Astra-H'a 5-30W mi 10-40W mi arkadaşlar????

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ecendi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ecendi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
93
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
merhaba,

aracımın 30 bin bakımı geldi garanti bittiği için özel bir serviste yaptırmayı düşündüm fakat ordaki usta ben astra-H'lara (cdti motor) 10-40W yağ koyuyorum dedi sebebi ise 5-30W yağ soğuk iklimlere göre bir yağmış daha ince olduğundan daha çabuk kaynarmış fakat yetkili servis ve araçta orjinal 5-30W yağ var,siz ce 5-30W ye devam mı edeyim yoksa 10-40W yağ mı koyduriyim?? detaylı bilgisi olan arkadaşlar cvp yazarsa çok sevinirim.

Hayırlı geceler
 
bizim G kasalara 10 40 koyuyoruz. bilgin olsun. ama H leri bilmiyorum.
 
Biz Cdti motora 5w-40 koyduk 10w/40'a gerek yok. Orjinali 5w-30 5w-40 koymamızın sebebi şehir içinde vs. yağın viskotizesini daha iyi şekilde koruyabilmesi. Sıcakta viskotizesi bozulmaz.
 
10-40 tabiri yerideyse biraz kalın kaçar değilmi motora? 5-30 dan 5-40 ın avantajı nedir
 
yetkili servisler bizim araçlara 5 30 koyuyorlar ayrıca 10 40 göre ince olduğu için daha performanslı bir yağ. ..ben sürekli 5 30 koyuyorum memnunum
 
10-40
 
10w40 biraz kalin yagdir,5w30 ise sintetik ince yagdir...
simdi gelelim hangi yag konusuna...bir araca basdan 10w40 kullanan ya o yaga devam eder veya inceltir 5w30,0w30 kullanabilir... ama 5w30 kullanana tekrar 10w40 a dönmesini tavsiye etmem,bunu avrupa otomobil servisleride tavsiye etmez....cünkü yataklarin alisdigi yag olan inceden tekrar kalin yaga dönülmez. Ustanin dedigine gelelim...ince yag erken kaynarmis mis....efendim yagin özelligi W40 veya W30 hepiside 40 derece üstü sicak ülkeler icindir...önündeki 0,5 veya 10 eksi soguklardaki akici seviyesi ile ilgilidir kisaca anlatmak gerekirse....simdi motor soguklarda ilk calistigi 1 dakika icinde yataklarin her yeri o yagi görmez cünkü yag kalindir,buda asinmaya sebep olur onun icindir ki kisa mesafeli motorlarin ömrü kisa olur asinma hat safhadadir bu zaman icinde ne zaman 80 dereceye ulasir asinma sifir gibi bir seviyeye iner. yari sintetik yag eksi 25 dereceye kadar hala inceligini korur ve ilk calismada motorun her kanali ve yerleri yagi bulur. buda motorun asinmasini azaltir ömrünü uzatir...eski motorlarda sintetik yag kullanmak zararli olabilir,parafin ve krum artiklarini cogaltma sebebi acabilir...yeni motorlarda yari sentetik yag herzaman iyidir...bir özelligide motor yakitini 100km de 0,5litreye varan bir azalma saglar cünkü asinma azalmasi sonucu soguk motorun yakit seviyesi düser....
tavsiyem servisin kullandigi 5W30 yagina devam etmendir,eski motoru (araci olanlarin da 10W40 kullanmalari dir)
Selim
 
merhaba,

aracımın 30 bin bakımı geldi garanti bittiği için özel bir serviste yaptırmayı düşündüm fakat ordaki usta ben astra-H'lara (cdti motor) 10-40W yağ koyuyorum dedi sebebi ise 5-30W yağ soğuk iklimlere göre bir yağmış daha ince olduğundan daha çabuk kaynarmış fakat yetkili servis ve araçta orjinal 5-30W yağ var,siz ce 5-30W ye devam mı edeyim yoksa 10-40W yağ mı koyduriyim?? detaylı bilgisi olan arkadaşlar cvp yazarsa çok sevinirim.

Hayırlı geceler
5-30 devam abi değiştirme serviste de 5-30 kullanıyo
 
araçta chip yoksa ve sürekli yüksek hızlarda motoru zorlamıyorsan 5-30 ile devam et
 
açıklamalar için çok teşekkür ederim, 5-30 ile yola devam.)
 
Geri
Üst