- Katılım
- 29 Şub 2008
- Mesajlar
- 79
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
eet bende yeni aldım hb astra ve bnmde tuafıma gttii dedm herhalde hıc hararet yapmıyor bunlar 

Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Teşekkürler Selçuk. Söylediğin yöntemi hemen deneyeceğim... çok merak ettim doğrusuaraç hararet yaptığı zaman, daha doğrusu conta flan yakmadan, araca zarar gelmeden uyarı veriyor. kimilerine göre kötü kimilerine göre iyi. niye konulmadını pek bilen yok. bana göre ön panel böyle ayarlandı ve insanların aklında bak hararet köstergesi yok demekki hararet yapması çok zor izlenimini bırakmak. neyse aracın motor ısısnı çok merak ediyorsanız;
setting tuşuna bippp sesi gelene kadar basın. sonra bc tuşuna tane tane basarak motor sıcaklık tablosuna gelirsiniz
Mert gerçektende konuyu çok iyi aydınlatın teşekkür ederim. Kafamda soru işreti kalmadı. Demekki kırmızı ışığa dikkat edeceğiz....Yani duyan da zannedecek ki bu hararet çok değişken birşey. Sürekli kontrol altında tutulması gerekiyor.
Günümüzün modern su soğutmalı motorları zaten hararet konusunda oldukça stabildir. Ekstra bir arıza olmadığı takdirde (termostat müşürü arızası bunların en başında gelir) kolay kolay hararet yapmazlar. Yaptığında da eski arabalar gibi bu yavaş yavaş olmaz, yani siz hararet göstergesine bakıp "aaa hararet yavaş yavaş artıyor, dur sağa çekip motoru soğutayım" falan diyemezsiniz, zart diye fırlar sıcaklık. Ayrıca benzinli motorlarda 50-60'larda falan durmaz, 90-95 derece civarında hep sabittir. (anlık değişmeler olabilir ancak)
Mesele hararet göstergesinin hararet olup olmadığını göstermemesi değil. Tam tersine hararet göstergesi olmayınca motor sıcak mı soğuk mu anlayamazsınız. Böyle olunca da soğuk kış günleri kaloriferi açtığınızda motor ısınana kadar soğuk hava üfler. Oysa bu gösterge olsa, motor ısındığında kalorifer açılırdı, direkt sıcak hava gelebilirdi.
yıllar önce soförlüğü öğrenirken bize söylenen en önemli şey gözün hararette olsun idi oyüzden ben hararete herzaman bakarım.Yani duyan da zannedecek ki bu hararet çok değişken birşey. Sürekli kontrol altında tutulması gerekiyor.
Günümüzün modern su soğutmalı motorları zaten hararet konusunda oldukça stabildir. Ekstra bir arıza olmadığı takdirde (termostat müşürü arızası bunların en başında gelir) kolay kolay hararet yapmazlar. Yaptığında da eski arabalar gibi bu yavaş yavaş olmaz, yani siz hararet göstergesine bakıp "aaa hararet yavaş yavaş artıyor, dur sağa çekip motoru soğutayım" falan diyemezsiniz, zart diye fırlar sıcaklık. Ayrıca benzinli motorlarda 50-60'larda falan durmaz, 90-95 derece civarında hep sabittir. (anlık değişmeler olabilir ancak)
Mesele hararet göstergesinin hararet olup olmadığını göstermemesi değil. Tam tersine hararet göstergesi olmayınca motor sıcak mı soğuk mu anlayamazsınız. Böyle olunca da soğuk kış günleri kaloriferi açtığınızda motor ısınana kadar soğuk hava üfler. Oysa bu gösterge olsa, motor ısındığında kalorifer açılırdı, direkt sıcak hava gelebilirdi.