Baskı balata bitmiş mi?

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Benim araçta titreme problemi oluyor dur kalklarda, kalkışlar seri ama rampalarda şahin doğanlar beni geçiyor nerdeyse. Kırmızı ışıkta nal toplatıyorum rampada hele de yüklüyse tofaşlar beni solluyor...1 2 ustaya gösterdim baskı balatan sağlam dediler ama ben yine de hafif eğimli yolda test yaptım (eğimin tersine doğru)
1. viteste debriyajdan ayağımı çekince kendiliğinden gidiyor
2. viteste de debriyajdan hassas bir şekilde ayağımı çekince yine kalkıyor.
Lpg de de çekmiyor, benzinde de çekmiyor rampalarda.Hele çok dik yokuşlarda bağırarak kalkıyor araba, patinaj çektirmekte zorlanıyorum, debriyajım da çok sert. Değiştireyim mi sizin fikriniz nedir :confused::confused:
 

NuRo

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
22 Eyl 2009
Mesajlar
966
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Benim araçta titreme problemi oluyor dur kalklarda, kalkışlar seri ama rampalarda şahin doğanlar beni geçiyor nerdeyse. Kırmızı ışıkta nal toplatıyorum rampada hele de yüklüyse tofaşlar beni solluyor...1 2 ustaya gösterdim baskı balatan sağlam dediler ama ben yine de hafif eğimli yolda test yaptım (eğimin tersine doğru)
1. viteste debriyajdan ayağımı çekince kendiliğinden gidiyor
2. viteste de debriyajdan hassas bir şekilde ayağımı çekince yine kalkıyor.
Lpg de de çekmiyor, benzinde de çekmiyor rampalarda.Hele çok dik yokuşlarda bağırarak kalkıyor araba, patinaj çektirmekte zorlanıyorum, debriyajım da çok sert. Değiştireyim mi sizin fikriniz nedir :confused::confused:
düz bi yerde durun el frenini cekin sonuna kadar vitesi 1 atın ayagınızı debriyajdan kaldırın aracın stop ediyosa yada stop edecek gibi devir düşüyorsa baskı balatadan değil sorununuz. yok stop etmiyosa veya stop edecek gibi devir düşürmüyosa balata bitmiştir.
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

düz bi yerde durun el frenini cekin sonuna kadar vitesi 1 atın ayagınızı debriyajdan kaldırın aracın stop ediyosa yada stop edecek gibi devir düşüyorsa baskı balatadan değil sorununuz. yok stop etmiyosa veya stop edecek gibi devir düşürmüyosa balata bitmiştir.

Kardeşim o derece değil, el freni çekikken hiç bir şekilde gitmiyor, denedim zorluyor motoru sonunda stop ediyor.Ama el freni çekik değilken eğimin tersine doğru 1 de kalkması, 2 de kalkması normal mi ? Rampalarda da çekmemesinin sebebi ne olabilir?(benzin lpg farketmiyor)
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Arabanın kilometresi ne alemde hocam ?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 09:03 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 08:50 ----------

Aslında bunu sormamında pek bir anlamı yok çünkü debriyajın belli bir kilometre ömrü yok aslında tamamen kullanım şekline bağlı bir şey mesela hidrolik debriyajlı arabalarda genelde sol ayağı debriyaj üstünde bıraktığın zaman , sürekli dur kalk yağtığında çok sık vites değiştirdiğin zaman bile 100.000 kilometre görmediğide oluyor. Ama yinede kilometre bir yerde önemli. Kalkışlarda titreme yaşanması , gaza bastığınız halde motor bağırdığı halde hız göstergesinde hareketsizlik olması , dik yokuşlarda arabanın devir skalası sabit kaldığı halde hız göstergesinde düşüş yaşanması , ve özellikle geri ve birinci viteslere takmakta zorlanmalar yaşıyorsanız kesinlikle bitmeye yakın demektir. Yinede kontrol edeyim derseniz el frenini çekin motor devrini 5.000 devirlere getirin ayağını debriyajdan çekin araba anında stop ediyorsa sağlamdır hareket etmeye çalışıyorsa daha sonra stop ediyorsa bitmiştir.
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Arabanın kilometresi ne alemde hocam ?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 09:03 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 08:50 ----------

