Astra j servo direksiyon hatası

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Baktım kuru duruyor ıslaklık yok, bir gün yapıyor bir gün yapmıyor bazen ilk çalıştırdığım da yapıyor bazen yolda giderken yapıyor yok bir yapılsa direk satacam artık böyle birşey olur mu ? Şansıman skotu nerde biliyon mu ustam
kaputu aç şanzumana bak motorun sağında zaten radyatörün sağ çaprazına iyice bak yani radyatör ile motorun sağına arada kalıyor iyice bak görebilirsin
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
soketi iyice kontrol et direksiyon arızanda eğerki sokette sorun varsa düzebilir
 

mcerci

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
22 Ara 2021
Mesajlar
8
Tepki puanı
3
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.

Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)

Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :
motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj
karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı
servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu
servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi
motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi

Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.

LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.

İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.

Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


20211118_094802451d466f54bcba8c.jpg
 

omeroz

Yönetici
Başkan
01-Adana
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
1,260
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.

Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)

Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :
motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj
karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı
servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu
servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi
motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi

Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.

LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.

İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.

Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


20211118_094802451d466f54bcba8c.jpg
Merhaba, paylaşımınız çok kıymetli, araçları emanet ettiğimiz ustalar genellikle işin mekanik tarafında yetiştiği için karşılaşılan arızalarda doğrudan mekanik parçalara yoğunlaşıyorlar, elektronik konusunda pek bilgi sahibi değiller. İşin bu boyutu göz ardı edildiğinde boş yere parça değişimi işçilik masraflarıyla karşılaşılıyor malesef.

Ben de benzer bir durum yaşadım. Bu sahte obd2 cihazlarından kullanıyordum, bazen uzun yolda aracın verilerini izlemek, kaydetmek için cihazı obd soketinde takılı bırakıyordum. Bir gün 100km yol gittikten sonra yakıt aldım, petrolden çıkıp 2 km gittim ki aynı yukarda bahsettiğiniz gibi servo direksiyon, yakıt az gibi bir arızalar serisi ekrandan hızla geçti, sonra vitesler vuruntulu geçmeye başladı. Muhtemelen cihaz o anda aracın kontrol modülleri (beyinleri) arasındaki iletişimi bozdu ve sanırım depo full olmasına rağmen yakıt az uyarısını görünce zaten hiç güvenmediğim obd2 cihazının bu duruma sebep olduğuna kanaat getirdim ve soketten cihazı çekmemle tüm arızalar kayboldu, araç normale döndü. 2500km geçmiş çok şükür, inşallah bir daha yaşamam. Kimse de yaşamasın çok kötü bir deneyimdi. Eğer modüllere zarar verseydim masraf çok büyük olabilirdi.

Ben de naçizane küçük bir tavsiye ekleyeyim; o sahte obd cihazlarını araçlarınıza takmayın. Aldığım cihazı iade edecektim, satıcı bunu yine bir başkasına satar diyerek, cihazı kullanılamaz hale getirip çöpe attım.
 
Üst