>>> Astra G >>> Ic / Dis Hava Swichi Yardim..?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
dostum senin arızan kesinlikle röle. düğmeye bastığında röle kontağını kapatıp motorun ucuna + voltaj yollar ve motor sağa döner. düğmeye tekrar bastığınızda rölenin kapanan kontağı açılır ve + giden uca busefer - gelir ve motor tam ters yöne döner. aracın kitapçığından rölesini bulun ve kontrol edin. ayrıca o boş taki sokette röle soketi olabilir. ayrıca devreye bakın diyotta olabilir. bence %99 sorun bu.

Dostum aynen katılıyorum sana bende öyle düşünüyorum zaten. Bakmak sorun değil ama sorun işte o röle nerde veya nerede olması gerekiyor. devre varsa o nerde diyot varsa nerde yerini bileyimki bakayım. Bende o boştaki soketin röle soketi olmasından korkuyorum ama emin olmamıyorum arkadaş telefon demiş ama emin olamadım Herkes sagolsun yardımcı olmaya çalışıyor ama kesin şu şurda şöyle çalışıyor diyen çıkmadı
Olmadı kendim bi elektronik devre yapmayı düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Kolaygelsin umarım net bi cvp verecek biri çıkar
 
cengiz sorunu çözemedin sanırım

1-opel araçlarda donanım olmasa bile tesisat hazırlıkları vardır, sağda solda boş soket görebilirsin..

2-benim araçta (vectra a) sirkülasyonu düğmeye basıp iptal ettiğmde FISSSS şeklinde bir ses çıkarak (bu yıllardaki çoğu opel böyle) kapaklar aşağı iniyor..(bu ses astra g de biraz daha az çıkar)

3-ayrıca bu düğmeler bazen tutukluk yapıyor, düğmeye basınca ışığı yanıp sönüyor mu ??

bence söktüğün motorun çalışma hattını (motordan kapağa kadar) kontrol et..
 
cengiz sorunu çözemedin sanırım

1-opel araçlarda donanım olmasa bile tesisat hazırlıkları vardır, sağda solda boş soket görebilirsin..

2-benim araçta (vectra a) sirkülasyonu düğmeye basıp iptal ettiğmde FISSSS şeklinde bir ses çıkarak (bu yıllardaki çoğu opel böyle) kapaklar aşağı iniyor..(bu ses astra g de biraz daha az çıkar)

3-ayrıca bu düğmeler bazen tutukluk yapıyor, düğmeye basınca ışığı yanıp sönüyor mu ??

bence söktüğün motorun çalışma hattını (motordan kapağa kadar) kontrol et..

Celaleddin hocam tuşa basınca tuştaki ışık yanıyor. Ve motora sürekli 12V veriyor. Motor iç havayı açıyor ve kalıyor. ( zaten 2 tel geliyo motor dönüyor tuşla motor arası bi sorun yok )
Tuşa bidaha basınca tuşun üstündeki ışık sönüyor. Ve motora giden 12V kesiliyor.
12V kesilse de dişliler kapagı iç havada tutuyor. dış havaya geçmiyor.
 
cengiz geçen bir müşterimin astra g sini kullandım.. FISSS sesi benim vectra daki kadar oolmasada onda da geliyordu..motorun yapısını iyice incele, o fıss sesini yapan mekanizmayı bul problem orda işte..
 
bu arada belki kapak toz vs den dolayı sıkışıp kalıyor olabilir..tüm sistemi güzelce kontrol et..
 
cengiz geçen bir müşterimin astra g sini kullandım.. FISSS sesi benim vectra daki kadar oolmasada onda da geliyordu..motorun yapısını iyice incele, o fıss sesini yapan mekanizmayı bul problem orda işte..

FISS yapmadığı için o parçayı bi türlü bulamadım işte:)

Benim incelediğim kadar ki komple söktüm. Kapagın tekrar inmesi için motora ters voltaj gelmesi gerek ama nerden geliyor bulamadım.
Orta tuş takımı da kolay sökülmüyor. Basit bişi olsa söküp ona bakıcam.

Polen filtresi için orayı açan bi arkadaş oraya bi bakı verse aç kapa motor mu indiriyo yay mı var.

Ben aracı fazla olmadı alalı benden önce açmışlar bi kaç parçası eksikti onları hallettim ama haala eksik bişey olabilir yay filan yok mesala sizinkilerde varmı öyle bişi.
 
Son düzenleme:
Bari şu max tuşu nasıl sökülüyor onu söyleyin.
Klima kısmı ile bütünleşik O kısmı kople dağıtmak mı gerekiyor. Basit bi söküm yöntemi varmı.?

klimagw0.jpg
 
arkadaşlar ben o motoru söküp kapak makenizmasıyla beraber elektrik verip denedim.bende inanamadım.ama malesef motorun durması söz konusu değil.motor her iki istikamettede dönmeye devam ediyor.tekrar söyleyeyim.eğer cizilti var ise kapak makenizması kırılmış demektir.o parçada 100 lira.alıyorsun o üst havalandırma kapagını söküp değişiyorsun.herşey yoluna giriyor o zaman. motorada dikkat edin o motor 200 lira:) haberiniz olsun
 
arkadaşlar ben o motoru söküp kapak makenizmasıyla beraber elektrik verip denedim.bende inanamadım.ama malesef motorun durması söz konusu değil.motor her iki istikamettede dönmeye devam ediyor.tekrar söyleyeyim.eğer cizilti var ise kapak makenizması kırılmış demektir.o parçada 100 lira.alıyorsun o üst havalandırma kapagını söküp değişiyorsun.herşey yoluna giriyor o zaman. motorada dikkat edin o motor 200 lira:) haberiniz olsun

Yapma hocam ya o iş sakat ozaman. Soküp elektrik verdim diyorsun Harici bi kaynaktan mı verdin yoksa araçtaki kendi soketindenmi.? Eger öyle ise
Bu demek oluyoki max tuşuna iç hava için basmasanızda swıch motora sürekli voltaj gidiyor. Dişliler turu tamamlayınca motor sıkışıp kalıyor. ve basınctan kapak ta kırılıyor. Benim mantığım almadı böyle bişey olmamalı.
Servis te demişti bu kapaklardan çok değiştiriyoruz 130-YTL demişti.

Benim kapakla motor arasındaki halat yoktu. Onu da kalın bi kablonun pvc dış kısmından yaptım çalışıyor. Hem motor zorlasa da kapak değil pvc pilastik esner.

Peki o resimdeki sarı soketi gördünmü sende de ucu boş mu.?
 
Geri
Üst