Astra H Easytronic A2' ye Geçtiğinde 3-4 Sn. Gaz Yememe Hk.

mtiryaki

Teknik Destek Ekibi
38-Kayseri
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
193
Tepki puanı
180
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Merhaba kıymetli arkadaşlarım.

Yaklaşık 4-5 kez başıma gelen bu araç A2 ye geçtiğinde gaz yememe problemini forumda çok araştırdım. Akü değişince geçer denildi, varta marka aküyü sıfır taktım, aynı gün yine yaşadım aynı problemi. Bence akü önemli ama aküden değil bu problem. Sonra orijinal 185 sürümünde ki Tech 2 cihazına bağladık, baskı balata almıştım ama usta önce bi program atalım, temas noktası ayarlayalım, sorunun orada olup olmadığını görelim dedi. Robotik yağını değiştik ve akabinde program atıp, temas noktası adaptasyonu da yapıldı.
Aracın vites geçişlerinin rahatladığını düşünüyorum, ilk kalkış esnasında bir anda fırlamalar, kompresyona bıraktığımda ki aşırı sallamalar azaldı ama tamamen gitti diyemem.Dün biraz aracı deneyim vs diye çok sık dur kalk yaptım tabi şanzıman yağı ve robot iyice ısındı diye düşünüyorum. Ayağımı frenden çeker çekmez araç böyle devir düşürüp titreyerek öne gitmeye başladı, frenle zor zaptettim. biraz bekledikten sonra geçti.

Özetle, henüz a2 de gaz yememe sorunu yaşamadım programdan sonra, 9.25 mm çıktı aracın baskı seviyesi ve F hatası vermedi.

Ama en yakın zamanda yine setini değiştireceğim ustayı ilk boş bulduğum esnada. Çünkü ısınınca ki zıplamaları hafif vuruntu olması vs. sanıyorum ki baskının kendinden de olabilir, Volanta da bakmak lazım.

bu tarz sorun yaşayan arkadaşlar tam aydınlatıcı bir konu bulamıyorlar maalesef. Ben de paylaşım yapmak istedim. Gelişme oldukça paylaşacağım..
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
446
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Merhaba kıymetli arkadaşlarım.

Yaklaşık 4-5 kez başıma gelen bu araç A2 ye geçtiğinde gaz yememe problemini forumda çok araştırdım. Akü değişince geçer denildi, varta marka aküyü sıfır taktım, aynı gün yine yaşadım aynı problemi. Bence akü önemli ama aküden değil bu problem. Sonra orijinal 185 sürümünde ki Tech 2 cihazına bağladık, baskı balata almıştım ama usta önce bi program atalım, temas noktası ayarlayalım, sorunun orada olup olmadığını görelim dedi. Robotik yağını değiştik ve akabinde program atıp, temas noktası adaptasyonu da yapıldı.
Aracın vites geçişlerinin rahatladığını düşünüyorum, ilk kalkış esnasında bir anda fırlamalar, kompresyona bıraktığımda ki aşırı sallamalar azaldı ama tamamen gitti diyemem.Dün biraz aracı deneyim vs diye çok sık dur kalk yaptım tabi şanzıman yağı ve robot iyice ısındı diye düşünüyorum. Ayağımı frenden çeker çekmez araç böyle devir düşürüp titreyerek öne gitmeye başladı, frenle zor zaptettim. biraz bekledikten sonra geçti.

Özetle, henüz a2 de gaz yememe sorunu yaşamadım programdan sonra, 9.25 mm çıktı aracın baskı seviyesi ve F hatası vermedi.

Ama en yakın zamanda yine setini değiştireceğim ustayı ilk boş bulduğum esnada. Çünkü ısınınca ki zıplamaları hafif vuruntu olması vs. sanıyorum ki baskının kendinden de olabilir, Volanta da bakmak lazım.

bu tarz sorun yaşayan arkadaşlar tam aydınlatıcı bir konu bulamıyorlar maalesef. Ben de paylaşım yapmak istedim. Gelişme oldukça paylaşacağım..
Hocam Merhaba,

Sizinle bu konuyu konuşmuştuk, konu açıldığı için ileride lazım olur diye buraya da yazayım dedim. Aynı sorunları, 2005 model 1.6 xzep easytronik aracımda yaşadım. Özellikle dur kalk trafiğinde aşırı rahatsız edici titreyerek ve devir düşerek kalkış, a2 bazen a1 de gaza basmaya rağmen arcın geç yürümesi, çok sert ve kemikli vites geçişi hepsinin ortak sorunu baskı balata bitmesi :) her ne kadar adaptasyon, hidrolik değişimi vs. yapılsa da geçici çözüm olarak kalıyor. aşağıya benim araçtan çıkan baskı balatayı da örnek olması açısından ekliyorum. Muhtemelen sizin balata benimki gibi gidik değildir. ben aracı 120.000 KM de almıştım. 145.000 KM de balata değişti ilk sahibi acemiliğini attığından baskı balatayı resmen sömürmüş :) Bu arada sizin araç benzinli ise sizde sabit volant olduğundan genelde baskı balata ve bilya ile değişim yeterli. Tabi usta volanta bakar bazen pasta cila makinesi ile volantı inceden bir temizlemek gerekiyor.(taşlamıyorlar yüzeyi temizliyor. bende böyle yapmıştı usta) ama sonrası çok keyfili , araç pamuk gibi oluyor. istediğiniz kadar dur kalk trafiğine girin. Bu arada kısa bir anektod , 2005 model easytroniklerde bir ısınma sorunu var.sanırım kronik benim eski araçım da da dur kalk trafiğinde baskı balata değişimi sonrası bile bazen ısınma oluyordu. aracın sanki arkasından sallıyorlar gibi rahatsız edici bir durum. Örneğin şuan kullandığım dizel aracımda istediğin kadar trafikte kal ısınma olmuyor. Velahsılı kelam baskı balata değişmesi şart :)

