Astra VAN 1.7 DTI Aşırı yakıt tüketimi

yabay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bu sabah sökebildiğim tünm boruları + intercooler'ı + emme manifoldundan içeri sulu benzinle biraz deterjan sıkıp beklettim sonra monte etip çalıştırdım, ardından 1lt pet içerisine sıcak su ile deterjan ve yaklaşık 20 gr tiner ile çok ince Dn2 hortumu manifolda en yakın emişin arasından içeri sokup damla damla 20 dk da içeri verdim. Beyaz su buharı ile yavaş yavaş emme manifoldundan içeri aldı temizleme sıvısını. emme manifoldunu temizlerken boğazdan itibaren çok ince bir yağ tabakası dışında karbon bir birikintiye rastlamadım. Arabayla ufak bir semt turu attımki tüm kiri atsın. 12lt mazot ile 180km oldu halen ışık yanmadı.
 

yabay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bu gün turbonun basıncını biraz arttırmak için acturator'e manuel basınç ayar vanası taktım..sürekli yükte 0.9 bar üfleyen turbo 1.2 bara çıktı, yanına birde turbo baınç saati taktım böylelikle sürüş esnasında değerleri görebileyim...Turbo 1900 dd den itibaren dolduruyor fakat çok canlı gibi değil.. İbre bir yukarı bir aşşağı corsa 1.3 deki gibi gitmiyor, tam gaz yapınca 2000dd üstü tam basıncı vermek için nazlanıyor. Acaba bu motorun standart dinamikleri bumudur benmi çok birşey bekliyorum yeni nesil turbolardaki gibi.. üst devirlerde çok cansız.

Bu işlemlerden önce yakıt sarfiyatı;

12lt > 200 km
12lt > 162 km

Sürüş karakteri aynı, tam gaz neredeyse yok gayet ekonomi modunda sürüyorum, bu araç için ortalama 6.5-7 lt şehir içi için normalmi?

Biraz su eksiltme var (hortumlarda, durduğu yerde, yağın içinde, radyatörde ve diğer herhangi bir yerden kaçırma yok)

Araca birkaç kişi binince tam bir eşşek, sanırım ben 1.7 turbo diye çok birşey bekliyordum fakat hali hazırda halen kapımda duran 1.3 cdti bunun üstünden atlar durur birdaha atlar..
 

yabay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar şu ECU nun turbodan tarafa olan soketinin içinde mazot birikiyor, 3-4 günde bir balata spreyi ile temizlemek zorunda kalıyorum.. Pompa beynine giden mazotu anladımda ECU ya neden doluşur mazot? Ecuya bağlı bir mazot hattımı var? Soket kablolarını toparlarken hiç böyle birşeyle karşılaşmadım, kaputu açınca mazot kokusu yok yere damlama yok. Sadece bu soketlerden birisinde birikiyo çok az bir mazot.

4RdbDL.jpg
 

yabay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Bu gün şaşmazdaki uzman dizelde bulunan ustam ecu ya gelen mazot olayını gayety net açıkladı... Sorun şu: Mazot pompa müşüründen kaçak olunca kabloların içinden yukarı doğru çok az olmakla birlikte mazot dola dola yukarı çıkıyor (bildiğiniz kablonun içindeki bakırın sarmalların içinden) Çözümü ise pompa sökülüp altından çıkan müşürü değiştirmek. Maliyeti 1000 lira civarı. Benim çözümüm ise çift soketli ECU'yu çıkartıp 1mm civarı 1-2 tane tahliye kanalı açıcam soketin en alt kısmına dolan mazotun akabileceğil kadar. önüne de önden su kir vb girmemesi için bir önlem alıcam.. uygun hortum bulabilirsem aşşağı doğru incecik bir hortumda sallandırabilirim. Uygulama yağtığımda resimlerini koyacağım.

2. olarak aracın çekiş düşüklüğü ve çok yakıtının sanırım tek sebebi olarak enjektörlerin tıkalı olma ihtimali kaldı. Bununla ilgilide yarın İmrenas pompaya gidip bir baktırıcam olursa temizletmeye çalışıcam..

