>>> Astra G >>> Ic / Dis Hava Swichi Yardim..?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar teşekkürler de Cızırtı kapakta kırık felan yok. Sadece motor kapagı yukarı kaldırıyor. sonra aşağıya indirmiyor.
sileceklerin pilastiği sökmeye gerek yok torpidoyu söktüm zaten.
kapak filan tüm parçalar orada.

Tekrar söylüyorum Tek sorun iç havaya basınca motor kapagı kaldırıyor.
kapatınca tekrar geri kapagı indirmiyor.

cengiz abi aklıma bişe geldi inşallah yardımcı olur..

sanırım hala kapak kapanınca motorun nası durduğunu çözemedik.. motorun durması için kapakta limit switch yok ise geriye iki seçenek kalıyo bana göre;

1- motorun kapağı açma kapama süresi bellidir ve zaman rölesi ile bu zamna ayarlanmıştır. atıyorum 2sn de kapanıyosa motor 2sn çalışır durur. tekrar bastığında yine 2sn tersine çalışır ve durur..

2- motorlar zorlandığında yüksek akım çeker. yani kapak kapandığında motor zorlanır ve yüksek akım çeker. elektronik bi aksam ile yüksek akım çekilince devre kesilir....
 
Teşekkür ederim motor üzerinde swıch yok bunları bende düşündüm.
Mutlaka bi mekanizması vardır ama.

Bana biri Bu mekanizma kesin şu şekilde çalışıyor parçalar şurda desin geri kalanını hallederim ben.

Haala kapagı inndirmek için motora ters voltaj nerden geliyor belli değil röleden felan mı geliyor yoksa iç hava tuşundan direkt mi geliyor kimse net bi şey söyleyemedi.

En son senin de dediğin o zaman devresini kendim yapıp koyacağım oraya. Basınca 5sn yeter açsın. çekince kapasın.
Ama orjinalini bozmayayım diyorum. Varsa halledilecek bişiy yapalım
en son bu.
 
konuya babamla baktık o da benim dediğim gibi dedi. tabi göremediği için kesin bişe diyemiyo. devresi nerdedir hiç bilmiyorum. klimanın kendine ait küçük bi ecu'su filan vardır muhakkak. kapakları filan kontrol eden. klima kontrol panelinin hemen arkasında olabilir..
 
bence motora gelen + ve - kapak ineceği zaman tersine dönüyordur; bu da röleyle ya da bir devreyle sağlanmıştır; ve bu röle ya da devre sorunlu olduğu için kapak inmiyordur; eğer bu olayı sağlşayan bir röle ise kesin sigorta kutusunun etrafında bir yerdedir; ya da aracın motor kısmında radyatör fanı v.s. için bir kaç tane röle vardır ordadır; aracın kitapçığından ilgili rölenin yerini bulmaya çalışıp bi inceleyin; eğer devre varsa bu klima sistemi etrafında olabilir; motor su aldığı gibi o devre de su almış olabilir , sorun bundan kaynaklanıyordur; motorun yenisine 300 ytl verileceğine merkezi kilit, motorlarınnda kullanılan rölelerden bişeyler uydurulabilir gibi geldi bana....
 
yahu bu ne inat anlamadım ben...
kapak yukarı çıkıyor ama inmiyor demişsiniz.o kapak motora bir mekanizma ile baglı... zamanla motorun sıkıştırmasından dolayı kapak kırılıyor yada çatlıyor.tabiki baglantı yerinden.......
çözüm:sirkülasyon kapagı üst tarafta zaten,,, o parçayı 100 liraya alıp değişiyorsunuz ve sorun çözülüyor.değişirkende eski motoru tekrar takıp kullanıyorsunuz.hepsi bu ben söktüm ve yaptım....ty
 
yahu bu ne inat anlamadım ben...
kapak yukarı çıkıyor ama inmiyor demişsiniz.o kapak motora bir mekanizma ile baglı... zamanla motorun sıkıştırmasından dolayı kapak kırılıyor yada çatlıyor.tabiki baglantı yerinden.......
çözüm:sirkülasyon kapagı üst tarafta zaten,,, o parçayı 100 liraya alıp değişiyorsunuz ve sorun çözülüyor.değişirkende eski motoru tekrar takıp kullanıyorsunuz.hepsi bu ben söktüm ve yaptım....ty

Kardeşim teşekkürler de okumuyosun herhalde. Kapakla ilğili bi sorun yok kırık ta değil.
Haybeye tahminlerle konuşmuyorum fan motoru o kapak swıc motor komple dagıtıp topladım. Ayrıca ölçü aletiyle ölçerek konuşuyorum. Sizin sorununuz ve çözümünüz farklı benim sorunum farklı.

Kapak halatı boştayken de denedim swıc motorun kolunun aşağıya inmesi gerekiyor..
 
bak işte kardeşim bende diyorumki o parçayı değişmeden olmuyor hepsi bu...
 
Bende diyorum ki o swıch motor tuşa basınca kapagı açıyor zaten. hariçten ters voltaj verincede kapatıyor. Yani mekanizma kapak halat sorunsuz çalışıyor. Sadece bi şekilde motora kolu aşağya indirmesi için ters voltaj gelmiyor.
ben inmiyor derken kapaktan değil motordan baksediyorum. motor kolu indirmeyince kpakta inmiyor haliyle.

Peki bana bu kapagın mantıklı bi açıklamasını yapabilirmisin.
Kapakta hiçbir elektriksel donanım bulunmuyorken.
Kapak değişince swıch motora nasıl voltaj gelecekte aşağıya inicek.???
Benim aklım almadı bunu.
 
Son düzenleme:
bak işte anlatamadım ben sana bunu aynen sıkıntı bendede vardı.aynen anlattığın gibi.motor yukarı kaldırıyor ama aşagı indirmiyor kapagı.... bende açılır kapağı alıp değiştirdim.vede çalıştı....işte durum budur..ancak yinede çalışmazsa motoru değişmen gerekecek malesef..
ama inceledikten sonra insan görüyorki insan bu parçayı bu kadar uyduruk yaparmı?? hemde almanlar...insanı sogutuyorlar bu arabadan...neyse
ama daha öncede söyledim bu sirkülasyonu pek kullanmıyoruz ayda yılda bir.....istersen sistemi topla kapagı açılır konuma getirip elektirk soketini motordan çıkarıp sistemi devre dışı brak...ona vereceğin parayla başka bakımlarını yaptırırsın..... benden öneri.......gerisi sana kalmış...
sağlıcakla kal....
 
Bence motoru sök alta kapağa çubık tak yukar it kapağı aç aşağı çek kapat manuel:)
 
Geri
Üst