- Katılım
- 6 Nis 2013
- Mesajlar
- 198
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Sevgili arkadaşlar, bir başka forumdan öğrenerek yaptığım soğutmalı torpido projesinin fotoğraflarını paylaşıyorum.
Gördüğüm kadarıyla makyajlı kasa öncesi çoğu Astra'da bu özellik için gerekli tesisat hazırken, makyajlı kasa sonrasında tesisat için ek bir boru gerekli.
Tesisat için gerekli malzemeler:
1. 18 40 825 - Klima hava yönlendirici boru (Klima merkezinden torpido gözüne uzanan boru): 108TL
2. 18 40 708 - Torpido içi hava yönlendirici kapak: 13 TL
Borunun fotoğrafta aşşağıda kalan oval ağızı klima merkezine, dirsekten çıkan ince yuvarlak kısım ise torpido gözüne gelecek.
Kapak ise torpido gözünün içinde kalacak, borudan gelen havanın dağılmadan torpido gözüne girmesini sağlayacak. Ayrıca kışın kalorifer açıkken ya da torpido gözünün soğutulmasına ihtiyaç duymadığımız zamanlarda bu hava kanalını kapamamızı sağlayacak.
Tesisatı hazır olan araçlarda yalnızca hava yönlendirici kapak ile bu özellik kullanılabilir ancak tesisatı hazır olmayan araçlarda her iki parça da gerekli.
Parçaların siparişini vereli uzun zaman olmuştu. Klima yönlendirici boru Opel'in İzmir deposunda hazır olduğu için elime 3-4 gün içerisinde geçti ancak kapak yurtdışından sipariş edildiği için gelmesi bir kaç hafta kadar sürdü.
İşe önce torpidoyu sökmekle başlıyoruz. Torpido gözü göğüse köşelerden 4 vida ile bağlı.
Bu vidaları söküp torpidoyu kendimize doğru çektiğimizde olduğu gibi dışarı çıkıyor. Bu aşamada torpido aydınlatmasını sökmeyi unutmamak gerek aksi halde kabloları kopabilir.
Arkada gözüken siyah kutu boruyu bağlayacağımız merkez.
Bu merkezin üst tarafında yer alan tıpayı çıkartıp borunun oval ağızını buraya sabitliyoruz.
Burada gözüken gri delik ise borunun torpidoya uzanan kısmının oturacağı delik.
Klima merkezinden söktüğümüz tıpadan boşalan deliğe hava yönlendirici borumuzun oval ağızını takıyoruz. Zaten parça orası için üretildiğinden tam olarak oturuyor. Borunun diğer ağzındaki ince yuvarlak ucu ise gri plastik deliğin arkasından doğru oturtuyoruz.
Tesisatımız hazır. Şimdi tekrar torpido gözünü yerine oturtarak önce aydınlatma tesisatının fişini takıyoruz, sonra da köşelerdeki 4 vidayı takarak torpido gözümüzü eski haline getiriyoruz.
Aşağıda deliğin içerisinde tesisatı görebilirsiniz.
Geriye yalnızca kapak üzerindeki tırnaklara ve torpido gözündeki klavuz deliklere dikkat ederek kapağı deliğe yerleştirmek kalıyor. Kapağın açık ve kapalı halini fotoğrafta görebilirsiniz.
Tabi ki klimanın soğutmasından buzdolabı performansı beklememek gerekiyor. Gördüğüm kadarıyla ancak uzun yolda soğuk olarak torpidoya konan su veya meşrubatların soğuk kalmasını sağlayan, ya da eriyecek şeylerin erimeden uzun yolda muhafaza edilmesine yardımcı olan bir sistem.
Gördüğüm kadarıyla makyajlı kasa öncesi çoğu Astra'da bu özellik için gerekli tesisat hazırken, makyajlı kasa sonrasında tesisat için ek bir boru gerekli.
Tesisat için gerekli malzemeler:
1. 18 40 825 - Klima hava yönlendirici boru (Klima merkezinden torpido gözüne uzanan boru): 108TL
2. 18 40 708 - Torpido içi hava yönlendirici kapak: 13 TL
Borunun fotoğrafta aşşağıda kalan oval ağızı klima merkezine, dirsekten çıkan ince yuvarlak kısım ise torpido gözüne gelecek.

Kapak ise torpido gözünün içinde kalacak, borudan gelen havanın dağılmadan torpido gözüne girmesini sağlayacak. Ayrıca kışın kalorifer açıkken ya da torpido gözünün soğutulmasına ihtiyaç duymadığımız zamanlarda bu hava kanalını kapamamızı sağlayacak.

Tesisatı hazır olan araçlarda yalnızca hava yönlendirici kapak ile bu özellik kullanılabilir ancak tesisatı hazır olmayan araçlarda her iki parça da gerekli.
Parçaların siparişini vereli uzun zaman olmuştu. Klima yönlendirici boru Opel'in İzmir deposunda hazır olduğu için elime 3-4 gün içerisinde geçti ancak kapak yurtdışından sipariş edildiği için gelmesi bir kaç hafta kadar sürdü.


İşe önce torpidoyu sökmekle başlıyoruz. Torpido gözü göğüse köşelerden 4 vida ile bağlı.

Bu vidaları söküp torpidoyu kendimize doğru çektiğimizde olduğu gibi dışarı çıkıyor. Bu aşamada torpido aydınlatmasını sökmeyi unutmamak gerek aksi halde kabloları kopabilir.
Arkada gözüken siyah kutu boruyu bağlayacağımız merkez.

Bu merkezin üst tarafında yer alan tıpayı çıkartıp borunun oval ağızını buraya sabitliyoruz.

Burada gözüken gri delik ise borunun torpidoya uzanan kısmının oturacağı delik.

Klima merkezinden söktüğümüz tıpadan boşalan deliğe hava yönlendirici borumuzun oval ağızını takıyoruz. Zaten parça orası için üretildiğinden tam olarak oturuyor. Borunun diğer ağzındaki ince yuvarlak ucu ise gri plastik deliğin arkasından doğru oturtuyoruz.

Tesisatımız hazır. Şimdi tekrar torpido gözünü yerine oturtarak önce aydınlatma tesisatının fişini takıyoruz, sonra da köşelerdeki 4 vidayı takarak torpido gözümüzü eski haline getiriyoruz.
Aşağıda deliğin içerisinde tesisatı görebilirsiniz.


Geriye yalnızca kapak üzerindeki tırnaklara ve torpido gözündeki klavuz deliklere dikkat ederek kapağı deliğe yerleştirmek kalıyor. Kapağın açık ve kapalı halini fotoğrafta görebilirsiniz.

Tabi ki klimanın soğutmasından buzdolabı performansı beklememek gerekiyor. Gördüğüm kadarıyla ancak uzun yolda soğuk olarak torpidoya konan su veya meşrubatların soğuk kalmasını sağlayan, ya da eriyecek şeylerin erimeden uzun yolda muhafaza edilmesine yardımcı olan bir sistem.