Astra H 1.3 cdti turbo sorunu

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
335
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Turbo ile ilgili bir sorun yaşıyorum ve çözülemedi. Baya bıktırdı. Bilen, başına gelen, duyan varsa yardımcı olursa çok sevinirim.

Turbo, 3. viteste 3bin devirden sonra bir anda kapatıyor kendini ve o an arıza ışığı yanıp sönüyor. bu andan itibaren stop edip çalıştırana kadar araba traktör gibi oluyor.

Arıza kodu: ECN10807:Manifold basınç sezicisi giriş sinyali yüksek Hat Artıya Kısa devre, Hava kütle ölçer, Barometrik sensör, Motor Elektroniği

yazıyor ama usta cihaza bağladığı zaman ekranda "Turbo Yüksek Basınç Arızası" yazıyor.

Yapılan işlemler sırasıyla:
1-Hava filtresi-EGR-Boğaza kadar temizlik yapıldı.
2-Turbo ile ilgili olabilecek tüm bağlantı kabloları ve hortumların kaçak kontrolleri yapıldı.
3-Map sensörü değiştirildi.
4-Selenoid valfi değiştirildi.


her adımdan sonra araba 2 gün sorunsuz çalışıyor, 3. gün yine aynı hatayı veriyor.
Bundan sonraki adım sizce ne olmalı. Ne üzerine gidilmesi gerekiyor acaba.
Sorunun elektronik olma ihtimali nedir sizce? Kontrol edilmesi gerekenTurbo ile ilgili beyin yada elektronik bir devre var mı?
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Muhtemelen tecrübesiz biri tarafından başarısız bir yazılım değişikliği yapılmış. Stock yazılımını yüklemek lazım. Orjinal opcom ve tech2 ile yazılımı stock hale getirin
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
335
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Muhtemelen tecrübesiz biri tarafından başarısız bir yazılım değişikliği yapılmış. Stock yazılımını yüklemek lazım. Orjinal opcom ve tech2 ile yazılımı stock hale getirin

hocam ben yazılım yükletmedim ama aracı alırken ekspere soktuğumda motor 98 beygir güç vermişti. sormamıştım yazılım var mı diye ama sonradan şüphelenmedim değil. sizce yazılımı sildirirsem sorun drüzelir mi?
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
hocam ben yazılım yükletmedim ama aracı alırken ekspere soktuğumda motor 98 beygir güç vermişti. sormamıştım yazılım var mı diye ama sonradan şüphelenmedim değil. sizce yazılımı sildirirsem sorun drüzelir mi?

Ben de aynı sorunu amatör yazılım sonrası yaşadım %90 ihtimalle orijinal yazılıma geçtiğinizde sorun düzelecek ben böyle düzelttim
 

Astraopel

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
14 Şub 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Turbo ile ilgili bir sorun yaşıyorum ve çözülemedi. Baya bıktırdı. Bilen, başına gelen, duyan varsa yardımcı olursa çok sevinirim.

Turbo, 3. viteste 3bin devirden sonra bir anda kapatıyor kendini ve o an arıza ışığı yanıp sönüyor. bu andan itibaren stop edip çalıştırana kadar araba traktör gibi oluyor.

Arıza kodu: ECN10807:Manifold basınç sezicisi giriş sinyali yüksek Hat Artıya Kısa devre, Hava kütle ölçer, Barometrik sensör, Motor Elektroniği

yazıyor ama usta cihaza bağladığı zaman ekranda "Turbo Yüksek Basınç Arızası" yazıyor.

Yapılan işlemler sırasıyla:
1-Hava filtresi-EGR-Boğaza kadar temizlik yapıldı.
2-Turbo ile ilgili olabilecek tüm bağlantı kabloları ve hortumların kaçak kontrolleri yapıldı.
3-Map sensörü değiştirildi.
4-Selenoid valfi değiştirildi.


her adımdan sonra araba 2 gün sorunsuz çalışıyor, 3. gün yine aynı hatayı veriyor.
Bundan sonraki adım sizce ne olmalı. Ne üzerine gidilmesi gerekiyor acaba.
Sorunun elektronik olma ihtimali nedir sizce? Kontrol edilmesi gerekenTurbo ile ilgili beyin yada elektronik bir devre var mı?
İyi günler ustam aynı kodda aynı arıza bndede var ne yapmam gerek yaptıklarınızın hepsini yaptım bi cözüm bulamadım yardımcı olursanız çok sevinirim?
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yasin beyin dediği gibi yazılımsal gibi duruyor..
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,455
Tepki puanı
2,240
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar. Turbo ile ilgili bir sorun yaşıyorum ve çözülemedi. Baya bıktırdı. Bilen, başına gelen, duyan varsa yardımcı olursa çok sevinirim.

Turbo, 3. viteste 3bin devirden sonra bir anda kapatıyor kendini ve o an arıza ışığı yanıp sönüyor. bu andan itibaren stop edip çalıştırana kadar araba traktör gibi oluyor.

Arıza kodu: ECN10807:Manifold basınç sezicisi giriş sinyali yüksek Hat Artıya Kısa devre, Hava kütle ölçer, Barometrik sensör, Motor Elektroniği

yazıyor ama usta cihaza bağladığı zaman ekranda "Turbo Yüksek Basınç Arızası" yazıyor.

Yapılan işlemler sırasıyla:
1-Hava filtresi-EGR-Boğaza kadar temizlik yapıldı.
2-Turbo ile ilgili olabilecek tüm bağlantı kabloları ve hortumların kaçak kontrolleri yapıldı.
3-Map sensörü değiştirildi.
4-Selenoid valfi değiştirildi.


her adımdan sonra araba 2 gün sorunsuz çalışıyor, 3. gün yine aynı hatayı veriyor.
Bundan sonraki adım sizce ne olmalı. Ne üzerine gidilmesi gerekiyor acaba.
Sorunun elektronik olma ihtimali nedir sizce? Kontrol edilmesi gerekenTurbo ile ilgili beyin yada elektronik bir devre var mı?

Wastegate kontrol edildi mi? Değişen sensörler orjinal mi yoksa yan sanayi mi soketlerin içlerinide kontrol edin korozyon var mı diye. Turbo kapanmaz wastegate açıldı mı basınç düştüğü için paller yavaşlar


Arıza veren sensör bu
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
Üst