asyalı derken biraz bence yanlış olmuş japon ve asyalılar dense doğru olurdu çünkü yukarda yazılan markalar japon hyundai dışında asyalı markalar ise kia hyundai cherry gibi markalar japonya dışı markalar yani..
japonlar almanlar amerikan lar gibi değil kendi içlerinde markalar rekabet etmiyor her biri bir segmenti bir alanı kapatmış ve o alanda çok uzmanca üretim yapıyorlar ve liderler..
buda bağlılıkda sanırım japon kültüründen kaynaklanıyor..
yukarda yazılmamış ama japonyanın en büyük suv motorları üreticisi isuzu dur türkiyede her ne kadar kamyonlarıyla gündeme gelsede isuzu motor üretimde çok iyidir..
daihatsu da yok ayrıca
bu markaların her biri belli bir segmentte liderdirler..
mesela daihatsu mini suv segmentinde liderdir çünkü o segmentte başka japon markası üretim yapmıyor..
suzuki misal segmentinde tekdir swift mesela yıllardır segmentinde tekdir yeni swiftler japon minisi diye piyasada anılıyor ve tutuluyor dünya çapında iyi satış yapdı.. suvlarıda kırsalda çok iyi satıyor yapımı elle tamiri kolaycana olduğu için..
mazda japonların mercedesidir sağlamdır kaslıdır tok arabadır genelde bir japondan beklenmiycek avrupai bir yapısı vardır araçda ve kolay kolay akmaz kokmaz dayanıklı lüks araçlardır.. (ayrıca mx5 gibi efsanesi vardır dünyada ilk roadster segmentini oluşturan markadır amerikanın ve dünyanın en çok satan roadstarıdır)
Honda ise mazda mercedes dediysem honda da bmw dir oda sağlamdır lüksüdür ama mazdadaki o tok avrupai yapı yokdur..
toyota ya daha çok vw kıvamında bir firma diyebiliriz halk işi ucuz araba üreten bir firma motorları iyidir.. zaten lüks klass işini toyota lexuse bırakdı..
mitsubishi ile nissanda uzun süredir kendilerine bir çizgi arayan iki firmaydı onlarında bir kaç efsane modelleri olsada nissan gtr mitsubishi evo gibi stabil bir satış grafiği yakalayamadılar bir türlü bir modelde yada segmentte.. bununda en büyük nedeni devamlı farklı kasalarda farklı segmentlerde araçlar üretmeleri daldan dala atlamaları ve bi önceki modellerin üretimini durdurmaları yani araçlarında devamlılık elde edememeleri insanlarda güvensizlik oluşturdu bu markalarda..
nissan yeni oluşan crossover segmenti denilen segmentte qashqai modeliyle liderlik elde etti eğerki bu segmentteki liderliğini devam ettirebilirse nissanda bu segmentte sol şeridi kapatır gider ve oda artık bir stabil satış grafiği elde eder.. ama eskisi gibi qashqai üretimini durdurup gene bam başka kel alaka bir araç üretirse gene baş aşağa düşer..
lexus e gelince lexus toyota nın bir markasıdır tıpkı vw nin audiye sahip olduğu gibi lexusde toyotanın bir markasıdır
amerika içi iç piyasaya amerikan kültürüne amerikan halkının yaşam tarzına göre lüks üst segmentte üretim yapan bir firmadır.. genelde japon araçları çıtı pıtı narin yapılı ufak motorlu ekonomi ön planlı olduğunu düşünen amerikalılara toyotanın bence bir cevabıdır istersek yaparız misali..
birde subaru vardırki kendine ait tarzı olan kendi teknolojisini argesini motorlarını üreten güzel bir firma onunda en büyük özelliği bütün araçlarının 4wd olması a dan z ye tüm araçları 4 wd dir dörtden çekeri seven dünya çapında bir subarucu kesimde var..subarununda kendi çapında güzel bir satış grafiği var..
dikkat ederseniz her markanın japonlarda kendine has bir şeyi var ve hiç biri diğerinin alanına kesmine müdahele etmiyor yani honda 4wd araç üretmiyor suzuki civic yada mazda 6 gibi bir araç üretmiyor onlarda swift gibi mini tarzı bir araç üretmiyorlar.. bir birleriyle yarışmadıkları için hepsinin kendi kesmi olduğu için dünyada japonlar lider..
avrupa markalarda birbirilerini yiyip dursunlar..