Bakmaya bile tenezzül etmeyen herkese sesleniyorum...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan nihat48
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Opel Frontera 3.2 Otomatik arabamın Almanya'dan gaz kelebeği potansiyometresi geldi bugün takıldı.Fakat rolantisi yine yüksek...Takan usta arabanın beynine cihaz la adapte edilmesi lazım dedi.Cihaz onlarda olmadığı için yarın cihaz olan servisten işlemi yaptırıcam...Benim sormak istediğim;bu potansiyometrenin beyine tanıtılması gereklimi?Birde sorun hadi bu parçadan değilse!! Malum bu parçayı Almanya'dan getirtesiye kadar bayağı bi uğraştım...Bu konuda bilgisi olanlar lütfen yardım ederse çok mutlu olucam...

Saygılarımla...

Açılan konu bu olmalı. Konu hakkında daha önce de fikir almak istemişiniz, ustamız gelebilirsen yardımcı olurum demiş. Takan ustada madem cihaz yok neden orada montaj yaptırdınız, direk olarak servise gitmeniz gerekmezmiydi? Yoksa montajı yapan usta işinin ehli değildi de bir yerde hata mı yaptı? Usta dediğin kişi bunun böyle olacağını taaaa baştan bilir. Bu parçayı takarım ama sonra servise gidip cihaza girmen gerekir demesi lazım. İkincisi bu parçanın arızalı olduğu nasıl anlaşıldı, kim söyledi. Sizin öncelikle bu konuları araştırmanız lazım. Arızalı parçayı isteyen kişiye, ustaya, servise götürün işte parça geldi takın deyin, yani asıl sorun bu parçanın arızalı olduğunu belirtip, yenisini aldıran daha sonra montajı yapan veya yapamayan kişilerle. Bu konuda üye arkadaşlara biraz haksızlık yapmışsınız. Herkes herşeyi bilecek diye bir kural yok. Ben Vectra B lerde km teli olmadığını 50 yaşımda bu sitede öğrendim. Fena mı yani?
 
potansiyometrenin tanıtılması gerekir fakat rolanti,niz sabit duruyor ve yüksekse rolanti düzenleyici,yi değiştirmelisin umarım boğaz kelebeği boşuna değiştirmemişsindir.
 
Evet , konuyu okuyanlardan birisi benim mesela cevap yazacaktım ama emin olmadığım için yanlış yere biryerleri kurcalatıp arıza üstüne çelişki ekletmek istemedim ama yazayım:

Potansiyometrelerin elektronik olarak başladığı nokta vardır.uygun bir tornavida ile denediğin dede başlangıçta "çıt" diye duyarsın sesini.şayet potansiyomtren switch li değilse bu durum sözkonusu değildir.Takıldığı yerde zaten vida yatakları esnektir ve ayara müsade eder.Mekanik olarak boşluğunu alıp araç relantide çalışırken en uygun pozisyonda takarsın.Ama elektronik olarak tanıtma konusunda fikrim yok.Birde gaz teli mekanizmasına sahip boğazlarda potansiyometrenin diğer tarafında yani boğazın diğer tarafında geri dönüşü sağlayan yay mekanizması ve onun altında bitiş noktasını konumlandıran vidalı kısım vardır.relantide iken oradaki boşluğuda kontrol edebilirsiniz.Kelebek temizliği - akışmetreden boğaza kadar olan hava akışında kaçak-delik vs kontrolünüde yapmak gerekli.Vakum devresinde herhangi bir hortumda sızıntı yüksek relantiye sebep olabilir.ayrıca relanti ayarlayıcı yıda temizlemek gerekir.

Dediğim gibi bu noktaları sadece kontrol edin değiştirdiğiniz bir ayar olursa eski konumunu bir yere not edin.sonuçta arıza içinde arıza aramak dahada güçletirir işinizi.
Ama dersenki iyi ve kesin çözüm bulacak bir usta tavsiye et .Ankara olsa çözümü biliyorum.Bodrum için ise Tansu Usta ya ulaşmak en iyisi bence.

Böyle bir sitem konusunu samimiyetle sorun yaşıyor olmanın psikolojisi ile açmış olduğunuzu düşünüyorum ve emin olunki yardımcı olabilecek durumda olupta olmayan bir kişi olduğunu düşünmüyorum.Sonuçta emin olunmayan bir bilgiyi kimse yazmak istemez ve doğru olan da budur zaten.

Umarım problemi bulursunuz.
Kolay gelsin.
 
nihat bey bakın aslında insanlar sizin konunuzla ilgilenmiş :) siz sorununuzuz verdiği panikle kimse umursamadı diye düşünmüşsünüz...
 
bide yanlış bilgiledirme korkusu var bir arkdaş 2008 astra h için sis farı ampulü kodu sordu hemen zıpladık 3*5 arkadaş h3 diye arkadaş internetten sipariş vermiş meğer yenilerde h10 muş şahsen suçluluk duydum
 
Öncelikle herkesten özür diliyorum...Gerçekten dün gece arabanın verdiği sıkıntıyla sitem dolu yazmıştım...Ya insan arabada çözülemeyen bir sıkıntı oldumu gerçekten strese giriyor.En azından bende böyle oldu...Tekrar tekrar tüm arkadaşlardan,forum yetkililerinden özür dilerim...Gelelim bu gün arabaya yapılanlara;arabanın gaz kelebek potansiyometresinin kalibrasyon ayarı veya beyine adaptasyon için Tech 2 cihazı ile girildi.Ama malesef sonradan cihazda herhangi bir adaptasyon ile ilgili bişey çıkmadı.Oradaki ustalar potansiyometreye adaptasyon olmuyor dedi.Yani adaptasyon yapılmazmış...Hatta başka bir Opel servisiyle görüştü oda aynı şeyi söyledi.Ve daha sonra oradaki usta Rolanti sensöründen dedi!!Yani şimdi Almanya'dan rolanti sensörü için bir daha girişimde bulunacağım.Şimdi getirteceğim rolanti sensörüde sorunu çözmezse işte o zaman ne yaparım bilmiyorum!!

Tüm herkese Saygılarımla...
 
Bence çokta can sıkılacak halledilmeyecek bir arıza değil, emin olunki 2-3 sebebi vardır genelde:

1- vakum sisteminde kaçak (boğazdaki vakum hortumunda yırtılmai akışmetreden sonrası hortumda yırtık delik vs. %1 de olsa fren booster (westinghouse) kaçağı.Emme manifoltunda kaçak.
2- relanti ayarlayıcı(temizlik ve gerekirse değişim)
3- kelebek boğaz kirliliği-ayarları ve kelebek konum potansiyometresi.

İstisna durumlardanda olabilir tabiki ama genelde bu 3 sebepten çıkar.

Bence Soner-Tansu ustaya gidin.Size yakınlar.
Bu arada relanti ayarlayıcıyı temizletin mutlaka belki değişimine bile gerek kalmayabilir.Kaldıki 2. el getirteceğinide zaten temizlemeden takmamak gerekir.
Kolay gelsin.
 
''söz gümüşse sükut altındır'' diyen ustalara ve site üyelerine tüm bilgilendirmelerinden dolayı teşekkürlerimi bir borç bilirim. birikimlerinize sağlık...
 
Opel Frontera 3.2

Merhaba bende de aynı sorun oldu nedeni rolanti valfi denilen ufak bir parça kısacası otamatik arabalardaki vites beyni . Orjinal parça 1300 gibi rakam verildi ama bu çok fazla bu parçayı başka nasıl edinilebilir fikrin olan varmı ?
 
Geri
Üst