Astra j 1.4 Turbo

Abi ben bir japon anca bir japonla degistirilir deyip , honda civicten yana kullaniyorum oyumu. Otomatik vitesi sorunsuz. (astranin sanjimanina m32 mi ne diyorlar kronik sorunu varmis, eee opelde zaten elektronik ve mekanik acidan kronik sorunu bol bir araç)
Honda ariza cikarmayan bir araç. Hemde ikinci eli çok saglam.
(gerci otomatik hb demissin :/ )

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Herkesin beğenisi, ideali farklı olabilir de yazarken de mantıklı ve destekli yazmak lazım :)

M32 varmış, öyleymiş, sorunluymuş, mış, muş.

Madem bilmiyorsunuz, boşa yazmayın. Kimse zorlamıyor burda. M32 6 ileri manuel şanzıman. 6-7 seneye yakın binlerce Opel'de kullanılıyor. Neymiş sorunu, kaç tane arıza duydunuz. Yazın, biz de öğrenelim.
Mekanik, elektronik ve psikolojik olarak çok sorunluymuş evet :) oldu başka.

Arkadaş otomatik vites hatcback demiş zaten. Civic'in HB kasasındaki i-shift şanzımanı bırakın kullanmayı acaba duydunuz mu merak ediyorum.

Tamam forum, herkes serbestçe fikirlerini ifade ediyor. Birbirimizden bişeyler öğreniyoruz. Ama altı boş bilgilerin, ezber ifadelerin pek bir faydası olmuyor.
 
İlk arabamın astra olması ve yaklaşık 6-7 sene boyunca ciddi anlamda sorun yaşamamış olmam beni astraya doğru çekiyor. Corollada sorunsuz ancak astranın vermiş olduğu güven hissini kesinlikle vermiyor.

Yorumlarınız ve vermiş olduğunuz fikirler için Teşekkürler....
 
Herkesin beğenisi, ideali farklı olabilir de yazarken de mantıklı ve destekli yazmak lazım :)

M32 varmış, öyleymiş, sorunluymuş, mış, muş.

Madem bilmiyorsunuz, boşa yazmayın. Kimse zorlamıyor burda. M32 6 ileri manuel şanzıman. 6-7 seneye yakın binlerce Opel'de kullanılıyor. Neymiş sorunu, kaç tane arıza duydunuz. Yazın, biz de öğrenelim.
Mekanik, elektronik ve psikolojik olarak çok sorunluymuş evet :) oldu başka.

Arkadaş otomatik vites hatcback demiş zaten. Civic'in HB kasasındaki i-shift şanzımanı bırakın kullanmayı acaba duydunuz mu merak ediyorum.

Tamam forum, herkes serbestçe fikirlerini ifade ediyor. Birbirimizden bişeyler öğreniyoruz. Ama altı boş bilgilerin, ezber ifadelerin pek bir faydası olmuyor.
HB olarak civic i onermedim , i-shift sanjimani biliyorum bizdeki easy yani tek kavramali triptonik. Sedani ve otomatigi kullandigim bir arabadir.
Bende son iki yilda malesef opel antipatisi mevcut , meriva aracimizda iptal ede ede arabada parça kalmadi :) yok egr iptal , kat. Iptal, yağ yakma (kronik olandan) , guvenip biniyoruz kendimizi saglamligiyla avutuyoruz ama her an masraf acmaya yatkin bir arabaya biniyoruz (gerci tum ekipmanlari iptal ettirdik şu anda şahin motorunun mekanik ozelliklerine sahip :) ). Burada parti tutar gibi marka tutmayacagim cunku servisler ve opel Turkiye hicbirzaman bizi tutmadi. 1 yil icinde nasipse aracimi degistirecegim ve alacagim araba opel olmayacak , şimdi ben kendi almayacagim kapimin onune koymayacagim bir arabayi baskasina neden onereyim ki ? Konu sahibine ne garezim var? 2012 model freni tutmayan bir arabaya biniyorum sonucta.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
2012 model freni tutmayan bir arabaya biniyorum sonucta.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Olcay, ikimizde aynı arabayı kullanıyoruz sadece rengi farklı :) Klima açıkken ve fan son seviyedeyken ben, araç hangi hızda olursa olsunfren performansından memnunum, ama nasıl? Sadece yoğun trafikte devri normalden yüksek tutmam gerekiyor hepsi o kadar. Devir yüksek olduğu zaman klimanın açık olmasının frenlere bir etkisi olmuyor.

