astra h kontak proplemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ast_özgür
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
A

ast_özgür

Bilgi Girilmemiş
arkadaşlar aracın kontağını anahtarlan ceviremiyorummm zar zorr cevriliyorr anahtar alimde kalacak diye korkuyorum yaff neden kaynaklanırr ne yapmak lazımdırr tşk
 
İlk kez duyuyorum. Direksiyon kilidi ile ilgili olabilirmi?
 
Mikro kirlilik

arkadaşlar aracın kontağını anahtarlan ceviremiyorummm zar zorr cevriliyorr anahtar alimde kalacak diye korkuyorum yaff neden kaynaklanırr ne yapmak lazımdırr tşk
Anahtarınıza sürmek üzere parmağınıza alacağınız bir damla yağı anahtar dişlerine ve kanallarına yedirerek sanki pişik bebe poposunu talk edercesine çok-çok az miktarda adeta koklatırcasına yağlama yapıp (sakın abartmayın sadece var/yok arası bir miktar kadar) anahtarı defalarca yerine takıp çıkarın.Defalarca anahtara yuvasına doğru kararınca bir baskı uyguluyarak marş basmadan çevirin.
Sorun yerinde çözülür. (Dikkat baskıyla çevirirken anahtarı kıracak kadar zorlamadan!)
Anahtarı/yuvasındaki zamanla oluşmuş mikro düzeydeki kiri temizlemiş olursunuz. Servislerde bu işi yaparken (elektronikçilerin baskılı devre kartı temizlemede kullandıkları) kontakt spreyleri veya WD 40 spreyi kullanırlar.
DİKKAT BU İŞLEMDE KULLANILAN YAĞ HİDROLİK İÇERİKLİ OLMAMALI VE MİKTARI YÜZEYEL YAĞLAMA YAPACAK KADAR AZ OLMALIDIR. AKSİ HALDE KONTAK ANAHTAR YUVASINA BİRİKECEK YAĞ CİDDİ HASARLARA YOL AÇABİLİR!!!
 
Son düzenleme:
Anahtarınıza sürmek üzere parmağınıza alacağınız bir damla yağı anahtar dişlerine ve kanallarına yedirerek sanki pişik bebe poposunu talk edercesine çok-çok az miktarda adeta koklatırcasına yağlama yapıp (sakın abartmayın sadece var/yok arası bir miktar kadar) anahtarı defalarca yerine takıp çıkarın.Defalarca anahtara yuvasına doğru kararınca bir baskı uyguluyarak marş basmadan çevirin.
Sorun yerinde çözülür. (Dikkat baskıyla çevirirken anahtarı kıracak kadar zorlamadan!)
Anahtarı/yuvasındaki zamanla oluşmuş mikro düzeydeki kiri temizlemiş olursunuz. Servislerde bu işi yaparken (elektronikçilerin baskılı devre kartı temizlemede kullandıkları) kontakt spreyleri veya WD 40 spreyi kullanırlar.
DİKKAT BU İŞLEMDE KULLANILAN YAĞ HİDROLİK İÇERİKLİ OLMAMALI VE MİKTARI YÜZEYEL YAĞLAMA YAPACAK KADAR AZ OLMALIDIR. AKSİ HALDE KONTAK ANAHTAR YUVASINA BİRİKECEK YAĞ CİDDİ HASARLARA YOL AÇABİLİR!!!

aynen katılıyorum..kontaği cevirirkende anahtari hafifte içe dogru bastirarak cevirin.
 
Astra H'nin direksiyonu hafif bir dokunuşla bile kilitlenebiliyor, özellikle arabadan çıkarken bacağınız çarptığında kilitlenme sesini duyabilirsiniz.

Eğer bu nedenle ise direksiyonu hafif çevirirken anahtarı oynatmayı deneyin. Ama eğer bu olmadığına eminseniz yağlamakta fayda var.

Bir de daha önce forumda astra H'nin sıcakta kalmasıyla anahtarın çevrilmesinin zorlaştığı gibi bir konu da vardı. O da bir neden olabilir?
 
Astra H'nin direksiyonu hafif bir dokunuşla bile kilitlenebiliyor, özellikle arabadan çıkarken bacağınız çarptığında kilitlenme sesini duyabilirsiniz.

Eğer bu nedenle ise direksiyonu hafif çevirirken anahtarı oynatmayı deneyin. Ama eğer bu olmadığına eminseniz yağlamakta fayda var.

Bir de daha önce forumda astra H'nin sıcakta kalmasıyla anahtarın çevrilmesinin zorlaştığı gibi bir konu da vardı. O da bir neden olabilir?
Isıl değişim mikro ölçekli kilit sistemlerin farklı dokudaki metallerinde hacimsel genleşme yaratır.
İşte bu genleşme sonucu kilit sıkışmaları sıklıkla oluşur.
 
Ara sıra bende de oluyor,ama bendeki genellikle güneş altında çok fazla kalınca oluyor,onu da önlemek için güneşlik aldım çok şükür sorun çözüldü.
 
Geri
Üst