Astra H, bulunamayan sorun. Çaresiz kaldım.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gulnare
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gulnare

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
22 Ara 2014
Mesajlar
202
Tepkime puanı
1
Puanları
16
Yaş
42
3 hafta önce aldım aracı. Yokuşlarda çekmeme sorunu var. 2000 devirlerde titremede var. İlk kayseri'de gösterdim. Subaplar değişecek dendi. Nakit olmayında bir müdedet devam edeyim dedim. Kayseride başka tamirci ateşleme bobini dedi. Bobin değişti ama sorun gitmedi. Yokuşlarda baya bayılıyordu araç. Bazı yokuşları uzun yolda 2. vitese atmak zorunda kılıyorum. Şimdide motordan çıt çıt ses gelmeye başladı. O nun içinde tamirciye gittim. Biri manifot dedi. Biride piston iticileri(subap oluyor galiba) gevşeklik var diyor.
Çekmeme sorunu için gittiğim bir tamirci debrej baskı balatası bitmiş olabilir bile dedi. Ne yapacağımı bilemedim. Araç da şuan hiç bir arıza ışığı yanmıyor. Geçen sadece ecp3000,3010,3020,3030,3040,3140 hatalarını verdi. silinince 250 km gittim birdaha vermedi. Araç lpgli 1.6 twinport z16xep motor. Rolentide hiç bir elektronik aksam açık değilken 750 devirlerde. ve 14.3 voltajını gösteriyor. Klima, far, radyo ve cam ısıtıcılarını açınca rolentide aşırı dalgalanma oluyor. Bazende istop ediyor.

Araca binmeye korkar oldum.

Zaten usta sıkıntısı var. Araç için ne öneriyorsunuz? İlk aracın nesine baktırayım?
 
Lpg filtresini değiştirdiniz mi ?
 
1-Sübaplardan olma ihtimali var,araç uzun süredir Lpg'de kullanılıyorsa sübapları erittiği söylendi.Fakat twinport motorlarda hangi tür sübap kullanıldığı hakkında pek malumatım yok,magnezyum mu çelik mi bilemiyorum,bilen arkadaşlar doğrusunu yazacaklardır.
2-Ateşleme bobininde sıkıntı varsa bu kendini dengesiz rolanti ve silkeleme olarak belli eder.Ayrıca yakıt oldukça fazlalaşır.
3-Debriyaj balatası bitikse bunu anlamanın kolay yolları var,forumda da bununla ilgili teşhisler mevcut,oradan bakabilirsin.
4-Devirde dalgalanma aracın elektrik sisteminde arıza ihtimalini göstermekte.Aklıma sarj dinamosu geldi.Ondan yapabilir.
Yazdığınız arıza kodları hakkında bilgim yok,forumdaki abilerimiz bununla ilgili açıklamayı yaparlar size,fakat şıkırtı sesinden dolayı ben de sübap arızası olabilir diye düşünüyorum.
Aracı benzinde kullandığınızda aynı sıkıntıyı veriyor mu?Ne kadar süredir araç lpgde kullanılmış,araç km si su an kaç?
 
1-Sübaplardan olma ihtimali var,araç uzun süredir Lpg'de kullanılıyorsa sübapları erittiği söylendi.Fakat twinport motorlarda hangi tür sübap kullanıldığı hakkında pek malumatım yok,magnezyum mu çelik mi bilemiyorum,bilen arkadaşlar doğrusunu yazacaklardır.
2-Ateşleme bobininde sıkıntı varsa bu kendini dengesiz rolanti ve silkeleme olarak belli eder.Ayrıca yakıt oldukça fazlalaşır.
3-Debriyaj balatası bitikse bunu anlamanın kolay yolları var,forumda da bununla ilgili teşhisler mevcut,oradan bakabilirsin.
4-Devirde dalgalanma aracın elektrik sisteminde arıza ihtimalini göstermekte.Aklıma sarj dinamosu geldi.Ondan yapabilir.
Yazdığınız arıza kodları hakkında bilgim yok,forumdaki abilerimiz bununla ilgili açıklamayı yaparlar size,fakat şıkırtı sesinden dolayı ben de sübap arızası olabilir diye düşünüyorum.
Aracı benzinde kullandığınızda aynı sıkıntıyı veriyor mu?Ne kadar süredir araç lpgde kullanılmış,araç km si su an kaç?