Biliyorsunuz 2 satırlı 12 pinli astra g lerde yok bilgisayarı yok, Bunun için çek firması buldum birtane.. standart 12 pin 2 satır ekranlı astra ekranlarını yol bilgisarına çeviriyorlar, bunun siparişini de hemen geçip anlık ve ortalama yakıt tüketimini görmek için yol bilgisayarıma kavuşucam...

_pp_tid_ag_2.jpg


004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Alternatif olarak yol bilgisayarı kullanmak isteyenlere 56 dolar civarı bu yol bilgisayarları var.. Direk OBD soketinden otomatik çalışıyor ve gayet kullanışlı..

B12123-2-500x500.jpg


---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 17:06 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 16:55 ----------

Pompa müşü nasıl kaçırıyor?


http://www.youtube.com/watch?v=SodfEW-LoNM

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:43 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 17:06 ----------

ECU nun kenarına ufak bir delk açılıyor, 4mm kadar, sonra dışına hortumu oturtabilmek için 1-2mm kadar 6 mm yuva yapılıyor ve bükülmüş tahliye hortumu yapıştırılıyor böylelikle içeri dolmak isteyen mazot pinlere ulaşmadan buradan usul usul akıp gidecektir..

VyZ3zZ.jpg


VyZ3GB.jpg


Monte ettiğim basınç saati

dq67DD.jpg


Monte ettiğim manuel boost controller

nGvJoM.jpg


Bunlarda ECU'ya gelecek olan mazotun nasıl tahliye olduğu ile ilgili vidyolar.

http://www.youtube.com/watch?v=0htUtkFv0Vc&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=toYKLEIRDo8&feature=youtu.be
 
Son düzenleme:

alllican

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2014
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
tebrik ederim, resmen hikaye gibi okudum, referans olarak kullanıcam denediklerinizi bir çekiş düşüklüğü yaşarsam.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
bence hiç elletme ustam normal yakıyor aracın kasa büyük motor 1700 cc .30-40 kr arsı yakar.tüplü şahin 40 kr yakıyor.
 

yabay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
bence hiç elletme ustam normal yakıyor aracın kasa büyük motor 1700 cc .30-40 kr arsı yakar.tüplü şahin 40 kr yakıyor.

Dostum malum mazot fiyatları bir inip bir çıkıyor bu yüzden bende Litre hesabı yapıyorum. Son denememde 12.98 lt ile 195 km gittim buda 6.64 lt ediyor. Aracı ilk aldığım sıra 8.5-9larda geziyordu..

Cumartesi günü eşimle benim 3 aracımın enjektörlerini temizlemek için şu ultrasonik temizleyiciyi aldım, enjektörleri temizledikten sonra sonuçları yazacağım. Zira araç yokuşlarda çok isteksiz, büyük ihtimalle enjektörleri tıkalı. Tıkalı enjektörde sorun az mazot değil fazla mazot gelmesidir, olması gereken basınç anında enjektör açılmayıp daha yüksek basınçlara çıkıp açılıyor, böylelikle enjektörün üzerindeki yayın kapatma gücü aşılıp enjektör olması gerekenden daha fazla süre açık kalıyor ve yakıt sprey şeklinde atomize olmayıp verimsiz yanma oluyor. Bu yüzden çekiş düşüklüğü ve fazla yakıt sonucu doğuyor.

http://www.alexmakina.com/ultrasonik-yikama-makinasi-4-lt-pmu1

2011616105611_untitled4.gif


http://www.youtube.com/watch?v=AY8pLt3ddaE
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
enjktörden şüpheleniyorsan bosch car servise git 10 numara temizliyorlar
 

yabay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
22
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Yukarıdaki makinayı satınaldım bile, çarşamba elimde. Serviste veya dizel servislerindeki ile aynı makina.
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Ben bu arabaya bincem dersen silindir kapağını söküp ver rektifiyeciye tertemiz yapsın bütün kirini pisini doksun ni takım sibop lastiği taksin versin sana sende yeni trigerle takarsin kafan rahat eder , sokuluykende enjektör lere bakımını yaptırır veya degistirirsin mermi gibi olur Araban .birde güzel yazılım uzun yolda 3.5 lt ye rahat rahat düşer ....
 
Üst