atfwd mtfwd nedemek

Tamam kardeşim dediğin gibi olsun. Ama üreticiler de AWD için o kaynaklarla benzer şeyi belirtiyor.

http://www.ford.com.tr/otomobiller/kuga/surus-deneyimi

http://www.subaru.com.tr/Sayfalar/Simetrik-AWD/98


Biraz karmaşık.

Benzer şeyi belirtmiyo abi iki üretici de sürekli dört çekerden bahsediyo. subarudaki değişken tork dağılımını ford akıllı awd diye çıkarmış. sistemde 4x4 devre dışı bırakılmıyo sadece tekerlere giden çekiş gücünü duruma göre pay ediyo. mesela viskoz sistem gerektiğinde differansiyeli kitleyen bi sistem. AWD full time 4x4tür. :D
 
Benzer şeyi belirtmiyo abi iki üretici de sürekli dört çekerden bahsediyo. subarudaki değişken tork dağılımını ford akıllı awd diye çıkarmış. sistemde 4x4 devre dışı bırakılmıyo sadece tekerlere giden çekiş gücünü duruma göre pay ediyo. mesela viskoz sistem gerektiğinde differansiyeli kitleyen bi sistem. AWD full time 4x4tür. :D

Buraya kadar tamam.

4WD mantığını biliyorum. Mekanik olarak elle devreye alınmadığı sürece 4 çeker olamıyor bu da tamam.

AWD gücü 90-10 oranına kadar dağıtabiliyor. Peki bu oran 100-0 olup araç düz yolda FWD mantığıyla çalışabilir mi?

Asla yapamaz ise AWD sürekli 4 çeker. Ama bunu yapabiliyorsa, 100-0 dağıtabiliyorsa, araç diğer oran dağıtımında olduğu gibi bunu yol durumuna göre elektronik olarak kullanıcıdan bağımsız yapacağı için AWD sürekli 4 çeker olarak anıl(a)mamalı. Çünkü AWD ile karşılaştırıldığında 4WD müdahale edilmediği müddetçe sonsuza kadar 4 çeker olarak kalabilir.

Kilit nokta: AWD'de oran 100-0 olabilir mi?

Mesela ön ya da ön ya da arka tekerleklerin her ikisi havada kalırsa onlara neredeyse hiç güç gitmeyeceği için oran 100-0 olabilir ve bu durumda AWD artık sadece bir FWD ya da RWD olacaktır ve artık sürekli 4 çeker değildir. Aynı durumda 4WD hiç güç dağıtmadan hala 4 çeker olarak kalacağı için o sürekli 4 çeker olarak anılabilir ((: Elbette bu, işin çok extrem bir detayı.

Dediğim gibi AWD'nin güç dağıtım oranı 100-0 olabilir mi? Asıl mevzu bu.
 
Son düzenleme:
Awd'de elektronik olarak 2 çekere dönüşebilir. Örnek olarak wv'de bu hidrolik sistemle sağlanabiliyor.
 
Yakıt tasarrufu adına AWD bunu yapabilmeli.

Şayet AWD, 2WD olabiliyorsa bunu aracın kanaatinde yapabilecektir. Yani araç düzlükte FWD prensibi ile çalışabilecektir ve o bu durumda sürekli 4 çeker değildir. Sadece 4 çeker olabilmeye her an hazırdır.

Oysa 4WD'de araç, kullanıcının mekanik müdahalesi ile bir kere 4 çeker olduğunda aksi bir müdaheleye kadar sürekli 4 çeker olarak kalıyor. Yani ''sürekli'' kelimesini hak eden sistem aslında 4WD'dir. Çünkü AWD'nin aksine yol şartları ne olursa olsun araç müdahalesi olmaksızın gerçekten ''sürekli'' kalabiliyor.

Mantık bunu götürüyor ama AWD'ye sürekli deniliyor.
 
Buraya kadar tamam.

4WD mantığını biliyorum. Mekanik olarak elle devreye alınmadığı sürece 4 çeker olamıyor bu da tamam.

AWD gücü 90-10 oranına kadar dağıtabiliyor. Peki bu oran 100-0 olup araç düz yolda FWD mantığıyla çalışabilir mi?

Asla yapamaz ise AWD sürekli 4 çeker. Ama bunu yapabiliyorsa, 100-0 dağıtabiliyorsa, araç diğer oran dağıtımında olduğu gibi bunu yol durumuna göre elektronik olarak kullanıcıdan bağımsız yapacağı için AWD sürekli 4 çeker olarak anıl(a)mamalı. Çünkü AWD ile karşılaştırıldığında 4WD müdahale edilmediği müddetçe sonsuza kadar 4 çeker olarak kalabilir.

Kilit nokta: AWD'de oran 100-0 olabilir mi?

Mesela ön ya da ön ya da arka tekerleklerin her ikisi havada kalırsa onlara neredeyse hiç güç gitmeyeceği için oran 100-0 olabilir ve bu durumda AWD artık sadece bir FWD ya da RWD olacaktır ve artık sürekli 4 çeker değildir. Aynı durumda 4WD hiç güç dağıtmadan hala 4 çeker olarak kalacağı için o sürekli 4 çeker olarak anılabilir ((: Elbette bu, işin çok extrem bir detayı.

Dediğim gibi AWD'nin güç dağıtım oranı 100-0 olabilir mi? Asıl mevzu bu.

şimdi baktım abi simetrikler dediğin gibi ön veya arka boşa çıkarsa 100-0 olabiliyomuş :D
 
Geri
Üst