Astra J 1.6 115 HP Atmosferik Motorda Devirdaim ve Trigger Kayışı Arasındaki Bağlantı?

V kayisi ve troger setini degistirmen yeterli v kayista markada bi skinti olmaz
 
Yok V kayışı için diyorum. Trigger i mutlaka GM alacağım. Ayrıca direksiyon kayışı falan da var AStra j için. Acaba bu gibi kayışları da değişmek gerekir mi 7.yılında aracım.
Ben değiştirmişken tüm kayışları değiştirmiştim direksiyon kayışı da ucuz bir şey zaten. Daha önce konusunu açmıştım resim attım orda aldığım ürünlerin resmini de paylaştım. v kayışı conti, direksiyon kayışı gates. Aldığım orijinal ürün trigeri de gm gatese ürettiriyor. https://www.opelforum.net/threads/triger-seti-v-kayisi-ve-periyodik-bakim.948/page-2
 
Merhabalar, benim aracım da 2012 model 1.6 benzinli. Geçen sene Orijinal GM Triger seti ve set olarak aldığım için devirdaim değişimini özel servisimde yaptırdım. Aracım geçen sene 46.000 km civarındaydı ben de fazla km yapmıyorum ancak yıldan dolayı riskli olduğu için değiştirdim. Zafer Bey çok güzel göstermiş V kayışının da birlikte değişmesi iyi olacaktır. Ben V Kayışında Continental marka tercih ettim, 1 seneyi geçtik sorun yaşamadım. Şu an 54.000 km deyim.
 
Ben değiştirmişken tüm kayışları değiştirmiştim direksiyon kayışı da ucuz bir şey zaten. Daha önce konusunu açmıştım resim attım orda aldığım ürünlerin resmini de paylaştım. v kayışı conti, direksiyon kayışı gates. Aldığım orijinal ürün trigeri de gm gatese ürettiriyor. https://www.opelforum.net/threads/triger-seti-v-kayisi-ve-periyodik-bakim.948/page-2

Peki hocam direksiyon kayışı nerede? Yani değiştirilmesi zor bir kayış mı? Direksiyon kayışı ile ilgili pek bir bilgi bulamadım internette.
 
20190625_062337.jpg
 
Peki hocam direksiyon kayışı nerede? Yani değiştirilmesi zor bir kayış mı? Direksiyon kayışı ile ilgili pek bir bilgi bulamadım internette.
Kaputu açınca en üstte gözüken direksiyon kayışıdır. Tüm kayışların aynı zaman diliminde değişmesi taraftarıyım yok bu ne zamandı şu ne zamandı demek yerine. Ha direksiyon kayışı koparsa nolur derseniz bildiğim kadarıyla yine eski usul çalışır. Kendimiz değiştirebilir miyiz onu bilemiyorum ama trigeri değiştirirken o alan açıldığı için çok basit hale geliyor extra bir külfet getirmiyor yani.
 

Bugün çok ilginç bir olay oldu. Yarın tüm bakım ve triggeri değiştirmeye gideceğim ustaya ön randevu için gittim. Direksiyon kayışına baktı ve bu ne dedi? Dedim direksiyon kayışı...

Kaputu açtık, Uzun uzun baktık. Sen de öyle bir kayış yok dedi... Bu resmi gösterdim. Birşey anlamadı. Yani ben de anlamadım açıkcası. Bir kasnak var aslında şarj dinamosunun olduğu yerde ve ona bir kayış yok. Ancak kayış kasnağı gibi birşey var. Yani acaba farklı yıllarda çıkan A16XER astra j 'lerde bu direksiyon kayışı yok mu? Ya da benim kayış koptu da ben yıllardan beridir öyle mi biniyorum :):)

İşin şakası bu kayış için kaputu açtığımızda bir değişecek direksiyon kayışı göremedik arkadaşlar. Bu konu hakkında detaylı bilgisi olan var mı?
 
kayis 1.6 larda var 1.4 lerde yok attigim resim 1.6 xer motorlarda
 
kayis 1.6 larda var 1.4 lerde yok attigim resim 1.6 xer motorlarda

Peki kaput açıldığında doğrudan bu kayışın görünmesi gerekmiyor mu hocam? O kadar baktık göremedik. Teknik çizim değil de kaput içinden çekilen bir resim var mıdır acaba?
 
Bendeki arac 1.4 t 1.6 olan bi arkadas resmini atabilir muhtemelen
 
Geri
Üst