astra j lpg

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Öymen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Öymen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2010
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhaba arkadaşlar şu anda 3.000 km de yeni kasa astra kullanıyorum. ara. şu anda yaklaşık 11 litre gibi bi rakam yakıyor. bundan önceki arabam 1.3 h kasa astra ydı. yakıtını bilerek aldım lpg araştırmasınada başladım ancak çok fazla ses war bunlardan biri ilk bakımını yaptırınca 7 litrelere iner diğeri lpg düşünüyorsan ilk bakımı bekle yada babamın düşünceside hiç taktırma.. bi gece gezmesi yaklaşık 50 liralara mal oluyor bana bunu düşürmek amacım. siz ne önerirsniz sormak istedim şimdiden yorumlara teşekürler.

araç 1.4t 140 active select şanzıman bunu söylemekte fayda var :)
 
Gülü seven dikenine katlanır düşüncesindeyim. 1.6 Astra yada 1.3 Astra satın alıp gece gezmesine çıkabilirdiniz. Turbo benzinli bir araç tercih ettiğinize göre, yakıtı 2. plan olmalı.
 
bendede aynı araçtan var ama bendeki 2011 model ikinci el olarak aldım araç şuan 38000 km de benim aracımda bodrumda şehir içinde 10 litre civarında yakıyor şehir dışına çıktığımda 7 lt lere düşüyor.ama bende lpg arayışı içindeyim daha önceki aracım 2004 model opel vectra comfort tu 100 tl lik lpg ile 350 km giderdim.bunu bikez doldurdum 260 tl ye şehir dışı ve şehir içi karışık kullanımda 678 km yol yaptı
 
aracınız euro5 motor subaplar megnezyum alaşım yüksek ısıdan sorun yaşatıyor. 2 seçeneğiniz var

1-3.5-4bin tl civarına gelen lpdi sistem taktırmak

2-Valf soğutuculu normal bir kit taktırıp sorun yaşamamyı ummak ama yaşarsanız üst kapak açılıp motor subaplarının değişmesi gerekecek yaklaşık 1000tl maliyeti var.

Aracınızın (1.4T) almanyada standart lpg versiyonu var fabrika verilerine ve benzin lpg fiyatlarına bakınca tasarruf oranı %19-21 görünüyor ki lpgde yükselmeye devam ediyor doğruyu söylemek gerekirse lpg taksanızda kitin kendini amorti etmesi bile uzun süre alacaktır. Kısacası yapacak pek bir şey yok :(
 
otomatik benzinli turbolu araç için bence normal yakıyor, tork konvektörlü bir otomatik araç için hatta az bile yakıyor diyebilirim...
 
Yurtdışı forumlardan okuduğum kadarı ile turbolu araçlarda sertleştirilmiş subap yatakları varmış, ve LPG için daha uygunlarmış...

Maalesef, Turkiyede turbolu Opel araçlar ile kötü tecrübe var. Bunun bir kısmı, zannedersem ani turbolu yüklenmelerde gaz sisteminin yetersiz kalması, hem performans hem de motor ömründe sıkıntılar oluşuyor

http://forum.donanimhaber.com/m_66460757/tm.htm#msglink_66671754

Hani, en pahalısı Prins onu taktırın desem de....sizin ya bu işi kurumsal yapan mühendis altında çalışan bir ustanın olduğu servise gitmeniz lazım ya da bu işin teknik püf noktalarını iyice öğrenip keklenmemeniz...

http://forum.donanimhaber.com/m_13650398/mpage_81/tm.htm#msglink_67529097

Bu konulardan anlayan bir ustada LPG takabilirsiniz...



aracınız euro5 motor subaplar megnezyum alaşım yüksek ısıdan sorun yaşatıyor. 2 seçeneğiniz var

1-3.5-4bin tl civarına gelen lpdi sistem taktırmak

2-Valf soğutuculu normal bir kit taktırıp sorun yaşamamyı ummak ama yaşarsanız üst kapak açılıp motor subaplarının değişmesi gerekecek yaklaşık 1000tl maliyeti var.

Aracınızın (1.4T) almanyada standart lpg versiyonu var fabrika verilerine ve benzin lpg fiyatlarına bakınca tasarruf oranı %19-21 görünüyor ki lpgde yükselmeye devam ediyor doğruyu söylemek gerekirse lpg taksanızda kitin kendini amorti etmesi bile uzun süre alacaktır. Kısacası yapacak pek bir şey yok :(
 
Gülü seven dikenine katlanır düşüncesindeyim. 1.6 Astra yada 1.3 Astra satın alıp gece gezmesine çıkabilirdiniz. Turbo benzinli bir araç tercih ettiğinize göre, yakıtı 2. plan olmalı.



Ben yeni araç alacağım 1.4 turbo opel astra düşünüyorum; ama burada denilene göre çok yakıyor. 1.6 astra alsaydınız demişsiniz.1.6 derken hangisini kast ettiniz. 1.6'nın daha fazla yakması gerekmiyor mu? acil yardımcı olursanız sevinirim.
 
ben de bu aracı sıfır almak için araştırıyorum. turbosunun arıza verdiğini söylediler. siz böyle bir sorun yaşadınız mı? veya araçla ilgili bir şikayetiniz var mı?
lpg işine gelince ben de almadan araştırma yapıyorum ilerisi için. turbolara lpgyi sadece brc takıyormuş ve maliyeti2,5-3bin arasıymış.ancak turbo yeni bir teknoloji olduğu için ileride oluşabilecek sorunlar hakkında veriler yokmuş. yeni teknoloji, daha bilinmiyor, sorun çıkabilir diyorlar.
 
Atmosferik alın arkadaşlar, 1.4 Turbonun pek bir espirisi yok. 1.6T alıp gazlıyorsanız, ona eyvallah. Aksi taktirde 1.6 alın geçin. Atmosferik çoğu konuda avantajlı. Hacimi sıkıştırıp, turbo eklemenin hiç bir mantığı yok, bana göre bilinçsiz müşteriyi kandırmak. Fabrika verilerini bilemiyorum ama kullandım her iki aracı da, turbo çok daha fazla yaktı.
 
yakıt önemlise ben 1.6 115 hp'lik versiyonunu alırdım. yakıt sıkıntım yoksada 1.6 180 hp gazlaya gazlaya gezerdim...
 
Geri
Üst