Uygun bir yokuştan inerken debriyaja bas yada boşa at. 2 yada 3 kere frene bas frenler iptal. Vitese tak yada ayağını debriyajdan çek frenler düzeliyor. Bunu istersen kendin de test edebilirsin.

Düşük hacimli motor kullanıyoruz ve klima kompresörü gücünü motordan alıyor. Klima gücünü aküden de alabilirdi, bu sefer de akü ve alternatör daha kısa sürede deforme olurdu. Bugüne kadar belki hiç akü değiştirmedin ancak aküden güç alsaydı klima, en az 1 akü değiştirmiş olurdun. Daha da kötüsü, alternatör gece yolculuğunda bozulsa o zaman gör şamatayı. Her şeye rağmen, motor 1.2 yerine en az 1.6 olsa bunları konuşmazdık :)

Esas problem düşük motor hacmi değil, akaryakıt ücretleri ve motorlu taşıtlar vergisinin abartılı olmasından kaynaklanıyor. Az yakıyor ve vergisi az diye 1.2 motora biniyoruz, sonuçları da bunlar.
 
Olcay, ikimizde aynı arabayı kullanıyoruz sadece rengi farklı :) Klima açıkken ve fan son seviyedeyken ben, araç hangi hızda olursa olsunfren performansından memnunum, ama nasıl? Sadece yoğun trafikte devri normalden yüksek tutmam gerekiyor hepsi o kadar. Devir yüksek olduğu zaman klimanın açık olmasının frenlere bir etkisi olmuyor.

Uygun bir yokuştan inerken debriyaja bas yada boşa at. 2 yada 3 kere frene bas frenler iptal. Vitese tak yada ayağını debriyajdan çek frenler düzeliyor. Bunu istersen kendin de test edebilirsin.

Düşük hacimli motor kullanıyoruz ve klima kompresörü gücünü motordan alıyor. Klima gücünü aküden de alabilirdi, bu sefer de akü ve alternatör daha kısa sürede deforme olurdu. Bugüne kadar belki hiç akü değiştirmedin ancak aküden güç alsaydı klima, en az 1 akü değiştirmiş olurdun. Daha da kötüsü, alternatör gece yolculuğunda bozulsa o zaman gör şamatayı. Her şeye rağmen, motor 1.2 yerine en az 1.6 olsa bunları konuşmazdık :)

Esas problem düşük motor hacmi değil, akaryakıt ücretleri ve motorlu taşıtlar vergisinin abartılı olmasından kaynaklanıyor. Az yakıyor ve vergisi az diye 1.2 motora biniyoruz, sonuçları da bunlar.
Muzaffer daha oncede konustuk bu konuyu , ben kendimi arabaya gore ayarlamak zorunda degilim , bu kadar para veripte arabanin beni kullanmasi cok sacma geliyor bana , babam arabami kullanirken ; "baba yokusu viteste in yoksa fren tutmuyor" demem normal mi ? Her arabayi yeni kullanan icin boyle bilgilendirme yapmak zorundamiyim 2012 model sifir alinmis bir arac icin. Keske biriside beni bilgilendirseydide hic bulasmasaydim. Allahin askina sende (opel servisleri gibi) normal gozuyle bakma şu olaya , piyasada 1.0-1.1-1.2-1.3-0.9 hatta 0.8-0.6(smart) motorlu klimali arac yokmu? Onlarda neden bu sorun olmuyor ?
Biraz dolasirsan bunun yuzunden kaza yapanlari gorebilirsin. (ilk denk geldigi zamanlarda bende cok ciddi bir kaza geciriyordum).
Insan hayati bu kadar basit olmamali.
Ne var yahu 1.2 motor klimaya yetmiyor normal! Hangi arabanin frenlerinin tutmamasi normal ki?


LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Muzaffer daha oncede konustuk bu konuyu , ben kendimi arabaya gore ayarlamak zorunda degilim , bu kadar para veripte arabanin beni kullanmasi cok sacma geliyor bana , babam arabami kullanirken ; "baba yokusu viteste in yoksa fren tutmuyor" demem normal mi ? Her arabayi yeni kullanan icin boyle bilgilendirme yapmak zorundamiyim 2012 model sifir alinmis bir arac icin. Keske biriside beni bilgilendirseydide hic bulasmasaydim. Allahin askina sende (opel servisleri gibi) normal gozuyle bakma şu olaya , piyasada 1.0-1.1-1.2-1.3-0.9 hatta 0.8-0.6(smart) motorlu klimali arac yokmu? Onlarda neden bu sorun olmuyor ?
Biraz dolasirsan bunun yuzunden kaza yapanlari gorebilirsin. (ilk denk geldigi zamanlarda bende cok ciddi bir kaza geciriyordum).
Insan hayati bu kadar basit olmamali.
Ne var yahu 1.2 motor klimaya yetmiyor normal! Hangi arabanin frenlerinin tutmamasi normal ki?


LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yukarıda yazdığın bir cümle çok dikkatimi çekti :) Yokuş aşağı inilirken zaten vites boşa atılmaz ve üstelik yokuş hangi vitesle çıkılıyorsa o vitesle inilir. 3' de çıktığın rampayı 5' de inersen tehlike arz eder. Bu sürücü kurslarında anlatılır fakat pek kulak asılmadığı için kazalar kaçınılmaz olur. Bunu hiç söylemedin farz ediyorum :(

Ben bu fren tutmaması olayına normal gözüyle bakıyorum, çünkü sebebini sürekli açıklıyorum. Motor, düşük devirlerde hem freni hem klimayı çalıştırmak için yetersiz kalıyor. Tek çözümü de devri yüksek tutmak. Evet 85 beygir klima ve freni çalıştırmak için fazlası ile yeterli fakat vites boştayken ve düşük devirlerde çalışırken o motor 85 beygir güç üretmiyor.

Klimanın fren performansını etkilemesini istemiyorsan, klimaya aküden güç veren bir model tercih et ancak şunu da bil ki, bu sana akü ve alternatör arızası olarak geri dönecek.

Hiç araştırma yapmıyorsun. İnternette, yerli ve yabancı sitelerde araştırma yapmadan zannediyorsun ki bütün problemler Opelde toplanmış, öyle bir şey yok :) Aynı problem neredeyse tüm araçlarda var. Hissedilirlik derecesi motor hacmi ile ters orantılı tabi ki.

Mesela Fabia 2
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=7293&page=4

Mesela Jetta
http://www.jettaturkiye.com/teknik-sorular/9170-fren-%FEi%FEmesi-sorunu.html

Hatta Mazda 3
http://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/13979-mazda3-fren-problemi/

Hatta ve hatta Peugeot 307
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=16563

Probemsiz(!) Honda, üstelik Accord
http://www.doityourself.com/forum/p...s/184341-use-c-causes-soft-brake-pedal.html#b


Yabancı forumlarda da, bu olayın genel çözümü için devri yüksek tutun yazıyor.

2012 model arabaya o kadar para verip arabanın beni kullanması kısmına çok güldüm, ederi belli gücü belli istersen 2020 model olsun alt tarafı Corsa bunlar Olcay :D Tabi ki arabaya göre kullanım karakteristiği göstereceksin, o zaman 35 binlik araba yerine 350 binlik arabaya binmen gerekir ki o sana ayak uydursun.

