Astra Yılan Hikayesine Buyrun !!! Çözülemeyen sorun

zkngngr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2017
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değerli forum üyeleri öncelikle merhaba,
İki gün önce 2011 Opel Astra Sedan 1.3 Motor Enjoy bir araç aldım. Arscı piyasadan baya ucuza aldım ve sıkıntısı olacağını göze aldım ama Bursa da küçük sanayi de gezmediğim yer kalmadı sorunu bulamıyorlar. Daha doğrusu hepsi farklı bir şey söyledi... Sormak istediklerim şunlar.

1- Araçtan gaza bastığım zaman hırıltı gibi ses geliyor bir kaç usta triger dedi, bir kaçı triger değil dedi ( Triger i zincir bu arada ) gelen sesi harflerle yazma zor ama kırrrr diye bir sese benziyor çok aşırı değil ama geliyor. Yağını değiştirdim ama düzelmedi. Triger diyenlerden biri Neskar ın şefi, diğeri opelci, diğeri 2si tüm araçlara bakan ustalar.
2- Bu ses triger değil diyen bir usta opel ustasıydı diğeri hem fiat hem opele bakan bir ustaydı. Opel ustası beyne cihaz bağladı ve 2 hata aldı hatalardan birisi Turbo selözyon valfiydi galiba ( eğer sorun bunla çözülmesse Turbo değişecek ama öncelik bunu değiştir dedi.)
3- hava filtresinden bile diyenler oldu, değiştirdik ama ses düzelmedi.

Evet görmeden yorum yapmak çok zor ama sizce kime inanmak lazım. ya da Bursa da bildiğiniz sağlam bir opelci var mı ?

Bir de iç kapı kolu değişecek, tesisat komple değişmeli diyorlar 1.500 lira diyor. Yok mu bunların ucuzu çıkması. nerelerden buluruz.
Biraz bilgilendirirseniz yedek parça konusunda da çok sevinirim.
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ben artık servislere güvenmiyorum. Çoğu işimi kendim hallediyorum. 1 ay önce benim arabamda bir sıkıntı vardı servise götürdüm. Senin tesisatın değişmesi gerek dediler ( elektrik tesisatı ) arabanın tesisatı gayet sağlam bence. 15 gün servisde kalması gerekli ve 2 bin tl masrafı var dediler. inanmadım kendim araştırdım 100 tL ye de bir opcon cihaz aldım. Bilgisayara bağladım hata kodunu buldum ve kendim düzelttim. Olay şuydu arabanın eksantirik devir sensörü kesik sinyal veriyormuş. sensörün soketinin içi oksitlenmiş. Çıkartıp temizledim arıza kodunu da sildim işlem tamam.
Servislerin elinde çok fazla iş var o yüzden bakmıyorlar arabalara, baksalarda yüksek fiyatlar çekiyorlar. Tanıdık birilerini bulmak lazım. babamın bir lafı var adamsız adamı kuşlar yer der. gerçektende öyle
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
bende de 2012 model var ama yazdıklarınızı okuyunca bu arabayı nasıl kullanmışlar böyle diye bir soru geldi aklıma?
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Km 150.000 üstü ise zinciri ses olmasada değişin. Sesi keserse zaten zincirdir.
 

hipokrat724

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Gaza basınca kırrrr diye ses geliyor arıza belirtisi için ne söylenebilir bilmiyorum.
Aracınızın soğuk-sıcak marşta,hareket halinde,rölantide tepkileri söyleyebilirsen sana net birşeyler söyleyebilirim.Turbo valfi arızalıda olabilir.

Triger Kayışı/Zinciri Arıza Belirtileri nelerdir?

1-Yüksek devirlerde stop sorunu çıkabilir.Bir süre araç çalışmaz.
2-Son tork eğrisi rpm sonrası araçta bir titreme,vuruntu olabilir.
Böyle durumda öncelikle bobin ve bujilerin durumu kontrol edilmelidir.
3-Soğuk motorda ilk çalışma anında birkaç saniye ya da araç
ısınıncaya kadar rölanti dalgalanması olur.
4-Yokuşlarda ya da yüksek viteslerde tak tak diye vurur,
henüz genleşme ilerlememişse vurmayabilirde.
5-İlk çalışma esnasında araç çalışıp ardından stop edebilir.
6-Bir veya birden fazla eksantrik sensörü arıza kodu verebilir.
Krank sensörü arıza kodu vermişse ES sensörü veya KS sensörü arızalıdır.
Sadece ES arıza kodu vermişse yüksek ihtimal zincirdir.
7-İlk anlarda ve hiç umulmadık anlarda gaz pedalına tepki vermeyebilir.
8-Araçta marş uzaması olabilir,genleşme az ise olmayabilir.
9-Araç ya daha erken ya da daha geç ısınır.
10-Yakıt artışı biraz fazladır.Ne yapılsada yakıt düşmez.
Motor ayarları çabuk bozulur.

Bu arada imzamdaki site kendi el emeğim göz nurumdur.Reklamımızıda yapalım bu arada :))
 
Üst