Astra J 2015 konsol aydınlatma

Anlattığın duruma göre durum büyük ihtimalle bir BCM (Body Control Module) kontrolünde olan aydınlatma senaryosunun gecikmeli çalışmasından kaynaklı. Astra J ve K kasa araçlarda, özellikle sport donanımlarda “welcome / goodbye” dediğimiz geç sönen ışık davranışları yazılım kaynaklı olabiliyor. Normalde tuş aydınlatmaları aracı kilitledikten kısa süre sonra sönmeli, ama bazı araçlarda bu süre 10-15 dakikaya kadar uzayabiliyor.

şimdi dediğine bakarsak:
  • Tuş aydınlatmalarının (cam açma/kapatma, orta konsol düğmeleri) gecikmeli sönmesi ama her seferinde sönmesi önemli bir detay. Bu, sistemin görevini geç de olsa yerine getirdiğini gösteriyor. Yani bir röle yapışması, kısa devre, topraklama gibi bir arıza ihtimali zayıf.
  • Auto far modu açıkken olması da önemli. Bu sistem genellikle BCM üzerinden dış ortam ışığına göre karar veriyor ve araçtan inince kısa süreli bir aydınlatma senaryosu başlatıyor. Ama bu senaryo bazı durumlarda “takılı kalabiliyor”, özellikle kapı modülü (actuator) arızası geçmişse.
  • Sağ arka kapıdaki kilit problemi çözülmüş ama sistem hâlâ eski arızayı hatırlıyor olabilir. Bazı modellerde bu tür arızalardan sonra BCM sıfırlama (reset + adaptasyon) gerekebilir.
  • Ayrıca, sadece tuş aydınlatmalarının etkilenmesi, genellikle yazılımsal ya da BCM'nin çıkış tetiklemeleriyle ilgili gecikme kaynaklı olur. Ana iç aydınlatma devreleri etkilenseydi, o zaman farklı düşünmek gerekirdi.

önerilerim şunlar:
  1. BCM’ye yazılım güncellemesi / reset uygulanması sorunu çözer. Bazı Opel özel servisleri bu işlemi OP-COM, Tech2 ya da orijinal GDS2 cihazı ile yapabiliyor. Yetkili servise gitmeden de bazı özel servislerde bu işlem 15-20 dakikada yapılır.
  2. Can Gateway (ağ geçidi) üzerinden error log'larına baktırmanı tavsiye ederim. Bazı durumlarda sistem arka planda hata log’larını tutar ama ışık uyarısı vermez.
  3. Eğer bu durum hep aynı şekilde tekrarlanıyorsa ve sönme davranışı standart hale geldiyse, bu bir “feature” yani özellik olarak kabul edilebilir. Ancak bazı kullanıcılar kapı içi modüllerinin (DDM/ PDM) zamanla bu gecikmeleri artırabildiğini de raporlamış durumda.
  4. Eğer OP-COM kullanabiliyorsan veya erişimin varsa, BCM parametrelerine girip “illumination delay” (aydınlatma gecikmesi) gibi değerleri kontrol etmeni öneririm. Bunlar bazı cihazlarda ayarlanabilir parametre olarak çıkar.

sonuç olarak : şu an için bu ciddi bir arıza gibi görünmüyor. Elektronik ya da elektriksel arıza olsaydı ışıklar hiç sönmezdi ya da hiç yanmazdı. BCM yazılımı, kilit modülleri veya gecikmeli kapanma ayarlarıyla ilgili bir durum gibi duruyor. Tamamen çözmek için BCM parametreleri ve kapı modülleri yeniden senkronize edilmeli.
Merhaba teşekkür ederim yazınız için. Araca obd ile bakıldı fakat arıza kodu yok. Son yazıklarıma bakabilirseniz eğer sorunun aydınlatma sensöründen kaynaklandığını tespit ettim. Ön camda bulunan akşam olduğunda farları yakan sensörün pimini söktüm. Kontağı taktığımda konsol tuşları yanıyor , kontağı çıkardığımda tekrar sönüyor. En son 30 sn boyunca göstergede park lambası yanıyor ve sönüyor. Daha önce cam değişmiş ve sensörün dikiz aynasının arkasında bulunan koruma düzgün takılamamış gibi görünüyor. Takmaya çalışırken sensöre vurarak oturtmaya çalışılmış. Bcm kontrolünü en kısa zamanda yaptıracağım , yaptıracağım zamana kadar sensör iptal kullanacağım. Ve aynı zamanda akü kutup başlarını söküp bekleyip geri takarak sistem Reseti ile çözmeyi de deneyeceğim. Bakalım gelişmeleri buraya yazarım. Sizinde tavsiyeniz olursa lütfen yanıt verin çok sevinirim. Çok teşekkürler
 
