Astramın Bana Bayram Hediyesi

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar,
Öncelikle hepinizin bayramını kutlarım.

Maalesef bugün denizli de bayram ziyaretleri için gittiğimiz köyden dönüşümüzde Denizli nin Serinhisar ilçesi yakınlarında ıssız bir bölgede yolda kaldım.
Motor devirlendiği ve hiçbir arıza ışığı yanmadığı halde araç birden yavaşlamaya ve en sonunda hareket etmemeye başladı.Hemen sağa bir yere çektim, dörtlüleri yaktım, reflektörü aracın 5 m gerisine yerleştirdim.Araç düz yolda 1 viteste düşük bir hıza kadar hareket edebiliyordu.Ama eğime gelince orda kaldık.

Sonradan aldığım koku sanırım herşeyi açıklıyor.Gelen çekici de kokudan büyük olasılıkla debriyaj balatasının bittiğini söyledi.Araç henüz 4700 km de.Sanırım forumdan birkaç kişi de garanti kapsamında baskı balatayı değiştirmiş.Aldığım ekstra bilgiye göre 5000 km altındaki araçlara baskı balata için garanti kapsamına alıyorlarmış.

Bir diğer arıza olasılığı turbo.Hortum vs. çıkmış olabilir mi?Bunu nasıl anlarlar?Baskıya bakınca direk anlaşılır,fakat turbo arızası için umarım belli testleri vardır.

İşin garip yani vites değişimi ve park manevraları haricinde debriyaj pedalına asla dokunmam, araba durur halde her zaman boş viteste beklerim.

Neyseki aracı sağ salim servise teslim ettik.Artık bayram sonrası servis ile görüşücem.

Anıl
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

geçmiş olsun sn. vehicle_dynamics
eğer vites attığınızda araç gitmiyorsa muhtemelen debriyaj baskı balatadır bende de aynı durum olmuştu
muhtemelen garantiden değiştirirler ama bazı araçlarda bu debriyaj balataları çok sağlam değil en küçük eğimde yarım debriyaj yapınca koku geliyor
benim 8 bin de bitmişti şu an 21 binde araç şükür sonra bir problem çıkarmadı yani benim yorumum bazı araçlarda fabrika çıkışı hatalı bu baskı balatalar...
 

Tolga KARACA

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
9,709
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Geçmiş olsun..

Tam da benzer durumdan şüphelenirken mesajınızı okuyunca size ve kendi adıma üzüldüm; iki gün önce çok hafif bir rampada 4-5 metre geri geldikten sonra araçtan ciddi bir balata kokusu gelmişti oysa normalin üzerinde bir zorlama yok denecek kadar azdı!!

Motor devrinin yükseldiği halde hızın sabit kalması hatta düşmesi aracın aktarma yapamadığını gösteriyor, yani debriyaj balatanız sıyrılmış.


Umarım araçlarımız piyasaya yeni çıkan bazı araçlardaki gibi doğum hastalıklarına sahip değildir.  :(
 

dinojasie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
1,852
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

forumda en çok korktugum ve sevmeden okudugum konu bu. umarım çok basit bişeydir ama bende arkadaşlar gibi debriyaj balatasından şüpheleniyorum. aracınızın kilometresine bakılınca garanti kapsamına almaları yüksek . sizde biraz üsteleyin. tekrar gecmiş olsun. sanırım bu baskı balata problemi hurafenin aksine aracın dizel-benzinli olusuna göre değişmiyor.
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

çok geçmiş olsun sayın Anıl. Önceki araçlarımdan birinde 6 ayda 4 kez debriyaj seti değiştirmiş biri olarak içim cız dedi. Tamamen kendi fikrim; bu araçlar için kullanılan balata sanki biraz uyduruk. GM in sıkıntılı dönemlerinde maliyet kaygısıyla ürettirilmiş gibi. Aracın ağırlığı ve torku altında eriyor sanki. Sırf bu debriyaj derdi yüzden 1.6 insignia dan vaz geçtim. İnşallah sıkıntısız bir şekilde çözülür sorununuz.

