- Katılım
- 23 Eki 2008
- Mesajlar
- 467
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhaba arkadaşlar kafama birşey takıldı. Bildiğiniz üzere diferansiyel oranı; ayna mahruti dişlisini değişmeyle son hızı arttırmak mümkün. Kullanmış olduğum Transporter T4 serisi araçların bazı modellerinde ki ayna mahruti dişlisi ise 200 km/hızı devirmek mümkün. Tabi benim böyle bir hıza çıkma gibi bir hevesim yok. 100 km nin üzerine de çok nadir çıkan birisiyim. Gerek burada ki yol koşulları,trafik ve akaryakıt fiyatlarından, biraz da kendi sürüş sitilim diyelim.
Ama yine de merak ettim; Şimdi ayna mahrutide ki diş sayısını arttırmakla son hız yükselir diyor şanzımancılar. Ama oranı değişince hızlanma azalmaz mı? Gerçi turbo makinalarda bunun pek bir önemi yok.Atmosferik motorlarda bu uygulama her zama dezavantajdır ama turbo motorlu bir araç için pek sorun değil. Şimdi son hızı arttırınca yakıt ekonomisi de sağlamak mümkün oluyor mu? Yani 4:30 oranını 3:61 e düşürünce örneğin 100 km hızda araç 2500 devir çeviriyorsa ayna mahruti değişimi sonrası 100 km hız da devir 2300 d/dak düşüp hız da düz yolda 180 km'den 200 km'ye çıkması mümkün mü?
Ama yine de merak ettim; Şimdi ayna mahrutide ki diş sayısını arttırmakla son hız yükselir diyor şanzımancılar. Ama oranı değişince hızlanma azalmaz mı? Gerçi turbo makinalarda bunun pek bir önemi yok.Atmosferik motorlarda bu uygulama her zama dezavantajdır ama turbo motorlu bir araç için pek sorun değil. Şimdi son hızı arttırınca yakıt ekonomisi de sağlamak mümkün oluyor mu? Yani 4:30 oranını 3:61 e düşürünce örneğin 100 km hızda araç 2500 devir çeviriyorsa ayna mahruti değişimi sonrası 100 km hız da devir 2300 d/dak düşüp hız da düz yolda 180 km'den 200 km'ye çıkması mümkün mü?