- Katılım
- 17 Eyl 2019
- Mesajlar
- 23
- Tepkime puanı
- 7
- Puanları
- 3
Merhaba değerli forum üyeleri.
Size başımdan geçen bir dizi olayı anlatmak isterim. Mümkünse bir beyin fırtınası yaparak kafamdaki şüphelerin giderilmesinde katkıda bulunabilirseniz de sevinirim
(Aracım 2013 H kasa 1.6 easytronic LPG)
2019 eylül ayında izmirden ankaraya doğru yola çıkmıştım. kemalpaşa tarafında benzinliğe girdim benzini aldım. aracı çalıştırdım vitesi A1'e aldım ancak araç hareket etmedi. bir süre kontağı aç kapat yapıp aynı şekilde denedim sonuç değişmedi. En son kontak açılmamaya başladı. Çekici çağırıldı ve araç bornova 2. sanayine çektirildi. bir hafta sonra sonuç vites seçicinin bozulduğu söylendi ve tamiri yaptırılarak teslim edildi.
Geçen gün ne hikmetse yine benzin aldıktan sonra aracı çalıştırıp A1'e aldım araç 20 metre normal bir şekilde yürüdükten sonra abs devreye girme sesi gibi bir ses geldi ve ABS, ESP ve Servis Işığı yandı. Ayrıca göstergede de "F" yanıp sönmeye başladı. Aracı durdurup kontak kapattım. İlk kontak evirme girişimde araç kontak almadı. Daha sonra yaklaşık bir dakika bekledikten sonra kontak aldı ve normal çalıştı lakin şuan ilk kontakta yanmaması gereken servis ışığım, abs ve esp ışıklarım yanıyor aracı çalıştırdıktan sonra bu ışıklar sönüyor. Hata kodlarım ECN012170 ve ECN170000. Şimdi ben bu sorunun artık şanzımandan kaynaklandığını düşünmüyorum. 2 yıl içinde tamir edilmiş bir sorunun bu şekilde nüksetmesi benim açımdan pek olası değil.
Sormak istediklerimse, bu easytronik elektronik bir sistem olduğundan mütevelli acaba şanzımana başka bir nedenden dolayı anlık sinyal gelmediğinde dahi F hatasına düşebilir mi örneğin abs kablolarında veya poryadaki herhangi bir sıkıntı şanzımandaki "F" arızasını tetikleyebilir mi? Keza akü durumu veya şarj dinamosu, veya elektriksel aksamlarda çalışmayan bir parça (benim depo kapağı kilidip arızalı kapanmıyor)
Açıkçası bir şanzıman işlemine dayanacak psikolojide değilim
Sizce sorunun kaynağı ne olabilir? Fikirleriniz için şimdiden teşekkür ederim
Size başımdan geçen bir dizi olayı anlatmak isterim. Mümkünse bir beyin fırtınası yaparak kafamdaki şüphelerin giderilmesinde katkıda bulunabilirseniz de sevinirim

2019 eylül ayında izmirden ankaraya doğru yola çıkmıştım. kemalpaşa tarafında benzinliğe girdim benzini aldım. aracı çalıştırdım vitesi A1'e aldım ancak araç hareket etmedi. bir süre kontağı aç kapat yapıp aynı şekilde denedim sonuç değişmedi. En son kontak açılmamaya başladı. Çekici çağırıldı ve araç bornova 2. sanayine çektirildi. bir hafta sonra sonuç vites seçicinin bozulduğu söylendi ve tamiri yaptırılarak teslim edildi.
Geçen gün ne hikmetse yine benzin aldıktan sonra aracı çalıştırıp A1'e aldım araç 20 metre normal bir şekilde yürüdükten sonra abs devreye girme sesi gibi bir ses geldi ve ABS, ESP ve Servis Işığı yandı. Ayrıca göstergede de "F" yanıp sönmeye başladı. Aracı durdurup kontak kapattım. İlk kontak evirme girişimde araç kontak almadı. Daha sonra yaklaşık bir dakika bekledikten sonra kontak aldı ve normal çalıştı lakin şuan ilk kontakta yanmaması gereken servis ışığım, abs ve esp ışıklarım yanıyor aracı çalıştırdıktan sonra bu ışıklar sönüyor. Hata kodlarım ECN012170 ve ECN170000. Şimdi ben bu sorunun artık şanzımandan kaynaklandığını düşünmüyorum. 2 yıl içinde tamir edilmiş bir sorunun bu şekilde nüksetmesi benim açımdan pek olası değil.
Sormak istediklerimse, bu easytronik elektronik bir sistem olduğundan mütevelli acaba şanzımana başka bir nedenden dolayı anlık sinyal gelmediğinde dahi F hatasına düşebilir mi örneğin abs kablolarında veya poryadaki herhangi bir sıkıntı şanzımandaki "F" arızasını tetikleyebilir mi? Keza akü durumu veya şarj dinamosu, veya elektriksel aksamlarda çalışmayan bir parça (benim depo kapağı kilidip arızalı kapanmıyor)
Açıkçası bir şanzıman işlemine dayanacak psikolojide değilim

