Astra G DTI motor gitti gibi :(

MaximRommel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2017
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkese selamlar.

Geçtiğimiz haftasonu 270.000 KM deki opel astram ile yolda giderken bir anda devir saati çıldırdı, sonuna kadar dayandı, ardından egsozdan beyaz mavi çok yoğun dumanlar gelmeye başladı, kontağı kapadım ancak motor çalışmaya devam etti, ve muhtemelen motor içindeki yağ yada mazot bitene kadar durmadı sonra kendiliğinden durdu.

Eskiden beri tanıdığım ustam enjektörlerin işeme yaptığını , turbonun hasar gördüğünü, enjektör ve turbonun kesin revizyon olması gerektiğini, ancak motor kapağını açmadığını , açınca motor içinde hasar varsa görebileceğini söyledi. Elbette oldukça yüksek masraflardan bahsetti bana. Tabi ben bunları dinlerken bir yandanda henüz 3000 km önce aldığım aracımın eksperden motorunun neredeyse kusursuz çıktığını ve şu zamana dek herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadığımı düşünüyordum.

Velhasıl kelam sevgili Opelci arkadaşlarım, durum bu. Artık aldığım kişi beni kazıkladı mı yoksa eksper mi dandikti, yada bu durum normal mi, kafamda deli sorular.

Şu an araç yatıyor. Henüz motor kapağını açtırmadım, sizlerinde görüşlerinizi almak istedim.
 
motoru açtırmadan motor içine ince kamerayla bakan usta varsa ondan yardım iste
 
Herkese selamlar.

Geçtiğimiz haftasonu 270.000 KM deki opel astram ile yolda giderken bir anda devir saati çıldırdı, sonuna kadar dayandı, ardından egsozdan beyaz mavi çok yoğun dumanlar gelmeye başladı, kontağı kapadım ancak motor çalışmaya devam etti, ve muhtemelen motor içindeki yağ yada mazot bitene kadar durmadı sonra kendiliğinden durdu.

Eskiden beri tanıdığım ustam enjektörlerin işeme yaptığını , turbonun hasar gördüğünü, enjektör ve turbonun kesin revizyon olması gerektiğini, ancak motor kapağını açmadığını , açınca motor içinde hasar varsa görebileceğini söyledi. Elbette oldukça yüksek masraflardan bahsetti bana. Tabi ben bunları dinlerken bir yandanda henüz 3000 km önce aldığım aracımın eksperden motorunun neredeyse kusursuz çıktığını ve şu zamana dek herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadığımı düşünüyordum.

Velhasıl kelam sevgili Opelci arkadaşlarım, durum bu. Artık aldığım kişi beni kazıkladı mı yoksa eksper mi dandikti, yada bu durum normal mi, kafamda deli sorular.

Şu an araç yatıyor. Henüz motor kapağını açtırmadım, sizlerinde görüşlerinizi almak istedim.

geçmiş olsun... o motor maalesef sizlere ömür...başınıza gelen sanırım bu :
https://www.youtube.com/watch?v=KI7Xbrakozs

bu başınıza geldiyse motor kilitlenmiştir. ve muhtemelen sıfır motor yaptırmak durumundasınız. işi bilene yaptırın zira bu durumdaki motorun bir çok parçası artık kullanılamaz durumdadır...

bu durumun sebebi bir çok şey olabilir.mesela turbo arızalıdır yağ verir ve dizel olduğu için yağ bitene kadar yağı yakarak çalışır...
 
geçmiş olsun... o motor maalesef sizlere ömür...başınıza gelen sanırım bu :
https://www.youtube.com/watch?v=KI7Xbrakozs

bu başınıza geldiyse motor kilitlenmiştir. ve muhtemelen sıfır motor yaptırmak durumundasınız. işi bilene yaptırın zira bu durumdaki motorun bir çok parçası artık kullanılamaz durumdadır...
.
bu durumun sebebi bir çok şey olabilir.mesela turbo arızalıdır yağ verir ve dizel olduğu için yağ bitene kadar yağı yakarak çalışır...