IMG_5559543c13b26a9d6325.jpg
IMG_5560e049340086db7b4b.jpg
IMG_55613f2339678891bad9.jpg
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Oha balata beni sal demiş 😂😂
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
446
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Oha balata beni sal demiş 😂😂
:):) sorma arabayı sattım 5 yıl oldu halen resmi tutuyorum örnek olsun diye :) garibim astra buna rağmen 25.000 km yaptı titreye titreye :) 13 yıldır araba kullanıyorum ilk defa böyle bir balata gördüm. Buda cidden LUK' un kalitesi başka marka olsa çatlardı kırılırdı.
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,469
Tepki puanı
2,403
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Bizim motorlar f17 yani sachs marka takviyeli diye ayrı bir balata daha var çok iyi gitmiş 😁
 

mtiryaki

Teknik Destek Ekibi
38-Kayseri
Katılım
18 Haz 2018
Mesajlar
193
Tepki puanı
180
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
:):) sorma arabayı sattım 5 yıl oldu halen resmi tutuyorum örnek olsun diye :) garibim astra buna rağmen 25.000 km yaptı titreye titreye :) 13 yıldır araba kullanıyorum ilk defa böyle bir balata gördüm. Buda cidden LUK' un kalitesi başka marka olsa çatlardı kırılırdı.
Bu arada kısa bir anektod , 2005 model easytroniklerde bir ısınma sorunu var.sanırım kronik benim eski araçım da da dur kalk trafiğinde baskı balata değişimi sonrası bile bazen ısınma oluyordu. aracın sanki arkasından sallıyorlar gibi rahatsız edici bir durum
Yazmışın ya hocam bu tam olarak nasıl bir durum acaba :)

Dün benim yaşadığım şey mi acaba diye birden frenden çektiğinde öne atılma vs. gibi birşey mi ? Frenle zor durdurdum arabayı da :)
 

İlkerhg

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
24 Eyl 2019
Mesajlar
446
Tepki puanı
273
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bu arada kısa bir anektod , 2005 model easytroniklerde bir ısınma sorunu var.sanırım kronik benim eski araçım da da dur kalk trafiğinde baskı balata değişimi sonrası bile bazen ısınma oluyordu. aracın sanki arkasından sallıyorlar gibi rahatsız edici bir durum
Yazmışın ya hocam bu tam olarak nasıl bir durum acaba :)

Dün benim yaşadığım şey mi acaba diye birden frenden çektiğinde öne atılma vs. gibi birşey mi ? Frenle zor durdurdum arabayı da :)
Hocam senin yaşadığın tamamen baskı balatanın bitmesinden kaynaklı aracın kavramada sapıtması olayı. şanızmanlardaki ısınma dur kalk trafiğine girip bir müddet kaldıktan sonra bildiğin arabanın arkasından sallıyorlar gibi araba sarsılıyor :) benim söylediğim şeyde araç dursa bile bir sarsıntı oluyor araçta biraz yürüyünce üst viteslere geçince soğuyup düzeliyordu.
 

İbrahimdnz

Kayıtlı Kullanıcı
78-Karabük
Katılım
8 Eyl 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Hocam senin yaşadığın tamamen baskı balatanın bitmesinden kaynaklı aracın kavramada sapıtması olayı. şanızmanlardaki ısınma dur kalk trafiğine girip bir müddet kaldıktan sonra bildiğin arabanın arkasından sallıyorlar gibi araba sarsılıyor :) benim söylediğim şeyde araç dursa bile bir sarsıntı oluyor araçta biraz yürüyünce üst viteslere geçince soğuyup düzeliyordu.
 

İbrahimdnz

Kayıtlı Kullanıcı
78-Karabük
Katılım
8 Eyl 2021
Mesajlar
4
Tepki puanı
1
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
İlker hocam merhaba astra h 2009 easytronic aracım var dizel benimde aracım da ilk kalkışı A2 ile yapıyor sonrasın da A3 geçmiyor A2 alıyor ve r konumuna geçmiyor n ye alıyor direk sizin başınıza da gelmiş neler yaptınız sizinle telefonla Bi görüşmek istiyorum aslın da tel paylaşabilirmisinz
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,465
Tepki puanı
2,550
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
vites seçici beyin tuhaf hareketler yapıyorsa bilin ki hidrolik yağ ve yağın basıncında bir sorun var demektir. sırayla en basitten yola çıkmak lazım.
 
Üst