astra g yag yakma nedeni yag numarasindanmidir?

korayce59

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Mar 2012
Mesajlar
20
Tepkime puanı
3
Puanları
0
herkese selamlar arkadaslar ben almanyada yasiyorum aracim 99 astra g 1.6 16 v suan 120000kmde. üc yil önce 90000km de aldim aldigim yerde eksantrik kayisi su pompasi yag filtre vs degistirilmis vaziyette satin aldim.aracimdan cok memnunum.sorum su galeride5 w 30 longlife bp marka yag konmus asagi yukari 4000kmsde yarimla bir litre yag arasi yag eksiltiyor.bakim defterinde daha önce hep 5w 40 numara yag kullanilmis.bu yag eksiltme sorunu sonradan konan yagdanolabilirmi?yani ince geliyor falan olabilirmi?cünkü 99 daki teknikle simdiki teknik farkli olabilir.sizce gercek te hangi yag konuluyor???
 
Yağı değiştir. Sorun çözülmez ise test yaptır... ;)
 
Motor kodu X16XEL olması lazım. Bu ve bir sonraki Z16XEL serilerinde bir miktar yağ eksiltme görülüyor zaten.
 
X16XEL motor için 5w 30 yağ iyi bir tercih değil.Motor kondisyonuna göre en ideal yağ 5w 40 olacaktır.Yine eksiltme olacaktır büyük ihtimal ama bu kadar fazla olmayacaktır.Ayrıca aracın 14 yaşında ve 120000km de olmasını göz önünde bulundurarak sibop lastikleri yağ eksiltmesinde en büyük etkendir.
 
bana göre problem yağda ;) Yağ yakmanız yani egzozdan mavimsi duman atmanız yok sadece egsiltme var,yağ ince olduğu için segmanlar ısınınca silindir odalarına hafif kaçak var,duman olarak gözlemlenmesede eksiltme var.Benim fikrim 10-40 yağ kullanın.Her araç için idealdir.
 
tam sentetik yağ kullanıyorsanız eksiltme daha fazla olur,bu motorları pek bilmiyorum ama 1.6 motor için 4000km de yarım litre eksiltmesi km sine göre normal karşılanabilir bunun dışında motorda üfleme varmı,çekişi nasıl buna dikkat etmek lazım
 
selo06'nın tavsiyesindeki gibi, 10W40 gibi bir üst viskositede yağ tavsiye ederim. Sentetik yağ tavsiye etmem. Özellikle 100% sentetik hiç tavsiye etmem.
 
5 30 cok ince bir yağ .. 10 40 koymanızı tavsiye ederim
 
X16Xel sorunu yağ yakam...
Bu daha çok piston yüzükleri veya sübap lasitkerli kayanklı olabilir...
Birde krank milinden gelen hortumu temizleyin artı kamşaftdan boğaza giden hortumları temizleyin tıkanması basıncın artmasına buda boğaza yağ gitmesine sebep olabilir...
en son çare arkadaşların dediği gibi 10w40 yağı denemek
Bu arada;
motoru uzun bekleme ardından çalışırınca mavi duman atıyorsa sübap lastikerinde sorun ama gaza basınca hızlanırken atıyorsa buda piston yüzüklerinde sorun olduğunu gösterir
 
Geri
Üst