Astra G X16XEL EGR VALVE TEMİZLİĞİ

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Elinize sağlık güzel çalışma.Eee hemşerim motor da öncesi ve sonrası ne gibi değişiklik oldu yazar mısınız?
 

Carisma70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
169
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
başlık güzel buradan devam edelim.
dün valfi temizledik çare olmadı. arıza yanmıyordu zaten. bugün valfin söketini söktüm sarsıntı vs.yok. arıza lambası ilginç: başta yaktı 500metre-1km içinde söndü. aracı tekrar çalıştırdığımda tekrar yanık vaziyette idi yine 500 metre sonra tekrar söndü. aracı stop etmeden önce biraz bekletince tekrar yandı. bu durum benzinde yaşandı. kış nedeniyle lpg de kullanmıyorum.(lpg ye geçene kadar işyerine varıyorum). ev işyerine göre aşağıda kalıyor yani motor devir yükseltmeden rahatça gidiyor sanırım bu nedenle olsa gerek arıza ışığı daha geç sönüyor.
muhtemelen parça değiştirerek gereksiz masraf olacak. ilk fırsatta uygun şekilde valf deliğini kapatıp soketini takacağım. egr iptali forumlarda tartışmalı. bazıları iptal ile yakıt tasarrufu yaptığını bile söylüyor. bazıları aynı motorun güncellenmiş halinde egr bulunan yerde egr olmadığını düzgün bir kapakla fabrikasyon kapatıldığını yazmış. ekzos çıkış değerlerimde gayet iyi: çevre kirliliği yok.
 
Son düzenleme:

Carisma70

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
169
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
forumdan mucipoz'un yazısını buraya kopyaladım. arkadaşlara lazım olur;
EGR üzerindeki deliklerden sadece Emme Manifolduna giden delik kapatılmalıdır.

Egzoz anifolduna giden delik ise açık bırakılmalıdır.

Bu şekilde yaparsanız araç arıza ışığı yakmayacaktır, iki deliği de kapatmak hem yakıtı artırabilir, hem de arıza ışığı yanabilir

Sanayide contacıya egr yi söküp götürün,emme manifoldu deliği kapalı , egzoz manifoldu deliği açık olacak şekilde metal conta kestirin ve egr yi yerine takıp fişini de takın.

EGR iptali bu kadar basit.....
 

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim araçta da 2000 devir altında çekiş düşüklüğü var 2000 i geçince çok rahat gidiyor, baskı balatadan şüphelenmiştim sorun orada değil, egr nin 2000 devir altında devrede olduğunu duyunca hemen bu parçadan şüphe etmeye başladım, birde bugün gaz kelebeğine baktık 6 ay önce temizlenmişti yine ziftimsi bir maddeyle dolmaya başlamış abartı değil ama 6 ayda bukadar olması garibime gitti, muhtemelen egr valfinde bir sorun var diye düşünür oldum, bir ara valfin fişini çekip deneyeceğim,

egr yi sağlammı diye konrol ederken, sadece fişini çekmek yeterli mi? egr bozuksa zaten 2000 devir altında devreye girmez yada hiç devreden çıkmaz gibi düşünüyorum, benim araça demekki 2000 devir altında devreye giriyor ki çekiş düşüklüğü oluyor, valf sürekli kapalı kalsa zaten egr devredışı olur araç rahat ilerler, valf sürekli açık kalsa da 2000 devir üzeride çekiş düşüklüğü olmazmı? araç 2000 model astra g, egr nin 2000 değilde mesela 1000 devir altında devreye girmesi gibi bir ayar opcom gibi cihazlarla la yapılabilirmi?

peki egr iptalinde deliklerden hangisi emme hangisi egzoz manifolduna gidiyor nasıl anlıyacağız?
 
Son düzenleme:
Üst