Astra h tuhaf havalandırma sorunu

Lambanincini

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2020
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle herkese iyi hayatlar diliyorum..
Benim 2012 Astra H 111.yıl kasa aracım var.. 1 ay önce 2. Defa akü değiştirdim. İlk aldığımda üzerinde 68 amperlik gm akü vardı.. Daha sonra erdil marka 60 amperlik akü kullandım 1ay önce yine 60 amperlik inci akü taktırdım, işte o zaman bu sıkıntı başgösterdi.. Peki sıkıntı ne? Akü takılırken elektrikçi opc ye bir alet koydu dediki bununla teyp VS bilgiler gitmeyecek.. İyi dedim ama zaten bilgileri silinmiyor bendede var aynı araçtan siliniyor abi dedi daha önceki erdil aküyü de o taktığı için tamam dedim.. Arabayı kullanmaya başladım ama havalandırma klapesi havayı bir türlü cama vermiyordu bunuda cam buğu yapmaya başladığında anladım.. Klape havayı sadece orta ızgaralara veriyordu.. Forumlara baktım birisi akü kutup başını söküp çıkarın diyordu.. Denedim ve klape çalışmaya başladı normal çalışıyordu cam orta ayaklara nereye istersem veriyordu.. Sonra bu klape sesini bilen bilir uzadı uzadı tekrar vermemeye başladı.. Yönlendirme düğmesi ile verdiğimde ayaklara verdi ortaya verdi cama vermedi.. Daha sonra tamamen kesti hiç vermedi ne cama ne ortaya ne ayaklara.. Yine akü kutup başını söküp çıkardım taktım sorun düzeldi.. Yine çalışmaya başladı.. Ama bu öyle bir durumki 3 gün çalışıp duruyordu.. Yine forumlara baktım tech 2 cihazında kalibrasyon yapılması gerek dediler.. Tamam dedim gittim yetkili serviste para bayıldım kalibrasyon yaptırdım.. Düzeldi falan derken hop yine aynı sorun.. Akü kutup başını sök tak hop düzeldi.. Bu sefer özel servise gittim yetkili servise değil onlar zaten direk kaliper kırık değişecek 3000 TL dedi.. Dedim kaliper kırık olsa hiç çalışmaz hiç hava vermez veya tek yönde takılır ama bunda akü sök tak düzeliyor dedim.. Ustaları doğru dedi yine tech 2 yapıldı yine düzeldi.. Ve bugün yine çalışırken hoop camdan havayı kesti (bu arada klape sesini duyuyorum ses haddinden uzunsa anlıyorumki cama vermeyi kesiyor) ve ortaya vermeye başladı.. Yönlendirme yapıyorum tık yok.. Eve geldim akü kutup başı olayı ve düzeldi.. Bu arada akü şarjı tam, akü şarj ediyor ve araca şarj veriyor sıkıntı yok ölçtürdüm.. E 60 amper desem eski akü daha dandik marka 3 yıl kullandım.. Klape desem akü sök taktan sonra niye düzelsin? Kalibrasyon yapıldı 2 kere.. Tamam kaliperin yağlanması gerek ama buda akü sök taktan sonra çalışmasını yine açıklamıyor.. Şimdi bilgisi yada bu sıkıntıyı yaşayıp çözen sevgili opelcilere sesleniyorum.. Ne yapayım? Aklıma tek gelen akünün ilk şarjda yada araç kapalıyken veya düşük enerji sorunu olabilirmiş? Yani sıkıntı aküden olabilir ve beyni karıştırabilirmi? Bunuda nereden düşündüm araca bindiğimde kontağı 2 kademe çevirince bir vnnn elektrik dinamo sesi gibi ded duyarsınız sonrada marş yaparsınız.. Ben bu sesi beklemeden direk marş yaparsam klape hayatta çalışmıyor..
Cevaplar için şimdiden teşekkürler..
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Hocam bu sorunun tek sebebi yönlendirme mekanizmasının yağsız çalışması. Ben de çok araştırdım ve çözümü mekanizmayı yağlamak. Yapmanız gerekenleri sıralayayım;
1- Sanayiden veya yapı marketten silikon yağlayıcı sprey almak.
2- Arabanın pedal kısmına eğilip alttaki korumayı sökmek. Bunun için koltuk tarafına doğru sağ ve solda 2 tane plastik klips gibi bir şey var. Onları sola çeviriyorsunuz kapı anahtarı gibi. Sonra o plastik kapağı çıkarın.
3- Arabanın multimedya sistemi tarafında beyaz bir disk göreceksiniz. İçi labirente benziyor. Silikon spreyi o diskin üzerine bocalayın. Arkasına sokup bocalayın. Diskin ortasında motor ve dişli sistemi var diski döndüren oraya bocalayın. Bunun için silikon spreyin ucunda cubuk gibi eklenti olursa daha kolay ve verimli olur.

Bunu yılda 1 veya 2 kez yapmakta fayda var. Gres yağı da olabilir. Sprey gresler de var. Hangisine erişebiliyorsanız artık. Geçmiş olsun.
 

Lambanincini

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2020
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam bu sorunun tek sebebi yönlendirme mekanizmasının yağsız çalışması. Ben de çok araştırdım ve çözümü mekanizmayı yağlamak. Yapmanız gerekenleri sıralayayım;
1- Sanayiden veya yapı marketten silikon yağlayıcı sprey almak.
2- Arabanın pedal kısmına eğilip alttaki korumayı sökmek. Bunun için koltuk tarafına doğru sağ ve solda 2 tane plastik klips gibi bir şey var. Onları sola çeviriyorsunuz kapı anahtarı gibi. Sonra o plastik kapağı çıkarın.
3- Arabanın multimedya sistemi tarafında beyaz bir disk göreceksiniz. İçi labirente benziyor. Silikon spreyi o diskin üzerine bocalayın. Arkasına sokup bocalayın. Diskin ortasında motor ve dişli sistemi var diski döndüren oraya bocalayın. Bunun için silikon spreyin ucunda cubuk gibi eklenti olursa daha kolay ve verimli olur.

Bunu yılda 1 veya 2 kez yapmakta fayda var. Gres yağı da olabilir. Sprey gresler de var. Hangisine erişebiliyorsanız artık. Geçmiş olsun.

Teşekkür ederim bugün deneyeyim bakayım umarım yaparım ve sorun çözülür..
 

camel2023

Kayıtlı Kullanıcı
31-Hatay
Katılım
25 Kas 2023
Mesajlar
12
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Başıma gelen bir olayı anlatayım, Aküyü söküp takarken klape yönlerdirme motoru sabit kalıyor ve yukarıya doğru hava yönlenmiyor. klape motorunu sökün, klapeyi düz ve geniş bir agzi olan tornavidayla en üst veya en alt kisma getirin, kontağı açın hava yönlendirmenin konumunu tuşlarla klapenin oldugu konuma alin(en alt veya yukariya) sonra motoru tekrar monte edin, yönlendirmeyi test edin sorununuz büyük ihtimalle düzelecektir. Bu işlemi yönlendirme mekanizmasinin yağlamak ise yaramazsa deneyin
 
Üst