Aynen hocam, videoyu izledim ve dehşeti bir daha yaşadım. Daha önce hiç böyle birşey görmedğim duymadığım için şok olmuştum. Kimsenin yaşamasınıda istemem bu korkuyu. Sizden ricam İzmir de bu işi layıkıyla yapacak bir usta-servis tavsiyeniz var mıdır? Bildiğim tanıdığım ustalar var etrafımda ancak bu tip dizel motorları herkesin toparlayamayacağını tahmin ediyorum
 
Aynen hocam, videoyu izledim ve dehşeti bir daha yaşadım. Daha önce hiç böyle birşey görmedğim duymadığım için şok olmuştum. Kimsenin yaşamasınıda istemem bu korkuyu. Sizden ricam İzmir de bu işi layıkıyla yapacak bir usta-servis tavsiyeniz var mıdır? Bildiğim tanıdığım ustalar var etrafımda ancak bu tip dizel motorları herkesin toparlayamayacağını tahmin ediyorum


ikinci sanayide kendim aracımı götürdüğüm İlkay usta var. genç olmasına rağmen özenli ve dikkatli iş yapması ve müşteri isteklerini gözardı etmemesi sebebiyle tercih ettiğim ustadır. 05514058416 arayıp konuyu aktarın.

parça listesini alıp parçacılardan fiyat alıp en uygun fiyat verenden parçalarınızı almanızı öneririm. sonuçta devir hesap devri. masrafınızda ağır olucak.
turbonuzu kesinlikle elden geçirtin sorunun kaynağı büyük ihtimalle o.
intercooler temizliği ve sıfır motora antfriz koymayı ihmal etmeyin.
enjektörleri iyi bir pompacıya kontrol ettirmekte fayda var. birinci sanayide koç pompa var bildiğim iyidirler..


bu tarz bir ambele denilen olay olduğunda araç manuel vitesse 4e veya 5 e takıp frene basıp aracı hemen stop ettirmek lazım motoru kurtarmak için.
otomatikse tek yapılabilecek hava filtre borusunu söküp yada koparıp bez havlu yada benzeri birşeyle tıkamayı denemek lazım. biraz riskli tabiki buda. birde o şok atlatıp bunları hızlıca yapmakta zor bir olay.
umarım krank ve blok sağlamdır.
geçmiş olsun
 
binecekseniz 10.000 liraya sandık motor almanızı tavsiye ederim
 
_

ikinci sanayide kendim aracımı götürdüğüm İlkay usta var. genç olmasına rağmen özenli ve dikkatli iş yapması ve müşteri isteklerini gözardı etmemesi sebebiyle tercih ettiğim ustadır. 05514058416 arayıp konuyu aktarın.

parça listesini alıp parçacılardan fiyat alıp en uygun fiyat verenden parçalarınızı almanızı öneririm. sonuçta devir hesap devri. masrafınızda ağır olucak.
turbonuzu kesinlikle elden geçirtin sorunun kaynağı büyük ihtimalle o.
intercooler temizliği ve sıfır motora antfriz koymayı ihmal etmeyin.
enjektörleri iyi bir pompacıya kontrol ettirmekte fayda var. birinci sanayide koç pompa var bildiğim iyidirler..


bu tarz bir ambele denilen olay olduğunda araç manuel vitesse 4e veya 5 e takıp frene basıp aracı hemen stop ettirmek lazım motoru kurtarmak için.
otomatikse tek yapılabilecek hava filtre borusunu söküp yada koparıp bez havlu yada benzeri birşeyle tıkamayı denemek lazım. biraz riskli tabiki buda. birde o şok atlatıp bunları hızlıca yapmakta zor bir olay.
umarım krank ve blok sağlamdır.
geçmiş olsun

Ayağımızla egsozu kapamaya çalışşak stop eder mi ?
 
Sanayi ağzı ile ambaleye kalkmak (diesel engine runaway de İngilizcesi) deniyor, yüksek kmli araçlarda yada zamanında bakım yapılmayan her türlü dizel motorda segmanların görevini tam yapmamasından, aşınmış turbodan gelen yağ buharından, subap yataklarından gelen motor yağı yanmaya başlıyor ve maalesef enjektör yada yakıt sistemi gibi kontrollü bir ateşleme olmadığı için yağ bitene kadar yada yatak sarana kadar çalışıyor motor.

Tek yol havayı kesmek , bu olduğunda hızlıca filtrenin önünden havayı keserseniz araç stop eder . Zaten bu olacak kadar kötü ise motor sadece masrafı 1000 tl azaltabilirsiniz. Viteste hatalı kalkışta bir yöntem ama yağ yanarken motorda sağlam güç var bence debriyaja hasar vermekten öteye geçmez ...

Yukarıda yazmışlar , 2.0DTI sandık motorlar 10-12.5 arası Facebook sayfalarında parçacıklar satıyor . Geçen x20xev motor vardı sıfır komple 8000 tl ;)
 
Geri
Üst