Astra G su eksiltme sorunu?

forever33

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
98 model (Atiker) LPG li astra g aracım devamlı su eksiltiyor. Bundan 6 ay önce serviste devirdaim pompası çok az su damlatıyor demişlerdi. Ama o ara su eksiltmiyordu desem yeridir. Dolayısıyla devirdaimi o zaman değiştirmemiştim Ta ki son 2 aydır çok fazla su eksiltmeye başlayana kadar. Devirdaimi değiştirdik. Ama su eksiltme devam ediyor. Lpg kitinin olduğunu tahmin ettiğim bir boruda ve radyatörün sağ tarafına bağlanan kalın boruda ıslaklık var. Buralardan kaçırıyordur diye düşündüm. Yani ıslaklık olduğuna göre az ya da çok mutlaka buralardan su kaçırıyor. Ancak forumda biraz araştırma yapınca anladım ki kaloriferden de kaçırıyor olabilir. Çünkü geçen hafta 100-120 km yol yaptım, ön camdaki buğu beni delirtti desem yeridir. Aşırı buğu olması kaloriferden kaynaklandığı anlamına gelir diyenler var. Ancak kafama takılan yazın da su eksiltme sorunu vardı. Yani kalorifer içeriye sıcak versin ya da vermesin sızıntı var sa yaz kış farketmez, kaçırır mı? Yoksa sadece sıcak üflediği zaman mı kaçırır?
Bir de sizin öneriniz nedir bu durumda?
 

ogun06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2010
Mesajlar
591
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
Bi ara bende de böyle bi sorun vardı. Eğer devirdaim arıza verdiyse silindir kapak contası yıpranmış olabilir. Bu nedenle su borularında fazla basınç oluşur. Radyatör borusundaki ıslaklık büyük ihtimal bu yüzden. Basınç fazla olunca boru şişer ve kelepçe yerlerinden su kaçırır. Motor sıcakken su hemen buharlaştığı için pek anlaşılmaz. Serviste su kovasına basınç uygulat. Eğer anlattığım gibi bi durumsa nerden su eksilttiği belli olur. Özellikle radyatör üst hortumundan atıyo olabilir. ( Bende ordan atmıştı :D )
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
LPG konusunda hiç bilgim olmadığı için (hiç LPG li aracım olmadı) o kısım üzerinde yorum yapamayacağım. Geriye soğutma suyu ve ısıtma sistemi kalıyor. Öncelikle aracın yedek su kabından basınç testi yapılır, kaçak varsa basınç zaten düşücektir. Isıtma sisteminde kaçak varsa aracın iç kısmında sağ ön paspasının altında ıslaklık olur, dış kısmında ise kalorifer musluğu ve su hortumunda kaçak olur. Soğutma suyu sisteminde kaçak varsa; hortumlar, devirdaim ve radyatör kontrol edilmelidir. Devirdaimi zaten değiştirmişsiniz. Yapılan kontrollerde kaçak görünmez ise aracı kaldırtıp bir de altta kontrol edilmesinde fayda vardır. Hortumlar sağlam görünüyorsa geriye sadece radyatör kalır ki radyatörün kazan birleşim yerlerinde (radyatörün sağ ve sol tarafındaki uzun kapaklar) su kaçağına rastlanır. Kaçak az ise radyatör onarıcısı ile şansınızı denemekte fayda var. Düşük bir ihtimal de olsa bir de yedek su kabının delinmesi veya kapağındaki kaçak su kaybına neden olabilir.
 
Üst