Astra G Otomatik Cam Kapatma (çift kilitleme ile)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gokibey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
merhaba arkadaşlar ben 12v dc; 5a 240v ac ; 5a 30v dc bir röle kullandım. 2 diyot ve kondansatör aynı değerde denildiği devre çıkışlarını doğru yerlere bağladım fakat çift kilitte röle 2 sn tetikleniyor fakat camlar kapanmıyor.bu durum rölenin verilen değerde olmamasından kaynaklanıyor olabilir mi?bulunduğum yer merzifon yukardadeğerini verdiğim röleyi bulabildim.bana bu röleyi gönderebilecek arkadaşlar varsa onlara minnattar kalırım.aracım 2003 astra comfort sunroof lu modeli .verilen bilgiler için çok sağolun yardımlarınızı bekliyorum.bu arada bir arkadaşım 5 amperlik denedim olmadı demiş ama ayrıntı vermemiş.
cengizinde dediği gibi. röle de sıkıntı yok. zaten iki saniye çekmeli. çok bile çekmiş :D diğer iki ucu yanlış yere bağlamışsın. tekrar kontrol et.
 
arkadaşlar çok teşşekkür ederim bilgiler için röle bacak bağlantıları farklı imiş bende videodaki gibi bağladığım için yanlış olmuş sebebi ise elimdeki röle bacak bağlantılarının farklı olmasından dolayındanmış.bunuda dediklerinizi değerlendirip verilen bir şemada bu iki bacak röle tetiklendiğinde kısa devre olacak dediği anda çözüldüm . devreyi tekrar düzeltip taktığımda sistem şıkır şıkır çalıştı tabiri caizse.ha bu arada bu işi bir arkadaşım 20 tl ye yapıyorum gel takayım hem o yapılanlar fasa fiso dedi bana nedeni ise bu devre sürekli elektirik çekiyormuş kabla üzerinde sürekli 4.5 v gibi bir elektirik olmasından dolayı ama anlamadığım bu tür birşey olsa cam arasına bir şey konulduğunda yarıya kadar iniyor ve tekrar kapanmıyor tetikleme olmadığı için elektrik olsa tetiklenirdi diye düşünüyorum .ve yine dediğine göre sürekli voltaj çekiminden dolayı akü bu eksilmeyi uzun süre araç çalıştırılmaz ise gösteririmiş ancak 15 20 gün gibi bir süreçte .başına bu tür bir şey gelen oldumu hiç arkadaşlar
 
cengiz abi bu sağ taraftaki ter için vida gibi birşey var onu sokupte ulasıyoruz demi ? 2. olarak ben orada hangı ayaklara montaj yapcam kablo renklerı falan nasıl ? birde ben adama role dedim 12 v bunun ayaklarının sağı solu bellimi yani ne taraftan başlarsak başlayalım fark edermi ? birde bu 2000 model üsünde bektaş abi kablo farklımı oluyor ?
 
arkadaşlar çok teşşekkür ederim bilgiler için röle bacak bağlantıları farklı imiş bende videodaki gibi bağladığım için yanlış olmuş sebebi ise elimdeki röle bacak bağlantılarının farklı olmasından dolayındanmış.bunuda dediklerinizi değerlendirip verilen bir şemada bu iki bacak röle tetiklendiğinde kısa devre olacak dediği anda çözüldüm . devreyi tekrar düzeltip taktığımda sistem şıkır şıkır çalıştı tabiri caizse.ha bu arada bu işi bir arkadaşım 20 tl ye yapıyorum gel takayım hem o yapılanlar fasa fiso dedi bana nedeni ise bu devre sürekli elektirik çekiyormuş kabla üzerinde sürekli 4.5 v gibi bir elektirik olmasından dolayı ama anlamadığım bu tür birşey olsa cam arasına bir şey konulduğunda yarıya kadar iniyor ve tekrar kapanmıyor tetikleme olmadığı için elektrik olsa tetiklenirdi diye düşünüyorum .ve yine dediğine göre sürekli voltaj çekiminden dolayı akü bu eksilmeyi uzun süre araç çalıştırılmaz ise gösteririmiş ancak 15 20 gün gibi bir süreçte .başına bu tür bir şey gelen oldumu hiç arkadaşlar
hayırlı olsun öncelikle. merak etme akü felan bitmez. arkadaşına söyle. devreyi görmeden peşin hüküm vermesin. iki kablo arasına bi diyot atanlar var. onlar aküyü bitiriyor. eğer elektronikten anlarsa bi devreyi göster. merak etme yanii. ömürlük bişey desem.. olur yani..
 
