Astra J Plaka Ampül

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan smhcn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

smhcn

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
98
Tepkime puanı
15
Puanları
8
Plaka ampul kodunu bilen ayni zamanda guzel led tipi ampul onerileri veya link alabilir miyim ? sari rengi beyaz ile degistirmek istiyorum.
 
Bence gayet güzel bir aydınlatma yapıyor. Çok fazla beyazlatıp sırıtmıyor. Yani benim fikrim bu. Hiç kötü durmuyor apaçi arabaları gibi :)
Satış sayfasındaki görselde baya yoğun gözüküyor ışık ama gerçekte o kadar abartılı değil.
 
Bence gayet güzel bir aydınlatma yapıyor. Çok fazla beyazlatıp sırıtmıyor. Yani benim fikrim bu. Hiç kötü durmuyor apaçi arabaları gibi :)
Satış sayfasındaki görselde baya yoğun gözüküyor ışık ama gerçekte o kadar abartılı değil.
hmm olmadi bi bakarim ya da takariz durur napalim artik. tesekkurler tekrardan
 
Rica ederim :)
Ben memnun kaldığım için önerdim.
Geri vites lambasını da tavsiye ederim. Eski ışığa göre en az 2 kat daha güçlü ve daha parlak bir beyazlık katıyor
 
TRY 36.01 44%OFF | 2 adet/takım LED Araba plaka numarası aydınlatma ışıkları lamba ampulü Vauxhall için Opel Corsa C D Astra H J Vectra M8617
https://s.click.aliexpress.com/e/cTxUPRtf

Link gözüküyor mu bilmiyorum. Ben aracımda bunu kullanıyorum. Lambayı komple değiştirip bunu takıyorsunuz yuvasına. Bağlantı gene aynı, dirençlerde ısınma da yok çünkü soğutmalı dirençle geliyor ve arka tampon içinde ciddi hava sirkülasyonu var. Aydınlatması ayrıca güzel. N11 deki ürün gibi led+dirençler 1 2 dolara falan Türkiyeye geliyor hem o fiyat çok hem de dirençler soğutmasız olduğu için alev alabiliyor. Bizim ankarada bu amerikan parklar yüzünden çok araç yandı soğutmasız direnç yüzünden çünkü ucuz malzeme. Mekanikte en fazla montaj hatası olur onda da en kötü yatak sarar. Elektrik hatası yangın çıkarır elde avuçta ne varsa götürür dikkat etmek gerekir.
 
TRY 36.01 44%OFF | 2 adet/takım LED Araba plaka numarası aydınlatma ışıkları lamba ampulü Vauxhall için Opel Corsa C D Astra H J Vectra M8617
https://s.click.aliexpress.com/e/cTxUPRtf

Link gözüküyor mu bilmiyorum. Ben aracımda bunu kullanıyorum. Lambayı komple değiştirip bunu takıyorsunuz yuvasına. Bağlantı gene aynı, dirençlerde ısınma da yok çünkü soğutmalı dirençle geliyor ve arka tampon içinde ciddi hava sirkülasyonu var. Aydınlatması ayrıca güzel. N11 deki ürün gibi led+dirençler 1 2 dolara falan Türkiyeye geliyor hem o fiyat çok hem de dirençler soğutmasız olduğu için alev alabiliyor. Bizim ankarada bu amerikan parklar yüzünden çok araç yandı soğutmasız direnç yüzünden çünkü ucuz malzeme. Mekanikte en fazla montaj hatası olur onda da en kötü yatak sarar. Elektrik hatası yangın çıkarır elde avuçta ne varsa götürür dikkat etmek gerekir.
Aracınızda nasıl durduğuna dair (aydınlatma durumu) örnek foto paylaşabilir misiniz?
 
@Nobran;

Muzaffer Abi;
n11'de satılanın içinde arıza kesici, ısınmayı önleyen bir dekorder denilen sistem çıkıyor. O fayda etmez mi? Yani ısınmasını engellemek için değil mi?
 
@Nobran;

Muzaffer Abi;
n11'de satılanın içinde arıza kesici, ısınmayı önleyen bir dekorder denilen sistem çıkıyor. O fayda etmez mi? Yani ısınmasını engellemek için değil mi?

Sistem şöyle çalışıyor. Akor ampüllerin çektiği toplam akım değerine göre bir amper değeri belirlenmiş ve BCM ye bu değer girilmiş oluyor. Lüks markalarda her bir ampül için ayrı kontrol ünitesi var ve ampül patladığında direk o ampülü söylüyor ön sağ far yada arka sol stop arızalı şeklinde. Ancak opelde, en azından benim aracımda, sadece iç ve dış aydınlatma için ayrı ayrı kontrol ediliyor yani verilen hataya bakarak aracın içinde mi dışında mı ampül patlamış onu haber veriyor arayıp bulmak sürücüye kalıyor. Yani dışarıda bir ampül patlamış ise onu haber veriyor ama dışarıda olmasına rağmen hangisinin arızalı olduğunu kendiniz tespit edeceksiniz. Devam edeyim, sistem şöyle çalışıyor atıyorum ilgili aydınlatma sisteminde toplam 10 ampül var her birisi 10 amper olsa tesisat 100 amperlik sigorta ile güvenlik altına alınmış oluyor hem de sistemde 1 ampül patlarsa akım değeri normal olarak 90 ampere düşeceğinden BCM 100 değil de 90 amperi fark ettiğinde "hmm demek lambalardan en az biri arızalı" diyor ve arıza ışığını yakıyor. Ledlere paralel direnç koymanın amacı işte o 100 amperi tutturabilmek çünkü led akor ampüle göre daha az akım çektiği için direk takılan ledler arıza ışığının yanmasına sebep olur. Led ampulle beraber paralel bağlanan cihazın adı ne olursa olsun ister dekoder ister modül ister arıza ışığı yakmayan sistem vs fark etmez içinde sadece bir direnç vardır ve o direnç mutlaka ısınacaktır çünkü diğer türlü az akım çektiği müddetçe arıza verecektir, amaç o akım değerinde akım çektirip arıza yaktırmamak ve böyle uygulamalarda soğutmalı direnç bu yüzden elzemdir. Üzeri kanatlı pasif soğutma yapmak için tasarlanırlar ve bir tarafından kaportaya vidalanmak için (kaportanın sacına bağlayarak ekstra soğuması ve sallanıp bir yere temas ederek orayı yakmaması için sabitleme amacıyla) vida delikleri bulunur. Bazı ledlerde bu direnç ledin kendi devresi üzerinde minik bir direnç olarak bulunuyor ya tutarsa misali yapmışlar ama genellikle o ledlerin de kendisi ısındığı için de takıldığı duyu eritiyor. En iyi ihtimalle de direnç soğuması sağlanamadığı için direnç kömür oluyor.
 
Geri
Üst