1- Olabilir. youtubeda birkaç video izledim. Aynı ses manifold dan kaynaklanıyor diyor.
2- Ateşleme bobini "0" takildi tekleme devam ediyordu.
3- Araştıracağım.
4- Aküde hiç bir sorun yok, ölçüldü iyi çıktı. Ama şarz dinamosuna baktırmadım yarin bir elektirikciye gideyim.

Aldığım adam filitrenin değiştiğini söyledi. Ama yarin onada baktıracağım. Araç benzinde de aynı sorunları yapıyor.
 
Not:Devirde dalgalanma derken kastım ışıklar ve elektrik sistemine binen yük olacaktı,düzelteyim. :)

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 01:54 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 01:51 ----------

İnşallah çok bir masraf çıkarmaz.Twinport motorların lpg ye uygun olmadığı genel bir söylem.
 
Büyük bir ihtimal ile sorununuz emme manifoldu kaynaklı...
Bununla ilgili başka bir yerde bir çalışma vardı.
Özelden mesaj olarak atacağım.
Araştırmalarım sonucu olarak yaptığım çıkarımlar;
Twinport motorlar LPG ye gayet uyumludur.
Ancak yapılan montaj hataları yüzünden uyumsuz gözükmektedir. Twinport motorların emme manifoldun da walf sistemi vardır. Düşük devirler de bu walf ler kapalı kalarak aracın 8 walf li motor gibi yüksek tork üretmesini sağlar. Belli bir devirde bu walf ler açılarak aracın 16 walf sisteminde çalışmasını sağlar. Şimdi LPG montajı yapan ustalar emme manifoldunu sökmeden Lpg enjektör deliklerini açarken, bu walf lerin kapalı olan kısmına denk getirdiklerinde, Twinport motorlar uyumsuz gözükmektedir. Ama sizin benzinde de aynı sorunları yaşamanız montajdan değil de kurumdan kaynaklı olabilme ihtimalini doğuruyor.
Aşağıda ki ilandaki 2. ve 3. resimlerde walfler gözüküyor.
http://www.sahibinden.com/ilan/yede...h-1.6-twinport-emme-manifoltu-131824762/detay
 
Ben yerinizde olsam bu araca çok fazla yatırım yapmadan değiştirmeyi düşünürüm. Sadece bir tavsiye, sebebi de Astra H ve İnsignia gibi araçların tabiri caizse bünyesinin LPG'yi kabul etmemesi. Kullanılmaması gerektiğini her forumda yazıyorum buraya da bir kere yazmış olayım. Sizin canınız sıkılmasın diye söylüyorum yoksa LPG kullanmanızın ya da kullanmamanızın bana bir etkisi yok bildiğiniz gibi. Çok şikayet var, sorun yaşayan ve elden çıkaran çok insan var. Muhtemelen sizin aldığınız kişiye de biri benim size şuan verdiğim tavsiyeyi vermiş. Geçmiş olsun, selamlar.
 
Aynı motor bende de var LPG de deli gibi çalışıyor,arıza lambam ara sıra yanıor ama sorunsuz.yetkili servis yakında varsa bi baktırın derim.
 
lpg ayarı düzgün olan arabada sorun lpg kaynaklı çıkmaz kolay kolay... siz aracınızın benzindede aynı sorunu yaptığını söylemişsiniz... önce aracınızı benzinde stabil düzgün çalışır hale getirmelisiniz... emme manifoldu,boğaz kelebeği sökülüp temizlenmeli. sonrasında rolantideki stft ve ltft değerlerine tech2 veya elm 327 ile torque adlı android aplikasyonuyla bakılmalı...sensörler kontrol edilmeli... sağlıklı çalışan motorda rolantide stft anlık olarak en fazla yüzde 10 lara kadar inip çıkar benim bildiğim. ltft de hava ve yakıt koşullarına göre yüzde 5 lere kadar oynar. fazlasına hava kaçağı veya başka bir sorun sebep olur...
manifold bir yerlerden kaçak hava alıyorsa rolanti bozulur her zamanda arıza ışığı yakmaz. mesela vakum hortumlarında çatlak delik varsa rolanti titrer,üst sibop kapağındaki membranmıdır nedir oda bozar, depo havalandırma valfi açık kalmışsa oda bozar....
liste uzun detaylı bakılması lazım...
en son siboplara bakılablir...
 
Ah usta bulabilsem. Sivasta önerebileceğiniz usta var mı? Forumda bile kimi diyor lpg ile uyumlu kimi diyor değil. Lpgde sorun yaşamayanlar neden yaşamıyor acaba. Bugün dikkat ettim eksozdanda sıvı çıkıyor.
 
Geri
Üst