Aslında bunu sormamında pek bir anlamı yok çünkü debriyajın belli bir kilometre ömrü yok aslında tamamen kullanım şekline bağlı bir şey mesela hidrolik debriyajlı arabalarda genelde sol ayağı debriyaj üstünde bıraktığın zaman , sürekli dur kalk yağtığında çok sık vites değiştirdiğin zaman bile 100.000 kilometre görmediğide oluyor. Ama yinede kilometre bir yerde önemli. Kalkışlarda titreme yaşanması , gaza bastığınız halde motor bağırdığı halde hız göstergesinde hareketsizlik olması , dik yokuşlarda arabanın devir skalası sabit kaldığı halde hız göstergesinde düşüş yaşanması , ve özellikle geri ve birinci viteslere takmakta zorlanmalar yaşıyorsanız kesinlikle bitmeye yakın demektir. Yinede kontrol edeyim derseniz el frenini çekin motor devrini 5.000 devirlere getirin ayağını debriyajdan çekin araba anında stop ediyorsa sağlamdır hareket etmeye çalışıyorsa daha sonra stop ediyorsa bitmiştir.

Hocam araba 122 binde, 5 bin devirde el freni çekikken kaldırmaya çalışmak arabanın imanını gevretmez mi :):)
 

DogukanGeyik

Kayıtlı Kullanıcı
44-Malatya
Katılım
13 Eki 2013
Mesajlar
1,983
Tepki puanı
7
Puanları
38
Yaş
30
Siteyi ziyaret et
Hocam araba 122 binde, 5 bin devirde el freni çekikken kaldırmaya çalışmak arabanın imanını gevretmez mi :):)

Sonuçta her zaman yapmayacağın bir şey zaten devir aralığı illede 5.000 olucak değil 4.000-5.000 arasında denemeni yapabilirsin.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Sonuçta her zaman yapmayacağın bir şey zaten devir aralığı illede 5.000 olucak değil 4.000-5.000 arasında denemeni yapabilirsin.

Gerek olmayan ve zarar verecek bişey. 4-5 bin devire gerek yok zaten. Normal kalkış yapar gibi denenir.
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Sonuçta her zaman yapmayacağın bir şey zaten devir aralığı illede 5.000 olucak değil 4.000-5.000 arasında denemeni yapabilirsin.

doğukan kardeşim yanlış bilgiler veriyorsun :) 5.vites 5000 devirde tut o aracı arabanın baskısı sağlam olsada olmasada kalkacağım diye uğraşır :D
kavrama noktasından baskının durumu az çok belli olur. özellikle üst devirlerde aracın devir saati yükseliyor ancak hızlanamıyorsanız baskı balatanız kaçırıyor demektir.
 

mythturk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
280
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2 türlü deneme yöntemi söylenmiş hangisi doğru :) el frenı çekip 1. vitese takıp ayağımı debrıyaj dan çektiğim halde istop etmiyor aracım devir de düşüş yok 1000 d/d falan duruyor. bu durumda baskı balatam bitikmi? fakat vites geçişlerınde hızlanmalarda bir anarmollik yok.devrine göre hızı normal eş değerde artıyor.tek sorun yokuşlarda zor kalkıyor devir düşüyor debriyaja bas çek yapınca toparlanıyor. yokuşta çekme sorunu haliyle oluyor.90 la gideceğim yerde 70-80 le gidiyorum misal olarak.
 

peaceloving

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2013
Mesajlar
207
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
_

Gerek olmayan ve zarar verecek bişey. 4-5 bin devire gerek yok zaten. Normal kalkış yapar gibi denenir.

Arkadaşlar dün 3 4 kez denedim el freni çekikken kesinlikle kalkmıyor, blop blop edip tak diye oturuyor yerine.Devir saatini çok yükseltmeden normal kalkışa zorladım olmadı. Ama rampalarda çekmiyor, belirli bir hızdan sonra motor bağırıyor ama az hızlanıyor v.s v.s.. Yorumlara bakınca baskı balatam bitmemiş ama normal de değil bitmeye yakın diye düşünüyorum. Ama işte çekmiyor araba kafayı yiyecem:mad:
 
Üst