astra g sahipleri yakıt / performans

caksac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar
aranıza yeni katıldım yaklaşık 3 aydır 99 astra g sahibiyim. aracımla ilgili bir kaç sorunum var fikir almak istiyorum yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.


1 / rolantide devir dalgalanması : gaz kelebeği vs. yeni temizlendi ancak bu çözüm olmadı. bakım yapan usta rolanti dengeleyiciden kaynaklanmıyor dedi. şarj dinamosu ölçüldü 14.2 çıktı. ilk çalışınca çok fazla oluyor nadiren araç stop ediyor ancak al ver çok fazla bir süre sonra azalıyor araç biraz yol gidince genelde normale dönüyor ancak kalorifer çalışınca al ver başlıyor kapatınca düzeltiyor genelde direksiyon dönünce yapıyor.

2/ aracı almadan önce arkadaşımdaydı. çok atik bir arabaydı 3000 devirden sonra araba tanımazdı şu an bu performanstan eser yok. lpg benzin aynı
araçta buji vs. yepyeni ek olarak şehir içi lpg 3,10 ile 50 liraya ortalama 140 km yapıyor bu normalmi ?


forumda devir dalgalanma yazılarını okudum ancak çok bir benzerlik yok. bu sebeple konuyu açtım
 

wendor11

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2017
Mesajlar
132
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
54
Siteyi ziyaret et
Normal değil o yakıtla ben vectira 98 otomatik 2.0 'la 200 km yi geçiyor

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Tayfun4154

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2017
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
hocam şu şekilde anlatayım . kendimde yeniden opel sahibi oldum .
Gm biraz parayı seven firma .

titreme rolanti dalgalanması durumlarında halkışta hantallık v.s . araştırmalarım sonucunda .
bu araçlar 70 binde bir komple elden geçmesi gerekiyor .
titriyor rolanti dalgalanması var diyorsun hemen bujiye bobine koşuyor .
bildigin deneme yanılma yolu ile yürüyorlar saçma bujide yada bobinde problem olsa hatakodu verir .


gelelim çözüme abi bu araçlar 70 bini devirdi mi .
gaz kelebegi temizligi ve adaptasyonu .
sensörlerin temizlikleri kontrolleri .
baskı ve balata kontrolü iyi bir usta tarafından kontrol edilecek öyle 4 at gaza bascılar degil .
egr temizligi yada degişimi .
manifold parçalanıp temizlenmesi gerekli twinport olan araçlarda kesinlikle twinport kanalları açılmalıdır .

ve son olarak devir sensörü map ve oksijen sensör temizligi
bunları yapmalısın .

son çare magnezyum subaplara dogru yürüyor malesef konu ordan sonrasında birşey kalmıyor zaten .

bakarsan bag olur bakmaz isen dag hesabı .
türkiyede arabası arızalanmadan bakıma giden kaç adam var .
GM saolsun bol bol parça satıyor .
gerçi alt segment tüm firmalar bunu yapıyor .
öyle 1 milyon felan hikaye senin anlayacagın
 

caksac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
hocam şu şekilde anlatayım . kendimde yeniden opel sahibi oldum .
Gm biraz parayı seven firma .

titreme rolanti dalgalanması durumlarında halkışta hantallık v.s . araştırmalarım sonucunda .
bu araçlar 70 binde bir komple elden geçmesi gerekiyor .
titriyor rolanti dalgalanması var diyorsun hemen bujiye bobine koşuyor .
bildigin deneme yanılma yolu ile yürüyorlar saçma bujide yada bobinde problem olsa hatakodu verir .


gelelim çözüme abi bu araçlar 70 bini devirdi mi .
gaz kelebegi temizligi ve adaptasyonu .
sensörlerin temizlikleri kontrolleri .
baskı ve balata kontrolü iyi bir usta tarafından kontrol edilecek öyle 4 at gaza bascılar degil .
egr temizligi yada degişimi .
manifold parçalanıp temizlenmesi gerekli twinport olan araçlarda kesinlikle twinport kanalları açılmalıdır .

ve son olarak devir sensörü map ve oksijen sensör temizligi
bunları yapmalısın .

son çare magnezyum subaplara dogru yürüyor malesef konu ordan sonrasında birşey kalmıyor zaten .

bakarsan bag olur bakmaz isen dag hesabı .
türkiyede arabası arızalanmadan bakıma giden kaç adam var .
GM saolsun bol bol parça satıyor .
gerçi alt segment tüm firmalar bunu yapıyor .
öyle 1 milyon felan hikaye senin anlayacagın


işimiz zor desene öyle usta nerde :)
 

MahsumCelik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
1 / rolantide devir dalgalanması :

araba özellikle ilk çalıştığında bende de dalgalanıyordu gaz veriyordum 3 5 saniye sonra araba kendisini toparlıyordu. Sorunu Ege vali değişikliği + akü değişikliği ile çözdüm



2/ aracı almadan önce arkadaşımdaydı. çok atik bir arabaydı 3000 devirden sonra araba tanımazdı şu an bu performanstan eser yok.

ahh ahh bursada olsanızda oturup bu konu için çilingir sofrası kursak..