Tüm bunlara rağmen, 2012 model arabanın kapı menteşelerinden ses geliyor de, içeri su alıyor de, titriyor de, yada benzeri bir problem söyle hakkımızı arayalım, ama klima açıldığı zaman bu problem düşük motor hacmine sahip "tüm" araçların kaderinde var. Bu normal, çözümü devri yüksek tutmak.
 
Ben 4 sene kullandım Astra J'yi.

Çok sevdiğim, keyifli bir araçtı. Özellikle yol tutuşu mükemmeldi.

4 senede can sıkıcı bir tek problem yaşamadım çok şükür. Ondan önceki aracım da Opel'di (Astra H) ve ondan da memnundum.

Astra J'yi kesinlikle tavsiye ederim. Yakıt konusundan arkadaşlar bahsetmiş. Ciddi kronik sorunları yoktur.
 
arkadaşlar astra j lerin 2. eli çok mu zayıf. 2015 1.4 sport 10-15 bin km deki araçlar 60.000 e bile satılmıyor. (65-67 civarında isteyenlerde var.)

1.4 astra j almayı düşünüyorum da, 2.eli ve yakıtı beni düşündürüyor.
 
arkadaşlar astra j lerin 2. eli çok mu zayıf. 2015 1.4 sport 10-15 bin km deki araçlar 60.000 e bile satılmıyor. (65-67 civarında isteyenlerde var.)

1.4 astra j almayı düşünüyorum da, 2.eli ve yakıtı beni düşündürüyor.

Geçen sene aldığım için iyi biliyorum fiyatları.

2015 1.4 turbo sport'ları geçen sene Ekim gibi 60-61 bine sıfır satıyorlardı zaten. Cosmo'lar 65 bin liraydı.
E sıfırını 60 bine aldığın arabayı zaten o civarlara en fazla satabilirsin. Yani alırken düşük fiyatlıydı o arabalar. Geçen senenin en makul fiyatlı arabalarıydı. Yeni kasa çıkacağı için bayiler çok iyi fiyatlar verdi. 65-66 bin isteyenler hayal dünyasında yaşıyor.

Bir de 1.6 dizelleri gelince 1.4 turboya talep azaldı. Bayiler de zaten dizellere yönlendirdi. Yoksa araçların ikinci el sıkıntısı yok.

Lpg uyumu olan turbo motorlu, piyasası hızlı, parçası bol başka araba yok o fiyatlarda.
 
Geçen sene aldığım için iyi biliyorum fiyatları.

2015 1.4 turbo sport'ları geçen sene Ekim gibi 60-61 bine sıfır satıyorlardı zaten. Cosmo'lar 65 bin liraydı.
E sıfırını 60 bine aldığın arabayı zaten o civarlara en fazla satabilirsin. Yani alırken düşük fiyatlıydı o arabalar. Geçen senenin en makul fiyatlı arabalarıydı. Yeni kasa çıkacağı için bayiler çok iyi fiyatlar verdi. 65-66 bin isteyenler hayal dünyasında yaşıyor.

Bir de 1.6 dizelleri gelince 1.4 turboya talep azaldı. Bayiler de zaten dizellere yönlendirdi. Yoksa araçların ikinci el sıkıntısı yok.

Lpg uyumu olan turbo motorlu, piyasası hızlı, parçası bol başka araba yok o fiyatlarda.

Turabi ben ılda 7-8 bin km ancak yapıyorum. bu aralar astra J lere merak sardık. bende 2011 LPG li corolla var normalde bi sıkıntım yok, uzun yolda 6 - 6.5 litre yakan araç Kısa mesafe de (1.5 - 2 km ) kullanmam nedeni ile şehir içinde 13-14 litre akıyor. astra j 1.4 otomatik benzinde bu değerlerin çok mu üstüne çıkar. Kısaca benim için 1.4 t doğru kararmıdır. az km yapmam ve kısa mesafeli kullanmam nedeni ile dizel düşünmüyorum.
 
Geri
Üst