Astra G fren balatası,fren diskleri ve V kayışı hakkında

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba Arkadaşlar,
Aracımın ön fren balatalarını,fren disklerini ve V kayışını söküp kontrol ettim bugün.Balataların birtanesinin yüzeyinde çatlak oluşmuş (fotosunu ekledim) markası TRW yaklaşık 3-4 yıl önce değiştirmiştim bu çatlak risk oluştururmu veya değişmesi gerekiyormu?

Fren disklerinin yüzeylerini gözle kontrol ettiğimde çatlak,deformasyon vs. gibi bir durum yok fakat diskin kenarlarında tırnak oluşmuş yaklaşık 1.5mm derinliğinde,araç 60000km'de daha önce hiç disk değişmedi,bu tırnak derinliğinde diskleri değiştirmelimiyim?

Birde V kayışının içi kısmında (geçme kanallarının olduğu yüzeyde) gözle net belli olan birtane derin çatlak var,GATES,DAYCO veya CONTİ marka V kayışı olmayı düşünüyorum fiyatlarının GM'ye göre daha hesaplı olmasından dolayı fakat sormak istediğim benim orjinal GM kayışın üzerinde 5PK1212 yazıyor sanırım bu kayışın uzunluğunu belirtiyor 1212 mm gibi fakat internet üzerinde Astra G için satılan kayışların üzerinde 5PK1213 veya 5PK1215 gibi ölçüler yazmakta bendeki kayışa göre bunlar 1 veya 3 mm daha uzun bunları satın alıp kulandığımda herhangi bir dezavantajı olurmu?
Ses yapma vs.gibi.
Teşekkürler Herkeze
 

Ekli dosyalar

  • Fotoğraf1222.jpg
    Fotoğraf1222.jpg
    80.8 KB · Görüntüleme: 104
  • Fotoğraf1228.jpg
    Fotoğraf1228.jpg
    77.5 KB · Görüntüleme: 67
Son düzenleme:

inal15

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Balataları değiştirirseniz iyi olur.Disklerin yüzeylerinde eğrilik yoksa çok da önemli değil bence.Ama iyi bir ustaya göstermenizde fayda var.V kayışını da gm taktırın.Sonuçta aradaki fiyat farkı öyle uçuk kaçık bir rakam değil.
 

multispace

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Kas 2012
Mesajlar
1,166
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
balatayı yakmış gibi gözüküyorsunuz.. ayrıca balatanız bayatlamış

diskleriniz incelmiş ise balatalar ile takım halinde değişmenizi tavsiye ederim . fren hidroliği eskiyse onu da değiştirin.
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Teşekkürler cevaplarınız için.
TRW disk tavsiye edermisiniz yada sizin kullandığınız başka marka memnun olduğunuz,parçaları internetten satın alıp değişimi kendim yapacağım,hidrolik geçen yıl değişti.
Olmazsa V kayışını GM'de alabilirim.
 

inal15

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
301
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Trw yi tavsiye ederim. Frene basınca ses yapan, balata değil de taş gibi olan balatalardan değildir.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
diskleri ve balataları değişin,V kayışı için o üç markadan biri hangisi fiyat uygunsa onu alın herbiri kaliteli orjinal markadir.ilk araba alan trigerine bakmışsa bilir GATES,DAYCO markasını görmüştür.conti ise gene ünlü markadır
 

mythturk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
280
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
trw iyidir fiyat uygun ayrıca 1 hafta içinde ses falan yaparsa yenisi ile değiştiriyorlar. ( başka illerde de aynı durum varmı bilmiyorum)
 

opelefe

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2013
Mesajlar
23
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende balatalarımı trw ile değiştirdim bir ay önce opel astra comfort aracıma gayet memnunum herhangi bir sıkıntım yok bilgine
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.5mm aşınmış diski değiştirmenize gerek yok balata disk kenarlarına değmediği için aşınmıyor istenirse tornada dış yüzeydeki fazlalık aldırılabiliyor ama gerek yok yeni balatanızda oraya değmeyecek ve oradan diskin ne kadar aşındığının kontrolünü yapabileceksiniz

Balatanızı kesinlikle değişin arkadaşın dediği gibi balatanız bayatmış çatlakta bu nedenle oluşmuş olmalı.

V kayışınında 1-3mmlik fark sorun yaratmaz neden derseniz v kayış gergisinin çalışma prensibi bu uzunluk kısalık farkından etkilenmeyecek şekilde tasarlanmış olması. Önemli olan doğru kanallı kayış kullanmak onun dışında zaten yanlış kayışı takamazsınız diyelim klimasız modelinkini aldınız yaklaşık 100mm daha kısa olmalı onu zaten istesenizde takamazsınız. Ben en son conti aldım çok güzel bir kayış kesinlikle tavsiye ederim elinize aldığıızda diğer marka kayışlardan çok daha kaliteli olduğunu kolayca anlayabiliryorsunuz zaten
4 yılı aşmış ne triger nede v kayışını kullanmayın sizinde gördüğünüz gibi çatlak yapar kilometresi dolmasada kopma ihtimali yükselir v kayışı neysede triger koptumu motoru yer.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Conti triger kayışı kullandım harika burda sana hak veriyorum komple triger seti olarak almıştım
 
Üst