Astra K 1.6 CDTI AT Hararet Değişikliği

monsieur

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 Tem 2020
Mesajlar
50
Tepki puanı
26
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

Geçtiğimiz ay Corsa aracımı 1.6 CDTI A/T Astra K ile yenilemiş bulunmaktayım.
Araçla ilgili fark ettiğim garip bir durum hakkında sizlere danışmak istedim. Öncelikle 3000 km uzun yol yapıp hiç hararet problemi yaşamadım araçta, 90 derece stabil. Fakat, örneğin sabah aracı çalıştırıp yol almaya başladıktan sonra hararet yavaş yavaş 80 dereceye gelip bir anda aniden 60 dereceye düşüyor. Sanki birisi bir yerden vana açıp motor suyunu soğutuyormuş gibi. Daha sonra araba 90 dereceye gelip stabil bir şekilde ilerliyor. Tatile gittiğim Muğla'da ise 80 dereceden 65-70 derecelere düşüp sonra 90 dereceye geliyordu. Orada hava Ankara'ya göre daha sıcak olduğu için hararet suyundaki fark biraz daha az oluyor sanırım.

Bilgisi olan arkadaşların görüşlerini merak etmekteyim.

Selamlar
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
451
Tepki puanı
275
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Hocam termostata baktırmak lazım. Söylediğiniz şekilde anlık ani değişimler normal değil. belirli bir süre sonra düzeliyorsa belki termostat sağlam ,müşür hatalı ölçüyor olabilir. Önce müşür değişimi ile bir denemek lazım. düzelmezse termostat değişimi gerekir diye düşünüyorum.
 

monsieur

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 Tem 2020
Mesajlar
50
Tepki puanı
26
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Hocam benim de ilk olarak aklima bu ikisi geldi. Fakat bu durum araba 8-10 saat calismayip gercekten tamamen soguyunca oluyor. Ama arabayla yol yapip isindiktan sonra 2 saatligine durdum diyelim. Daha sonra araci tekrar calistirdigimda Hararet yine dusmus oluyor 50 derecenin altina, ama bu sefer normal sekilde 90 dereceye cikiyor, hergangi bir dusme vs. olmuyor. Motor tamamen soguyamiyor tabi 2 saatte. Benim aklima arac radyator sivisi daha cabuk isinsin diye bir sistem mi yaptilar sorusu geldi acikcasi; motor icindeki suyla radyadtor icindeki suyu arac isinana kadar birbirinile karistirmamak gibi.
 

C3NKB

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
10 Şub 2024
Mesajlar
11
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Benim araçta 1.6 cdti ve sabahları bende aynı durumu farketdim. Tahminimce çalışma yapısı böyle.
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,934
Tepki puanı
6,148
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Çalışma şekli bu şekilde, benim aracımda da aynen dediğiniz gibi çalışıyor.
 

monsieur

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
23 Tem 2020
Mesajlar
50
Tepki puanı
26
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Tekrar merhaba herkese,

Konuyu ben açtığım için güncelleme yapmak isterim.

Bir iki ustayla görüştüm ve kendim bazı denemeler yaptım. Ustalar herhangi bir sorun olmadığını söyledi.
Benim de yazdığım gibi araç ilk etapta motor suyunu ve radyatör suyunu birbirine karıştırmıyor sanırım. Çünkü aracı çalıştırıp direk A/C açınca bu dediğim dalgalanma olmadan araba stabil bir şekilde 90 dereceye geliyor. Fakat A/C çalışmıyorsa iki su birbirine belli bir süre sonra karıştığından hararet ibresi 80 dereceden 50-60 dereceye salınım yapıp sonra 90 derece oluyor.

Cevaplar için herkese teşekkür ederim, umarım merak edenler faydalanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: baytar

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
34
Tepki puanı
11
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Dizel makina geç ısınır. Kışın motorun kolay ısınması amacıyla termostat kapalı kalıyordur. Kışın kısa mesafe yakıt tüketimini de düşürür.
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
1,257
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Dizel makina geç ısınır. Kışın motorun kolay ısınması amacıyla termostat kapalı kalıyordur. Kışın kısa mesafe yakıt tüketimini de düşürür.
Sadece dizel değil, 1.6 115hp motorlu olan da böyle çalışıyordu, 1.6cdti de aynı şekilde çalışıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
1,257
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Tekrar merhaba herkese,

Konuyu ben açtığım için güncelleme yapmak isterim.

Bir iki ustayla görüştüm ve kendim bazı denemeler yaptım. Ustalar herhangi bir sorun olmadığını söyledi.
Benim de yazdığım gibi araç ilk etapta motor suyunu ve radyatör suyunu birbirine karıştırmıyor sanırım. Çünkü aracı çalıştırıp direk A/C açınca bu dediğim dalgalanma olmadan araba stabil bir şekilde 90 dereceye geliyor. Fakat A/C çalışmıyorsa iki su birbirine belli bir süre sonra karıştığından hararet ibresi 80 dereceden 50-60 dereceye salınım yapıp sonra 90 derece oluyor.

Cevaplar için herkese teşekkür ederim, umarım merak edenler faydalanır.
Deneyerek kendiniz çözmüşsünüz, çalışma biçimi bu şekilde aracınızda sorun yok.
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
34
Tepki puanı
11
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Sadece dizel değil, 1.6 115hp motorlu olan da böyle çalışıyordu, 1.6cdti de aynı şekilde çalışıyor.
Dizel daha serin 90c civarında çalışmakta. Benzinli GM hayatta 80c derecede termostat açmaz. Ben de yazılım mevcut ilk açtığı derece 95c sonrasında 91c derecede açıp 80c kadar salıp tekrar kapatmakta.
 
Üst