Şunu da nacizane aktarmak isterim yurtdışındaki çok yetkin bir tanıdığımın tavsiyesi; "Aracında genel bir problem varsa garantiden değişsin değişmesin yeni takılan parçanın üretim tarihini mutlaka öğrenmeye çalış. Eğer eski üretimse taktırma, yeni tarihli bir ürün iste. Yoksa iyileştirilmeye tabi olmayan parça yine başını ağrıtacak." Anlatabilmişimdir umarım.....

Tolga Bey, size de geçmiş olsunlar demeden geçsin gitsin diyorum...
 

Özer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Mar 2011
Mesajlar
397
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Anıl geçmiş olsun cok üzüldüm.. Baskı balata icin cok erken km 4700 ama astrada cok duydum büyük ihtimalle fabrikasyon cıkıslı hatalar bunlar. Daha önce bu kadar cok baskı balata yiyen araç duymadım ki kaldıki bunlar seri bi üretim mallar.. İnş bundan sonrakiler bu kadar cok dert acmaz basınıza. Tekrardan gecmıs olsun haberleselım gene.
 

mertandur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ağu 2011
Mesajlar
224
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Geçmiş olsun arkadaşım.Malesef araçlarımızın kronik sorunları yavaş yavaş ortaya çıkıyor. walllGeçmişte şüphe duyacağın bir durum olmuşmuydu?Yokuş kalkış desteği varken baskı balataya fazla yük gelmesi ve 4700 km. de bir aracın bu şekilde olması (baskı balata) enterasan.Sonucu mutlaka paylaşın.Tekrar gemiş olsun...
 

vehicle_dynamics

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ocak 2011
Mesajlar
1,315
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar,
İşin kötü yanı güneş battıktan sonra dağın başında bir yerde 1 saat mahsur kalmış olmak, üstelik bayram günü.

Ben aracımı zaten en az 2000 km şehirlerarası yollarda cc ile sürdüm.2 defa izmit-ankara, 10 defa izmit-adapazarı ve 1 defa izmit-denizli.Bu süre içinde aracım doğru dürüst rampa bile görmedi.TC yi bir kere bile devreye sokmadım.Aracımda çok nadiren 3 kişi olurdu.

İlk defa dün 3.viteste denizli de cankurtaran mevkiinde dağa tırmandım.Rampadan sonra zaten kendini yavaş yavaş belli ediyordu, devir arttığı halde araba hızlanmıyordu.Ben de daha önce turbolu araç kullanmadığımdan heralde turbo devreye giriyor, fazla gaz verdim galiba deyip ayağımı gazdan çekiyordum.Piyango dönüş yoluna çıktı.

Eğer hill holder debriyajı zorluyorsa böyle hill holder olmasın...

Almanya da koskoca körüklü otobüslerde de var hill holder, onda sorun çıkmıyor da, binek araba astra da çıkıyor.Umarım servis pişkinlik yapıp da kullanıcı hatası, garanti dışı demez.Babamda 2000 model astra g var, bir kere bile sorun çıkarmadı.Yaz aylarında ben de çok kullandım bu arabayı.

İşin daha garip yanı aracımı 2 hafta önce tıkırtılar için servise götürmüştüm, usta genel kontrolleri de yaptığını bu aracın beni uzun yola rahatlıkla götürebileceğini söyledi.Neyse ki kendi memleketimde yolda kaldım da, evime gelebildim.
 

Bye_Bye

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2014
Mesajlar
10,152
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astramın Bana Bayram Hediyesi

dert etmeyin sn. vehicle_dynamics
ben de son gün pasaport almaya giderken üstelik acil işim varken yolda kaldım araç 8 bin km deydi
sonra nette biraz araştırma yaptın volvodan mercedese kadar birçok aracın daha 5 binlerde balatasının bittiğini okudum
aracımın 8 bin de baskı balatası değişmişti şimdi 21 bindeyim herhangi bir problemle karşılaşmadım balatayla ilgili
dediğim gibi fabrika çıkışı bazı araçların balataları kusurlu, ek olarak da astranın ve insignianın baskı balataları çok iyi değil açıkçası

ama dediğim gibi aracım için bir baskı balata değiştiğinde servise gittim bir de 15 bin bakımı için onun dışında hiç servise gitmedim herhangi bir problemden dolayı
 
Üst