cengiz abi bu sağ taraftaki ter için vida gibi birşey var onu sokupte ulasıyoruz demi ? 2. olarak ben orada hangı ayaklara montaj yapcam kablo renklerı falan nasıl ? birde ben adama role dedim 12 v bunun ayaklarının sağı solu bellimi yani ne taraftan başlarsak başlayalım fark edermi ? birde bu 2000 model üsünde bektaş abi kablo farklımı oluyor ?

sema1 - Kopya.webp

üstteki resimdeki gibi bağlantı 98-99 astralarda oldu..
2000 den sonra arabalar için tek farkı alttaki uçlardan kahve-mavi yazanı sağdaki kahve ile birleştiriyon. kahve-mavi diye bişey yok. unut gitsin. :D sağdaki kalın kahve kabloya bağla tamamdır...

belki 98-99 astralarda da kahve-maviyi kahveye bağlayınca çalışıyordur. hiç denemek kısmet olmadı.
 
98-99 astralarda bu şema;
sema1(98-99).webp

2000 üstü astralar için;
sema1(2000 üstü).webp

yanlışım varsa lütfen düzeltin..
 
bektaş-bütün teşekkürler.o arkadaşım dediğin gibi ticaret peşinde insan kazanma değil.zaten ben şunu denedim .cam kapanırken araya engel koydum cam geri açıldı bu bir özellik zaten ama geri açılmayıp kapnma yönünde hareket etse idi o zaman devreye hala voltaj gidiyor olacaktı ve yine kondansatör bir kere enerjilenip şarj oluyor ve dejarş olurken camları kaldırıyor.o yüzden dediğiniz gibi herhangi bir voltaj çekimi yapmıyor yapamıyor zaten .tekrar teşekkürler ve ellerinize sağlık.şimdi sıra far devdresinde amam ondada uzun bir vido olacak ama çekip gösteren bir arkadaş olursa sevinirim.tabi montajınıda şimdiden sağolun
 
Ekli dosyayı görüntüle 10119

üstteki resimdeki gibi bağlantı 98-99 astralarda oldu..
2000 den sonra arabalar için tek farkı alttaki uçlardan kahve-mavi yazanı sağdaki kahve ile birleştiriyon. kahve-mavi diye bişey yok. unut gitsin. :D sağdaki kalın kahve kabloya bağla tamamdır...

belki 98-99 astralarda da kahve-maviyi kahveye bağlayınca çalışıyordur. hiç denemek kısmet olmadı.

98-99 astralarda bu şema;
Ekli dosyayı görüntüle 10120

2000 üstü astralar için;
Ekli dosyayı görüntüle 10121

yanlışım varsa lütfen düzeltin..




Eyvallah bektaş çok açıklayıcı olmuş birde birşey soracağım bağlantı yaparken kabloları sıyırırıp daha sonra röleyi buraya lehimliyormuyuz..
 
bektaş-bütün teşekkürler.o arkadaşım dediğin gibi ticaret peşinde insan kazanma değil.zaten ben şunu denedim .cam kapanırken araya engel koydum cam geri açıldı bu bir özellik zaten ama geri açılmayıp kapnma yönünde hareket etse idi o zaman devreye hala voltaj gidiyor olacaktı ve yine kondansatör bir kere enerjilenip şarj oluyor ve dejarş olurken camları kaldırıyor.o yüzden dediğiniz gibi herhangi bir voltaj çekimi yapmıyor yapamıyor zaten .tekrar teşekkürler ve ellerinize sağlık.şimdi sıra far devdresinde amam ondada uzun bir vido olacak ama çekip gösteren bir arkadaş olursa sevinirim.tabi montajınıda şimdiden sağolun
rica ederim.
bu cama bişey sıkışınca geri açılma olayını tahminimce cam motorları veya ona bağlı bi devre yapıyor. atıyorum cam motorları 1 amper ile çalışıyor. bi sıkışma anında motor 1 amper üstüne çıkınca kendini durdurup geri açıyor. ne bileyim böyle bişeydir herhalde. bizim devre ile alakası yok.
 
Geri
Üst