Astra k piston sorunu emsal mahkeme kararı

engin_ack

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2017
Mesajlar
18
Tepkime puanı
5
Puanları
3
Arkadaşlar hepinize iyi günler 2017 Ağustos ayında 2016 astra k aracım 25 binde piston kırmıştı uzun uğraşlar sonucunda mahkememiz karar verdi ve aracın ayıplı olduğunu ayıpsız aynı model misli ile değiştirilmesine karar verdi opel bir üst mahkemeye gideceğini söyledi ama sonunda karar çıkartmış oldum. Aynı zamanda avukat tutmadan kendim takip ederek başardım. Elimde bilirkişi raporu ve gerekçeli mahkeme kararı da var onlarda taratıp buraya atacağım belki sizlere lazım olur sormak istediğiniz soru var ise de msj atabilirsiniz herkese iyi günler
 
150 hp'lerde lspi sorunu sebebiyle kırıyor.
yeni aracınızda da başınıza gelebilir. liqui moly top tech 5w40 yağ kullanın
ve düşük devirde araca yüklenmemeye çalışın.
2cr ümit beyle istanbulda görüşebilirsiniz yeni aracınızda başınıza gelmemesi açısından...yazılım attırarak sorunu minimize edenlerde var.
 
ailecek opel kullanırız :) benim aracım corsa 1.3 cdti , abim astra k yı piston vuruntu yaptıgı anda sattı insignia aldı :) acaba satmasamıydık :D
 
Arkadaşlar hepinize iyi günler 2017 Ağustos ayında 2016 astra k aracım 25 binde piston kırmıştı uzun uğraşlar sonucunda mahkememiz karar verdi ve aracın ayıplı olduğunu ayıpsız aynı model misli ile değiştirilmesine karar verdi opel bir üst mahkemeye gideceğini söyledi ama sonunda karar çıkartmış oldum. Aynı zamanda avukat tutmadan kendim takip ederek başardım. Elimde bilirkişi raporu ve gerekçeli mahkeme kararı da var onlarda taratıp buraya atacağım belki sizlere lazım olur sormak istediğiniz soru var ise de msj atabilirsiniz herkese iyi günler

aynı sorun dun benım araçta da oldu maalesef.
bilirkişi raporu ve mahkeme kararını buraya koymanız mümkün mü.
bir de araç suan serviste motor parça değişimi yapmaya başlayacaklar, süreci durdurmam gerekir mi. teşekkürler şimdiden
 
aynı sorun dun benım araçta da oldu maalesef.
bilirkişi raporu ve mahkeme kararını buraya koymanız mümkün mü.
bir de araç suan serviste motor parça değişimi yapmaya başlayacaklar, süreci durdurmam gerekir mi. teşekkürler şimdiden

Bu aşamada araca müdahale ettirmemekte fayda vardır. Önce arıza tespiti yaptırın ve bu arıza için yazılı bir belge edinin. Servis böyle bir belge düzenlemeye yanaşmazsa bilirkişi/eksper/noter/avukat gibi kişilerden fikir alın, onların yönlendirmesine göre kendinize bir yol belirleyin.
 
Bu aşamada araca müdahale ettirmemekte fayda vardır. Önce arıza tespiti yaptırın ve bu arıza için yazılı bir belge edinin. Servis böyle bir belge düzenlemeye yanaşmazsa bilirkişi/eksper/noter/avukat gibi kişilerden fikir alın, onların yönlendirmesine göre kendinize bir yol belirleyin.
Tesekkurler. Arayip arizayi tespit edip bildirmelerini istedim,ona gore karar verecegimi soyledim. Umarim konuyu baslatan arkadas mesajlarimi gorur, benzer surecten gecmis.
 
Yeni gördüm ama konuştuk sanırım birde opel bilerek istinaf mahkemesi ücretini bilerek eksik yatırmış dosya geri gelecek tekrardan gidecek bütün işleri yokuş
 
Garantisi bitmiş bazı araçları dahi iyi niyet kapsamında bu sorun oluşursa tamir ediyordu en son Opel.

Yeni araç verseler de aynı risk yine var. Sadece bu motorlarda değil, küçük hacim turbo beslemeli benzinlilerin hepsinde.
B14XFT motorda pistonlar daha zayıf olduğu için onlarda daha çok çıktı.

Ayrıca sorun motoru mahveden, çok büyük bir arıza değil. Normalde dışarda 3-4, serviste 1 haftada sorunsuz halledilebilir birşey.
Burda önemli olan servis işin arkasında durup sorunu cozuyor mu, bence o.
Ondan sonra da motorun sorununu bilip, ona göre kullanmak
 
_

Garantisi bitmiş bazı araçları dahi iyi niyet kapsamında bu sorun oluşursa tamir ediyordu en son Opel.

Yeni araç verseler de aynı risk yine var. Sadece bu motorlarda değil, küçük hacim turbo beslemeli benzinlilerin hepsinde.
B14XFT motorda pistonlar daha zayıf olduğu için onlarda daha çok çıktı.

Ayrıca sorun motoru mahveden, çok büyük bir arıza değil. Normalde dışarda 3-4, serviste 1 haftada sorunsuz halledilebilir birşey.
Burda önemli olan servis işin arkasında durup sorunu cozuyor mu, bence o.
Ondan sonra da motorun sorununu bilip, ona göre kullanmak

" motorun sorununu bilip, ona göre kullanmak" tabirini biraz açar mısınız. Piston sorunu büyük sorun değil mi ? Benim aracımın piston sıkıntısı var diyip sıkıştırmadan, dip gaz yapmadan mı süreceğiz, yetkili servis garantiden yaptıktan sonrada mı arabaya karşı naif olacağız.
 
" motorun sorununu bilip, ona göre kullanmak" tabirini biraz açar mısınız. Piston sorunu büyük sorun değil mi ? Benim aracımın piston sıkıntısı var diyip sıkıştırmadan, dip gaz yapmadan mı süreceğiz, yetkili servis garantiden yaptıktan sonrada mı arabaya karşı naif olacağız.

Hayır, öncelikle biraz LSPI (low speed pre-ignition) olayı nedir, onu araştırın. Sorunun kaynağını daha iyi anlaşmış olursunuz.

Kaliteli motor yağı ve erken değişim (10 bin km) olmazsa olmaz.
Motoru sıkıştırmakta sorun yok. Sorun düşük devirde gaza basarak hızlanmaya çalışmak. Bunu zaten motoru dikkatle dinlerseniz, vuruntu sesini duyarsınız. Hızlanacağınız zaman, üşenmeyip vites düşüp verimli yanmanın olduğu 3 bin devirden sonra dip gaz yapın.

Zaten arıza yaşayanların genelde dediği, hiç motoru filan sıkışıtırmadan düşük devirde giderken bu sorun yaşandı diye.

Servisler zaten bu motorlar için yeni yazılım yüklüyorlar.

Eğer ki, aracınızı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız ve seviyorsanız, tamir işlemi sonrasında Ümit Bağıran'ın 2CR garajını ziyaret edin.

Opel'in kendisinden önce bu motorlardaki LSPI sorununu önlemek için yazılım ve bakım tedbirlerini kullanıcılara duyuran kişidir Türkiye'de.
 
Geri
Üst