Merhaba teşekkür ederim yazınız için. Araca obd ile bakıldı fakat arıza kodu yok. Son yazıklarıma bakabilirseniz eğer sorunun aydınlatma sensöründen kaynaklandığını tespit ettim. Ön camda bulunan akşam olduğunda farları yakan sensörün pimini söktüm. Kontağı taktığımda konsol tuşları yanıyor , kontağı çıkardığımda tekrar sönüyor. En son 30 sn boyunca göstergede park lambası yanıyor ve sönüyor. Daha önce cam değişmiş ve sensörün dikiz aynasının arkasında bulunan koruma düzgün takılamamış gibi görünüyor. Takmaya çalışırken sensöre vurarak oturtmaya çalışılmış. Bcm kontrolünü en kısa zamanda yaptıracağım , yaptıracağım zamana kadar sensör iptal kullanacağım. Ve aynı zamanda akü kutup başlarını söküp bekleyip geri takarak sistem Reseti ile çözmeyi de deneyeceğim. Bakalım gelişmeleri buraya yazarım. Sizinde tavsiyeniz olursa lütfen yanıt verin çok sevinirim. Çok teşekkürler
Çok yerinde ve dikkatli bir tespit yapmışsın, özellikle sensörün davranışlarını gözlemleyip çıkartarak test etmen duruma sistematik yaklaştığını gösteriyor. Ön cam değişimi sonrası sensör hizasının bozulması, ışık yansımalarının yanlış algılanmasına yol açabiliyor ve bu da senin yaşadığın gibi tuş aydınlatmalarının yanlış zamanlarda aktif kalmasına neden olabiliyor. Cam üstü sensörler (ışık + yağmur kombini) hassas çalışır, koruma kapağının düzgün oturmaması bile sapma yaratır.

senin yazdıklarını tekrar gözden geçirelim şimdi:

  • Sensör söküldüğünde sistemin normal davranması, BCM'nin ışık algısına göre tetikleme yaptığını ve sensörün BCM’ye yanlış sinyal gönderdiğini net şekilde doğruluyor.
  • Far sensörü bağlantısı iptal edildiğinde tuş ışıklarının kontağa göre yanıp sönmesi, sistemin varsayılan çalışma moduna geçtiğini gösteriyor. Bu gayet sağlıklı.
  • Cam değişimi sırasında sensör yuvasının yanlış yerleştirilmiş olması ya da silikonlu uygulama yapılmamış olması bu tür sorunlara neden olabiliyor. Sensör dış ortam ışığını cam yüzeyinden alır; arada hava boşluğu varsa sensör “akşam” sanabilir.

kutup başı sökme kısa süreli yazılım kilitlenmelerinde işe yarayabiliyor. 10-15 dakika kutup başlarını söküp tekrar takmak, BCM ve diğer kontrol modüllerinin RAM'lerini sıfırlıyor ama kalıcı adaptasyonları veya geçmiş arıza loglarını temizlemez. Yani bu işlem, “tekrar başlat” komutu gibi düşünülebilir ama çözüm garantisi vermez. Denemekte fayda var, sistemde donmuş bir gecikme veya bug varsa geçici de olsa düzelme sağlayabilir.

tavsiyem:

  1. Sensörü geçici olarak devre dışı bırakıp gözlemlemeye devam etmen mantıklı. Şayet bu şekilde tüm aydınlatma davranışları normale dönerse, yeni bir ışık sensörü + cam üstü koruma kapağı alarak yeniden taktırabilirsin. Kapak tam oturmalı, bazen çift taraflı bantla iyice bastırmak gerekebiliyor.
  2. BCM'ye bağlanıp ışık sensörü verileri (lux değerleri) okunabiliyorsa, hangi ortamda ne ölçtüğünü görüp sensörün tamamen arızalı olup olmadığını da anlayabilirsin.
  3. Eğer sensörü kalıcı olarak iptal edeceksen, BCM’ye bağlı olan ışık algılama parametrelerini de devre dışı bırakmak gerekecek. Bunu OP-COM veya GDS2 ile yapabiliyorlar. Bazı cihazlarda “Auto light function” pasif hale getirilebiliyor.
Gelişmeleri mutlaka yaz, ben de takipte kalırım. Sorun sistematik şekilde çözülüyor gibi görünüyor.

Yardımcı olabileceğim başka bir yer olursa her zaman buradayım. Kolay gelsin.
 
Geri
Üst