Astra j esp uyarısı/Çekisten düşme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan b.arat
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

b.arat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
395
Tepkime puanı
82
Puanları
0
Yaş
43
Merhaba. Önceki akşam eve dönerken aracım stop etmemek kaydıyla çekişen düştü, dur kalk yaparcasına tekledi. Meşhur anahtarli esp uyarisi ve kadranda kayan araç uyarisi belirdi. Kenara çekip stop ettikten sonra çalıştırıp yine yola koyuldum. Kısa süre sonra ayni hata ve kararsız sürüş gerçekleşti. Velhasil arac devirlenince sarsilma kalmadi. Uyarilar da bir yeniden çalıştırma sonrasinda kayboldu. Daha once de bu sorunu yasadigimda ustam cihaza baglayip maf sensorunden kaynaklanmış, geçici bir sorun demisti. Simdi tekrar edince altindaki sebebi bulup mudahale etmek gerek. Benzer sorun yasayan oldu mu acaba?
 
Ben bunu bobin diye tahmin ediyorum bilgisayara bağlatınca çıkacaktır mutlaka
 
  • Beğen
Tepkiler: b.arat
Bobin buji değişimiyle sonuçlanan bir arıza yaşamıştık yaz tatilinde. Yanlış hatirlamiyorsam motor ariza ışığı yanip yanip sönmüstü. Arac düşük devirde hareket edemez hale gelmisti. Şimdiki ariza belirtileri biraz farkli gibi... Yine de buji-bobin baktirayim. Lpg var. Fakir karisim ihtimaline karşı bi daha lpg ayari yaptirayim. Lpg tesisatinin elektriginin direkt bobinden alınması bobin arizasina sebep olabiliyormus diye bir sey okudum nette. Ona da bi baktiracagim. Bana kolay gelsin:))
 
Naptınız hocam sorunu çözebildiniz mi?
 
Kusura bakmayın foruma girme fırsatım olmadı. Benim aracimdaki sorun landirenzo lpg enjektorlerinden kaynaklaniyormus. Enjektorler (2 ve 4 nolu) katkili lpg kullanimindan kaynakli (ustanin tespiti) tikanacak derecede kirlenmiş. Landi servisi değişim dışında bir şey önermeyince farklı bir ustada sokturup balata spreyi ile temizlettim. Ilk zamanlar ufak tefek sorun yaşadım ama katkisiz bir lpg kullanmaya baslayinca sistem toparlandı. Şu an sorun yok görünüyor. Kolayliklar dilerim.
 
Uzun süreli kullanımlarda enjektör temizleyicileri kullanmak tavsiye edilir. Özellikle lpg li araçlarda. Kuru yakıttan dolayı kurum oluşması daha sık görülür.
 
  • Beğen
Tepkiler: b.arat
Benim aracımda da landirenzo lpg sistemi vardı aynı arızayı ben de yaşadım. Serviste ateşleme bobini ve bujileri değiştirdiler şu an sorun yok ama lpg den se arıza 1100 tl yi boşa verdik demektir.
 
Benim aracım 2013 Astra J 80.000 km. De. Sabah ilk çalıştırmada Esp arıza ışığı yanıyor. Hararet 90 dereceye gelince motoru kapatıp tekrar çalıştırdığım zaman esp yanmıyor. Çekişte çok düşüş yok ama vuruntulu çalışıyor gibi oluyor. Bunun sebebi ne olabilir? Başına böyle bir şey gelen oldu mu?
 
Muhtemelen aracınızda bobin arızası var.Öncelikli olarak bujileri söktürüp kontrol ettirin. Bujiler kötü durumdaysa değişmesi gerekiyor. Buji değişimi sonrası vuruntulu çalışma düzelmez ise bobini de değiştirin. Bobin değişimi sonrası aracınızda kompresyon testi yaptırın. Burada çıkan değerler supaplar ve motor aşınması hakkında bilgi verecektir. Bobin arızalı aracı uzun süre kullandığınızda kötü yanma sonucu supaplar da erime oluyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mertk
Muhtemelen aracınızda bobin arızası var.Öncelikli olarak bujileri söktürüp kontrol ettirin. Bujiler kötü durumdaysa değişmesi gerekiyor. Buji değişimi sonrası vuruntulu çalışma düzelmez ise bobini de değiştirin. Bobin değişimi sonrası aracınızda kompresyon testi yaptırın. Burada çıkan değerler supaplar ve motor aşınması hakkında bilgi verecektir. Bobin arızalı aracı uzun süre kullandığınızda kötü yanma sonucu supaplar da erime oluyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bujileri 44000 km de hiç bir arızası/sıkıntısı olmamasına rağmen orijinali ile değiştirmiştim. Bobin değişimi ile ilgili olarak işçilik süresi ve fiyatı hakkında bilginiz yada fikriniz var mı? Kompresyon testini servis yapar mı? Cevabınız ve zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
 
Geri
Üst