Ateşleme bobini, bujiler, konvektör, sensörler, komprasyon ölçümleri denemediğim şey kalmadı çözemedim. Yetkili serviste çalışan arkadaşıma bırakıcam tek umudum o. Bi yedek araba bulayım kendime de çözersem senden önce yazıcam sorun buymuş diye. Sen çözersen sen yaz hocam

Yakıt : Simit tank var sanırım 40 lt 95 liraya depo fulleniyor ve ortalama 350 400 km gidiyorum. 1.6 araba 2006 model twinport motor.
 

caksac

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
egr valfini söktürdüm sorunsuz zaten elektronik bir parça değil. bende soğukken daha fazla ısınınca o kadar rahatsız etmiyor ama bazen inada biniyor. akümde yeni.
Malatya'da astra g kullanan tanıdık yok olsa karşılıklı test yapmayı düşünüyorum hatta olan varsa yazarsa sevinirim. arkadaşlarım çekişin normal olduğunu söylesede malesef . araba arkadaştaylen organizeye giderken resmen zıplıyordu araba. ek olarak senin araç az yakıyor benim 35 üstü malesef. yani bir gariplik var ama çözemedim. arabayı çok kurcalatmakta istemiyorum açıkcası. ancak çok sevdiğim arabam hafiften soğutmaya başlıyor



1 / rolantide devir dalgalanması :

araba özellikle ilk çalıştığında bende de dalgalanıyordu gaz veriyordum 3 5 saniye sonra araba kendisini toparlıyordu. Sorunu Ege vali değişikliği + akü değişikliği ile çözdüm



2/ aracı almadan önce arkadaşımdaydı. çok atik bir arabaydı 3000 devirden sonra araba tanımazdı şu an bu performanstan eser yok.

ahh ahh bursada olsanızda oturup bu konu için çilingir sofrası kursak..

Ateşleme bobini, bujiler, konvektör, sensörler, komprasyon ölçümleri denemediğim şey kalmadı çözemedim. Yetkili serviste çalışan arkadaşıma bırakıcam tek umudum o. Bi yedek araba bulayım kendime de çözersem senden önce yazıcam sorun buymuş diye. Sen çözersen sen yaz hocam

Yakıt : Simit tank var sanırım 40 lt 95 liraya depo fulleniyor ve ortalama 350 400 km gidiyorum. 1.6 araba 2006 model twinport motor.
 

MahsumCelik

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2016
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Seni en iyi ben anlarım hocam. Benim araba yağ gibi giderdi kaç usta gezdim sorun yok dedi. Bak video çektim altta geçenlerde eskiden benim araba orayı 4 de tırmanırdı ki kadar dik değil.

https://youtu.be/e4-FVCqWc_A

egr valfini söktürdüm sorunsuz zaten elektronik bir parça değil. bende soğukken daha fazla ısınınca o kadar rahatsız etmiyor ama bazen inada biniyor. akümde yeni.
Malatya'da astra g kullanan tanıdık yok olsa karşılıklı test yapmayı düşünüyorum hatta olan varsa yazarsa sevinirim. arkadaşlarım çekişin normal olduğunu söylesede malesef . araba arkadaştaylen organizeye giderken resmen zıplıyordu araba. ek olarak senin araç az yakıyor benim 35 üstü malesef. yani bir gariplik var ama çözemedim. arabayı çok kurcalatmakta istemiyorum açıkcası. ancak çok sevdiğim arabam hafiften soğutmaya başlıyor
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,514
Tepki puanı
244
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
* Gaz yememe, rampada çekmeme gibi durumlarda gözden kaçan bir diğer unsurda yakıt pompasıdır. Başka bir aracın yakıt pompası ile deneme imkanınız varsa bir deneyin derim.
* Sağlıklı bir aracın performansının en üst noktada olduğu an, motor ısısının ideal noktaya ulaştığı derecedir. Soğuk veya hararetli ısıda motorlar performansından kaybeder. O nedenle araçlarda termostat, fan gibi parçalar vardır.
 
Üst