme yaptı. Bu olayı baskı balata değişiminden önce de yapıyordu ki zaten değişimi bunun için yaptık , değiştikten sonra da bir müddet yapmadı ama sonraları ara ara yapmaya başladı. En son otoparkta yapınca çileden çıkardı beni. Birkaç saat parkta yattı, tekrar bindik parktan çıkana kadar yine silkeleme. Vites kolu sallanıyor, yolcular sallanıyor. Biraz fazla gaz verirsen debriyajı da salmaz ya da birden salarsan yapmıyor, bu da acemi kalkışından başka bir şey olmuyor. Özellikle hafif kalkışlarda sorun var.
Hemen ustaya gittim, teste çıktık yapmadı. Zaten birkaç sefer yapıpı kesiyor. Usta, garantiden değiştireceğini söyledi. Yarın randevu aldık, sökülüp bakılacak ama ben bu sökülme işlemine deli oluyorum. Malum bir yeri yaparken bir yeri bozuyorlar.
Sormak istediğim şu: Bu volanla volant aynı şeyler mi? Hangisiinin debriyajla hangisinin marş motoruyla ilgisi var? Bir de benim sıkıntı volantla ilgili olabilir mi yoksa balatanın değişimindeki teknik bir sorundan mıdır? Arabam, 98 astra f kasa 1.4 gl. Herkese teşekkürler şimdiden...
 
Teşekkürler, Emre Bey, yarın tekrar kontrol edilecek. Büyük ihtimalle takılırken bir teknik hata olabileceğinden bahsediliyor ama ilk takıldığında yapmamıştı bir müddet sonra yapmaya başladı bunu. Ustanın yorumu: Debriyajda hiçbir sıkıntının olmaması, vites geçişlerinin gayet güzel olması (ki gerçekten öyle tam durmadan bile hiç zorlanmadan bire geçebiliyor.) Ama gel gelelim o kesikliğe bazen bir yakalanıyor peşpeşe birkaç kez yapıyor sonra yine düzeliyor normal halini alıyor.
 
Bir de az önce biraz araştırdım sanırım f kasaların debriyaj rulmanı hidrolik değilmiş galiba.
 
Evet, Emre Bey, telliymiş sanırım. Bir de benimkisi 1.4 olduğu için şanzumanı indirmek çok zor değil, her yeri açık arabanın zaten demişti ama bakalım.
 
Peki, baskı balata değişimi esnasında volant taşlanmadığı için yapabilir mi bu olayı? Volant taşlaması için de kimi olur diyor kimi olmaz. Kafam iyice karıştı.
 
Peki, baskı balata değişimi esnasında volant taşlanmadığı için yapabilir mi bu olayı? Volant taşlaması için de kimi olur diyor kimi olmaz. Kafam iyice karıştı.

Volantın şu anki yüzeyine bağlı, Sökülünce bakılır, kurtarırsa kararında taşlanır. Çatlaklar derin ise, değişmesi gerekir. Sıfırı hatrı sayılır bir paradır, temiz çıkma bakabilirsiniz. Benden taşlatma için 100tl istemişlerdi, 150tl ye çok temiz çıkmasını bulmuştum.
 
ateşlemeden yapma olasılığı yokmu silkelemeyi
 
Evet, Emre Bey, telliymiş sanırım. Bir de benimkisi 1.4 olduğu için şanzumanı indirmek çok zor değil, her yeri açık arabanın zaten demişti ama bakalım.

bu arabada debriyaj alt merkezi yok diye biliyorum sadece telli bir sisteme bağlı debriyaj bilyası mevcut o kadar ...
şanzımanı indirmek aşağı yukarı aynı işçiliktir akslar,salıncaklar vs tüm şanzıman bağlantıları ( sağ ve sol tekerler )sökülür şanzıman bloğu ayrılır indirilir. vites sistemi felan kolay iş değil yani o yüzden ortalama 150 lira bi fiyatı var özel servislerde ama yetkili servis fiyatlarını bilmiyorum...
bi-de debriyajın garantisini veren servis nerde ben öyle bişey duymadım hiç :)
kullanım hatası yoksa eğer belki hatallı bi işçilik olmuştur ama volan' a iyi bakmak lazım.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst